$$$$ بوي ياس$$$$


9 راه حل طبیعی برای کنترل فشار خون

9 راه حل طبیعی برای کنترل فشار خون
1.وزن خود را کاهش دهید و مراقب سایز دور کمر خود باشید:

هرچه وزن افزایش یابد فشار خون هم افزایش می یابد. حتی کاهش وزنی در حدود 10 پوند (حدود 4.5 کیلوگرم) می تواند به کاهش فشارخون شما کمک کند. هرچه وزن بیشتری کم کنید فشار خون شما پاینتر می آید. بهعلاوه کاهش وزن باعث افزایش تاثیر داروهای فشار خون می شود. شما ب کمک پزشکتان می توانید میزان وزن ایده آل خود را محاسبه کنید و راهی برای رسیدن به آن طراحی کنید.

به جز میزان وزن باید حواستان به اندازه دور کمرتان هم باشد. جالب است که اگر این اندازه زیاد باشد خطرفشار خون بالا بیشتر می شود. به طور کلی این افراد در معرض خطر بیشتری برای فشار خون بالا هستند:
مردان با دور کمر بالای 102 سانتی متر (40 اینچ)
زنان با دور کمر بالای 88 سانتیمتر (35 اینچ)
مردان آسیایی با دور کمر بالای 90 سانتیمتر (36 اینچ)
زنان آسیایی با دور کمر بالای 80 سانتیمتر (32 اینچ)

2.مرتب ورزش کنید:
فعالیت فیزیکی مرتب یعنی حداقل 60-30 دقیقه فعالیت در بیشتر روزهای هفته می تواند فشار خون شما را 9-4 میلیمتر جیوه پایینتر بیاورد. طولی نمی کشد که تاثیر این مسئله را احساس می کنید. اگر تا کنون غیر فعال بودید با افزایش فعالیت ظرف چند هفته می توانید فشار خون خود را کاهش دهید.

اگر فشار خون شما هنوز بالا نیست ولی در مرز است یعنی فشار سیستولیک بین 139-120 و فشار دیاستولیک بین 89-80 دارید ورزش می تواند به شما کمک کند تا از پیشرفت به سمت فشار خون بالا دورتر بمانید.

حتی اگر مبتلا به فشار خون بالا شده اید هم ورزش می تواند فشار خون شما را به سطح کم خطرتری برساند. درباره طراحی یک برنامه ورزشی مناسب با پزشک خود مشورت کنید تا محدودیتهای فعالیتی خود را بشناسید. حتی 10 دقیقه فعالیت ملایم مانند پیاده روی ویا نرمش استقامتی سبک کمک کننده است.

3. رژیم غذایی ضد فشار خون داشته باشید:
رژیم غذایی ای که  شامل غلات کامل، میوه ها، سبزیجات و لبنیات کم چرب باشد و چربیهای اشباع شده و کلسترول ناچیزی داشته باشد می تواند فشار خونن شما را تا 14 میلیمتر جیوه پایین بیاورد. به این برنامه غذایی رژیم ضد فشار خون یا (DASH) گفته می شود.

این که عادات غذایی خود را تغییر دهید مسلما کار راحتی نیست اما این نکته ها به شما کمک می کنند:
1.برای یک هفته هرچه که می خورید را بنویسید. با این کار می توانید به عادات غذایی خود پی ببرید و  از آینکه چه می خورید، چه مقدار می خورید، چه زمانی و چرا می خورید آگاه شوید.
2. پتاسیم بیشتری مصرف کنید. افزایش پتاسیم مصرفی می تواند تاثیر سدیم بر فشار خون را کاهش دهد. بهترین منبع پتاسیم بیشتر میوه و سبزیجات هستند تا مکملها. در مورد میزان مناسب پتاسیم برای خود با پزشکتان مشورت کنید.
3.خریدار خوبی باشید. قبل از رفتن به خرید حتما لیست تهیه کنید و همانها را بخرید. از خریداری غذاهای ناسالم خودداری کنید. برچسب روی مواد غذایی را بخوانید و حتی وقتی بیرون از خانه غذا می خورید به رژیم سالم خود وفادار بمانید.

4.به خودتان گاهی تخفیف بدهید.
درست است که رعایت رژیم DASH را در تمام طول زندگی به شما توصیه می کنیم اما این به این معنی نیست که شما مجبور باشید برای همیشه از همه خوراکیهایی که دوست دارید صرف نظر کنید. گاهی اوقات استثنائا می توانید مقدار معقولی از برخی از خوراکیهایی که دوست دارید مصرف کنید. این کار انگیزه شما را در ادامه رژیم سالم بیشتر می کند.

4. سدیم مصرفی خود را کاهش دهید:
با کمی کاهش سدیم مصرفی خود می توانید فشار خون را 8-2 میلیمتر جیوه پایین بیاورید. یک فرد بالغ و سالم روزانه به 2400-1500 میلیگرم سدیم نیاز دارد ولی اگر فشار خون شما بالاست کمتر از 1500 میلیگرم در روز سدیم دریافت کنید. برای کاهش سدیم مصرفی خود از این نکات کمک بگیرید:
1.بررسی کنید که در طول روز چقدر نمک در خوراکیها و نوشیدنیهای مصرفی شما وجود دارد.
2. موقع خرید برچسبهای غذایی را بخوانید و در صورت امکان محصولات مشابهی را انتخاب کنید که سدیم کمتری داشته باشند.
3. غذاهای فراوری شده را کمتر استفاده کنید. چیپس آماده، سسها، سوسیس، کالباس و گوشتهای فراوری شده، غذاهای کنسروی و یخ زده حاوی مقدار زیادی سدیم هستند.
4.نمک به غذا اضافه نکنید. یک قاشق چایخوری معمولی 2300 میلیگرم سدیم دارد. از ادویه های دیگر و گیاهان معطر استفاده کنید و عطر و طعمهای جدید به غذا اضافه کنید تا بتوانید نمک کمتری استفاده کنید.
5.کار را برای خودتان سخت نکنید. اگر ذائقه شما به شوری عادت کرده ونمی توانید نمک را بلافاصله کنار بگذارید سخت گیر نباشید. می توانید نمک مصرفی را به آرامی و به تدریج کم کنید. با این کار پرزهای چشایی زبان و کام به مرور سازگار می شوند و شما تغییر شدیدی را احساس نخواهید کرد.

5. از ترکیبات تنباکو و سیگار اجتناب کنید:
به غیر از همه خطراتی که برای سیگار و تنباکو شناخته شده نیکوتین موجود در آنها فشار خون را حداقل تا یکساعت پس از مصرف بالا نگه می دارد. بنابراین کسانی که در طول روز چند بار سیگار می کشند فشار خونشان دائما بالا می ماند. به علاوه شما باید از افراد سیگاری هم اجتناب کنید. در معرض سیگار دیگران بودن شما را در خطر فشار خون بالا و بیماریهای قلبی قرار می دهد.

6.مراقب کافئین باشید:
هنوز در مورد تاثیر کافئین برفشار خون بحث و نظرهای متفاوتی وجود دارد. پس از مصرف قهوه یا سایر نوشیدنیهای کافئین دار فشار خون موقتا افزایش می یابد ولی اینکه این افزایش تا کی باقی می ماند مشخص نیست. برای اینکه بفهمید کافئین روی فشار خون شما چه تاثیری دارد قبل و نیز نیمساعت بعد از مصرف قهوه یا نوشیدنیهای کافئین دار فشار خون خود را اندازه گیری کنید. اگر 10-5 میلیمتر جیوه افزایش وجود داتشت شما به تاثیر کافئین بر فشار خون حساس هستید. البته چه حساس باشید یا نباشید پزشکان توصیه می کنند که کافئین مصرفی بیشتر از 200 میلیگرم در روز یعنی بیش از حدود دو فنجان قهوه نباشد.

7. استرس را کم کنید:
اظطراب و استرس می تواند فشار خون را موقتا افزایش دهد. مدت زمانی را به فکر کردن درباره اینکه چه چیز موجب ایجاد استرس و اظطراب در شما می شود اختصاص دهید و دنبال علتها بگردید. محیط و شرایط کاری، خانواده، مشکلات مالی، بیماری و موارد دیگر را بررسی کنید و فکر کنید که چرا موجب اظطراب و استرس در شما می شوند. باید به دنبال راهی برای کاهش و حذف اظطراب و استرس ناشی از این مشکلات باشید. اگر موفق به حذف آنها نشدید نگران نباشید. تمرینات تنفس عمیق، یوگا، مدیتیشن، تای چی و ماساژ را امتحان کنید. اگر نتیجه نگرفتید حتما با یک متخصص برای رفع اظطراب و استرس خود مشورت کنید.

8. از میزان فشار خون خود مطلع باشید و ویزیتهای مرتب داشته باشید:
بهترین کار این است که نحوه اندازه گیری فشار خون خود در خانه را یاد بگیرید و از میزان فشار خون خود مطلع باشید. دراین مورد با پزشک خود مشورت کنید تا راه مناسبی را به شما پیشنهاد کند.
به علاوه باید برنامه مرتبی برای ویزیت پزشک داشته باشید و فقط به اندازه گیری در منزل اکتفا نکنید چون برخی اوقات اشتباه در اندازه گیری یا دستگاه شما ممکن است خطر ساز باشد و شما مطلع نباشید. بر اساس کنترل بودن یا نبودن فشار خون شما و میزلن فشار خون یا عوامل خطر همراه پزشک زمان ویزیتها را مشخص می کند.
ممکن است هر سه ماه تا شش ماه ویزیت شوید و یا اگر فشار خون شما به خوبی کنترل نباشد ماهانه توسط پزشک ویزیت شوید. اگر سردرد، سرگیجه، تپش قلب، تنگی نفس یا علامت دیگری داشتید سریعتر به پزشک مراجعه کنید. درمواردی که فشار خون بسیار بالا باشد یعنی فشار خون سیستولیک بالاتر از175  ویا دیاستولیک بالای 95 این مورد اورژانس فشار خون است و باید فورا به بیمارستان مراجعه کرد و احتمال بستری شدن نیز هست. اندازه گیری مرتب فشار خون و داشتن ویزیتهای منظم شما را از خطرات احتمالی حفظ خواهد کرد.

9. اجتماعی باشید و از خانواده و دوستان خود کمک و حمایت بخواهید:
 حمایت دوستان و خانواده سلامت شما را افزایش می دهد. افراد منزوی، استرس بیشتر و سلامتی کمتری دارند. دیگران می توانند شما را تشویق کنند و یا  در انجام برنامه هایی که دارید همراهیتان کنند. در مورد فشار خون بالا و خطرات آن دوستان و سایر اعضای خانواده را آگاه سازید. اگر به حمایتی فراتر از کمک خانواده و دوستان نیاز دارید می توانید به عضویت گروهایی درآیید که همان مشکل شما را دارند. حمایت احساسی و فکری در چنین گروههایی می تواند کمک کننده باشد و نکاتی برای کنار آمدن با شرایط موجود و ارتقاء سلامتی در اختیار شما قرار دهد.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آیا می دانید چرا تمایل به آب خوردن ندارید؟

آیا می دانید چرا تمایل به آب خوردن ندارید؟
ورزش :
در صورت ورزش کردن و یا انجام هر گونه فعالیتی که منجر به تعریق شود لازم است مقدار زیادی آب نوشیده شود تا بتوان کمبود آب بدن را جبران کرد .400 تا 600 میلی لیتر یا چیزی درحدود 5/1 تا 5/2 فنجان آب برای جبران آب از دست رفته در ورزش های کوتاه مدت کافی است .اما ورزش های مانند دو ماراتون که بیشتر از یک ساعت به طول می انجاند مقدار آب بیشتری لازم دارند.
مقدار آبی که می نوشید به مقدار تعریق در طول ورزش، طول زمان ورزش و نوع آن بستگی دارد. در طول ورزش های طولانی مدت بهتر است از نوشیدنی های حاوی سدیم استفاده کرد تا یتوان مقدار سدیم از دسته در طول ورزش را جبران نمود. کمبود سدیم احتمال بروزهایپوناتریمیا را افزایش می دهد.این عارضه جان انسان را به خطر می اندازد. بعد از اتمام ورزش به نوشیدن آب ادامه دهید.

محیط :
آب و هوای گرم یا شرجی موجب تعریق شده و نیاز نوشیدن مقدار زیادی آب را افزایش می دهد.هوای گرم داخل اتاق در فصل زمستان نیز باعت کم شدن رطوبت موجود در سطح پوست می شود.ارتفاع بیشتر از 200/8 فوتی یا 2500 متری از سطح دریا ،دفعات دفع ادرار و دفعات تنفس را افزایش می دهد این موضوع به تنهایی نیاز نوشیدن مایعات را افزایش می دهد.

شرایط سلامتی یا بیماری :
زمان تب ،اسهال و استفراغ مقدار زیادی آب از بدن دفع می شود در این شرایط می بایست آب زیادی نوشیده شود. در بعضی موارد ممکن است پزشک محلول های مایع گاتورید، پاورید، سیرالید (نوشیدنی های حاوی کربوهیدرات برای جبران آب و انرژی از دسته رفته) تجویز کند.همچنین در صورت ابتلا به عفونت ادراری یا سنگ مثانه نیاز نوشیدن مایعات افزایش پیدا کند. درموارد خاص، وجود نارسایی قلبی، کلیوی، کبدی، و غـدد فوق کلیوی سیستم دفع مایعات را ناتوان می کند در این صورت لازم است مصرف مایعات محدود شود.

بارداری یا شیردهی :
نوشیدن مایعات در زنان باردار و شیرده به منظور ثابت نگه داشتن سطح آب بدن الزامی شمرده می شود. مخصوصا در زمان شیردهی لازم است مایعات بیشتری مصرف شود. موسسه درمانی مصرف 3/2 لیتر (10 فنجان ) از مایعات را برای زنان باردار و 1/3 لیتر (13 فنجان ) را برای زنان شیرده پیشنهاد می کند.

منابع دیگر آب:
دردسترس بودن آب برای رفع نیاز بدن باعث نمی شود که به  نوشیدنی ها به عنوان تنها منبع برای رفع نیاز بدن تکیه شود. مواد غذایی نیز بخشی از نیاز بدن را برطرف می کند .به طور متوسط غذاها 20 درصد از آب بدن را تامین می کند. بسیاری از میوه ها و سبزی ها مانند هندوانه و گوجه فرنگی که چیزی در حدود 90 در صد از وزنشان از آب تشکیل شده ، منابع خوبی محسوب می شوند.
علاوه بر این نوشیدنی هایی مثل شیر و آب میوه ها غالبا از آب تشکیل شده اند.ماء الشعیر و نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و نوشابه نیز حاوی مقدار زیادی آب هستند.اما توجه داشته باشید از این مایعات نباید به صورت مداوم در طول روز استفاده شود.با این وجود آب همچنان بهترین، کم انرژی ترین، ارزانترین و در دسترس ترین انتخاب خواهد بود.
بی نیاز ازمایعات باقی بمانید
در صورت نوشیدن به اندازه آب به ندرت تشنه شده و روزانه چیزی در حدود 5/1 لیتر (3/6 فنجان) یا بیشتر ادرار بیرنگ یا کم رنگ دفع خواهد شد. اگر در مورد نوشیدن آب و یا وضع سلامتی خود نگران هستید، پزشک یا متخصص تغذیه تنها کسانی هستند که میتوانند میزان مناسب رابرای شما معین کنند.
برای بهتردفع کردن مایعات بدن و تامین کردن مایعات مورد نیاز بدن، آب را برای نوشیدن انتخاب کنید.همچنین پیشنهاد می شود:
در طول غذا خوردن و همراه آن، آب و یا هرنوشیدنی کم انرژی یا کم قند نوشیده شود.
قبل، بعـد و در طول ورزش آب نوشیده شود.
  در موارد نادری ممکن است بیشتر از حد مورد نیاز آب نوشیده شود.زمانی که کلیه نتواند آب زیادی را دفع کند الکترولیت های (مواد معدنی) خون رقیق شده و سدیم خون را کاهش می دهد.این عارضه هایپوناترمیا نامیده می شود . ورزشکاران ورزشهای مقاومتی مثل دو ماراتون که معمولا مقدار زیادی آب می نوشند بیش تر از دیگران در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند.یه طورکلی نوشیدن بیش از حد آب در متوسط رژیم غذایی مردم آمریکا به ندرت اتفاق می افتد.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پشت پرده تبلیغات داروهای ترک اعتیاد

هفته نامه سلامت: زمانی اعتیاد به مواد مخدر خلاصه می شد در تریاک و هروئین. همان سال هایی که سریال «آینه عبرت» از تلویزیون پخش می شد، ترک اعتیاد مساوی بود با بستن یک معتاد به تخت و حبس کردن او در یک اتاق و صدای داد و فریادی که نباید به آن اعتنا کرد. از آن سال ها 20 سالی می گذرد و الگوی مصرف تغییر کرده و دیگر از تریاک و هروئین به عنوان موادمخدر سنتی یاد می شود.

حالا دیگر اعتیاد را یک بیماری می نامند که باید درمان شود و متخصصان درمان های علمی، دارویی و غیردارویی انجام می دهند. با افزایش تعداد معتادان در کشور، افرادی سودجو تبلیغات دروغینی در مورد ترک اعتیاد ارائه می کنند. مبلغان این قرص ها و کپسول هایی که بیشتر در ماهواره و اینترنت و مجله ها دیده می شود، وعده های فریبنده ای به معتادان می دهند و ادعا می کنند با مصرف آنها می توانند اعتیادشان را در کوتاه ترین زمان ترک کند.

 


هفته نامه «سلامت» در گفت و گو با دکتر سعید صفاتیان، معاون سابق پیشگیری و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان شناسی ایرسا و دکتر محمدرضا قدیرزاده، درمانگر اعتیاد و کارشناس سازمان پزشکی قانونی و مدیر مرکز درمان سوءمصرف جوانان، عملکرد این قرص ها را بررسی کرده و نگاهی به روش های ترک اعتیاد انداخته است.

قرص ترک اعتیاد تای هندی، دراگون، امپراطور، پرفکت، آلفا، بست، سوپر پلامپ، سناتور، پودر گیاهی همراه با شربت اشتهاآور و کپسول تقویت بدن و...

در معرفی همه این قرص ها بیان شده، با مصرف آنها ترک اعتیاد بدون نیاز به استراحت، بدون خماری و نشئگی انجام می شود، فرد معتاد در مدت زمان کوتاه بدون اینکه حتی اطرافیانش متوجه شوند، می تواند ترک کند و علاوه بر آن، ادعا می شود مجوز از FDA و سازمان های معتبر جهانی دارند. حتی در ترکیب هایش نیز فقط چند ماده گیاهی بی خطر ذکر شده است. جالب است بدانید مرکز تحقیقات پزشکی قانونی چند نمونه از این قرص ها را آزمایش کرده است.

دکتر محمدرضا قدیرزاده، کارشناس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی درمورد نتایج این تحقیق توضیح می دهد: «قرص پرفکت از استامینوفن کدئین، کارفنیل آمین، ترامادول، کافئین، بایپریدین، دیکلوفناک، فنوباربیتال، آمی تریپتلین و فلوکستین تشکیل شده و قرص آلفا، حاوی ترامادول، تایمول و دیازپام است.

قرص بست نیز همانند قرص آلفا از ترامادول، تایمول و بایپریدین ساخته شده است. در قرص «سوپر پلامپ» از کافئین، «دیکلوفناک» و تئوبرومین استفاده شده است. در مجموع می توان گفت در تمام داروهایی که در ماهواره و اینترنت تبلیغ می شوند، 3 نوع ماده اصلی وجود دارد؛ ترامادول، دیفنو کسیلات و داروهای بنزودیازپین ها مانند دیازپام.

توجه داشته باشید در این 3 گروه داروها مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک باعث اعتیاد می شود ولی افراد سودجو این داروها را با مقادیر متفاوت و نامشخص با هم مخلوط می کنند که ترکیب این داروها عوارض متعددی در پی دارد. شاید فردی که برای ترک تریاک از این داروها استفاده کند، مصرف تریاکش کمتر شود اما به چند ماده مخدر دیگر اعتیاد پیدا می کند.

در تبلیغ این قرص ها گفته شده ترک اعتیاد تضمینی و در یک دوره کوتاه مدت یک ماهه، در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان آنها حتی با وجود مصرف یک ساله، هنوز اعتیادشان را ترک نکرده اند. علتش این است که فرد به چند ماده دیگر اعتیاد پیدا کرده و ترک یک ماده بسیار راحت تر از چند ماده مخدر است بنابراین این ادعا نیز صحت ندارد. دومین ادعای سازندگان این تبلیغات، گیاهی بودن محصولشان است اما آزمایش ها نشان می دهد بخش عمده مواد تشکیل دهنده این قرص ها شیمیایی است و از چند داروی گیاهی بی اثر در ترک اعتیاد مانند گرد زیره، زردچوبه و گشنیز به عنوان اسانس در این قرص ها استفاده شده است.

 در واقع سازندگان این قرص ها به دلیل باور مردم مبنی بر اینکه داروهای گیاهی بدون عوارض هستند، ادعا می کنند قرصشان گیاهی است، درحالی که این ادعا نیز دروغ است. گفتن درمورد تایید FDA یا سایر مراجع پذیرفته شده در دنیا، ترفند دیگری برای جلب اعتماد مخاطبان در داروهای ترک اعتیاد است. باید توجه داشته باشید هرگز این داروها مورد تایید FDA نیستند و اصلا در خارج از کشور تولید نمی شوند. ما مطمئن هستیم این داروها در آشپزخانه های زیرزمینی حواشی شهرها و به وسیله افراد غیرمتخصص ساخته می شوند.

علاوه بر آن، روی بسته بندی آنها، تاریخ تولید، انقضا و شماره سریال و پروانه ساخت وجود ندارد. تقویت کنندگی یکی دیگر از ادعاهایی است که در تبلیغات این داروها بیان می شود، اما در حقیقت بیشتر آنها کپسول تقویتی ویتامین E هستند که در بازار وجود دارد و نمی تواند باعث تقویت بدن فرد معتاد شوند، بنابراین این ادعا نیز صحت ندارد. مهم تر اینکه اگر قرار بود تمام افراد معتاد تنها در یک دوره یک ماهه با خوردن یک کپسول ترک کنند و درمان شوند، کشورهای پیشرفته حتما از این داروها استفاده می کردند و دیگر این همه معتاد وجود نداشت.»

دکتر سعید صفائیان نیز درمورد قرص ها توضیح می دهد: «6-5 سالی است که قرص ها و کپسول های ترک اعتیاد در ماهواره و اینترنت تبلیغ می شوند ولی هیچ کدام باعث ترک اعتیاد نخواهند شد. در ساخت این داروها از 10 تا 12 مدل داروی شیمیایی و حتی صنعتی استفاده می شود. درست مثل اینکه یک فرد به داروخانه مراجعه کند و 20 استامینوفن کدئین، دیفنوکسیلات و دیازپام بخرد و یکجا بخورد.

قیمت این قرص ها هم 60 تا 70 هزار تومان است درحالی که با 5 هزار تومان می توان این داروها را تهیه کرد. تحقیقاتی که چند سال گذشته در ستاد مبارزه با موادمخدر انجام شد، مشخص کرد بخش اعظم این قرص ها از دیفنوکسیلات که یک داروی ضداسهال است و داروهای خواب آورند. این قرص ها به شدت روی سیستم کبدی بدن تاثیر می گذارند و به شدت خواب آور هستند و حالت نشئگی به فرد می دهند. بسیاری از مراجعان به مراکز ترک اعتیاد اظهار می کنند از این قرص ها استفاده کرده و چندبار به دلیل عوارض کبدی، مجبور به بستری در بیمارستان شده اند و نتوانسته اند اعتیادشان را ترک کنند. در هیچ کجای دنیا چنین چیزی پذیرفته شده نیست که فردی با خوردن چنین قرص هایی بتواند اعتیادش را کنار بگذارد و هیچ عوارضی هم نداشته باشد.

 

 

درمان های مجاز ترک اعتیاد

درمان های مجاز ترک اعتیاد شامل درمان های دارویی و غیردارویی است که همگی باید تحت نظر کادر درمانی انجام شوند. داروهای مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت که برای ترک اعتیاد موادمخدر (به جز موارد روان گردان) استفاده می شوند شامل متادون، بوپرنورفین، نانوکسان و شربت ترک اعتیاد هستند. دکتر قدیرزاده توضیح می دهد: «روش های دارویی ترک اعتیاد برای افرادی که چندبار ترک کرده اند، اما دوباره به سمت مواد مخدر رفته اند، وضعیت نابسامان شغلی، اجتماعی و خانوادگی دارند، معتادان تزریقی، مصرف بالای مواد یا مصرف توأمان چند ماده مخدر دارند، مبتلا به بیماری های روانی و زنان باردار مناسب هستند.

این افراد می توانند به کلینیک های ترک اعتیاد که از سازمان بهزیستی یا وزارت بهداشت مجوز دارند، مراجعه کنند و تحت نظر متخصصان این مراکز، ترک کنند. متخصصان دوز داروها را طوری تنظیم می کنند که کمترین علایم خماری در فرد معتاد به وجود آید. درمان های غیردارویی نیز برای افرادی مناسب هستند که انگیزه و اراده قوی دارند.

ترک های متعدد نداشته باشند. از حمایت های خانوادگی خوبی برخوردار باشند و واقعا تصمیم به ترک اعتیاد گرفته باشند.» در درمان های غیردارویی فرد به یک مرکز اقامتی (کمپ های مجاز) مراجعه می کند و درمان های اجتماع محور (TC)، درمان گروهی NA یا 12 قدمی برایش انجام می شود. درمان اجتماع محور، بهترین درمان ها غیردارویی و حتی برای افرادی که شیشه و کراک مصرف می کنند، مناسب است.

دکتر صفاتیان درمورد درمان های مجاز و مورد تایید می گوید: «در حال حاضر داروی متادون در دنیا به عنوان انتخاب اول برای ترک اعتیاد به خصوص اعتیاد به هروئین شناخته شده است. متادون به صورت قرص های 40، 20 و 5 میلی گرم و شربت وجود دارد و تاکنون 150 هزار نفر در ایران با آن درمان شده اند، اما نکته بسیار مهم این است که متادون حتما باید تحت نظر پزشک مصرف شود، چون پزشک باید تعیین کند شروع مصرف با چه دوزی باشد و کم کم مقدار آن را کاهش دهد.

داروی برپرنورفین نیز برای افرادی مناسب است که هروئین را کم مصرف می کنند و اعتیاد سنگین ندارند یا به تریاک معتادند. نانوکسان داروی دیگری است که بیشتر برای سم زدایی (آمپول) با روش خاصی تجویز می شود. مصرف کپسول نانوکان همزمان با سم زدایی مصرف شود. شرب تریاک نیز چند ماهی است با هماهنگی معاونت درمان وارد بازار شده و در مراکز درمانی وجود دارد. این روش بیشتر برای معتادانی به کار می رود که نمی توانند از متادون استفاده کنند.

شربت تریاک یک روش درمانی مختص کشور خودمان است.» سم زدایی به دو روش دارویی و غیردارویی انجام می شود. دکتر قدیرزاده روش سم زدایی را این گونه شرح می دهد: «در روش غیردارویی سم زدایی، فرد معتاد به مدت یک هفته تا 10 روز در یک مکان بسته قرار می گیرد و در حقیقت ترک، فیزیکی است. در سم زدایی، علایم فیزیکی بدن درد و مشکلات گوارزشی هم دیده می شود اما روش دارویی، دوز داروهای متادون و بوپرونورفین به گونه ای تنظیم می شود که علایم فیزیکی کمتر شود.»
توجه به نکته های ترک اعتیاد

 


 


اعتیاد یک بیماری زیستی، روان شناختی و اجتماعی است و نمی توان فقط آن را با درمان دارویی کنار گذاشت. اگر می خواهید اعتیاد خود را ترک کنید، همه این مشکلات باید حل شود.

تمام روش های درمانی باید زیر نظر کادر تخصصی، آموزش دیده و پزشک دوره دیده، روان شناس و مددکار اجتماعی انجام شوند.

روش های درمان دارویی ترک اعتیاد را هرگز بدون مشورت پزشک انجام ندهید.

اولین اقدام برای ترک اعتیاد، مراجعه به مراکز درمانی است. گاهی والدین با مراکز ترک تماس می گیرند و می گویند می خواهند فرزندشان را با دارو ترک دهند. این کار درست نیست. هرگز خودسرانه روش ترک خود یا اطرافیانتان را انتخاب نکنید. پزشک با توجه به نوع مصرف، شرایط فیزیکی و شخصیت بیمار تشخیص می دهد چه نوع درمانی برای او مناسب است.

باید بدانید ماده اصلی همه داروهای تبلیغاتی ترک اعتیاد، «ترامادول» است که یکی از مهم ترین عوارض سوءمصرف آن تشنج است.

روش های ترک اعتیادی که در این گزارش بیان شده، برای موادمخدر است. برای مواد روان گردان، درمان دارویی نداریم و فرد معتاد به مواد روان گردان به درمان های روان شناختی نیاز دارد.
 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

این هم یک صحنه ی اکشن و دیدنی از یک فیلم هندی oh go on

Only in India (26 pics)

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برترين عمارت هاي جهان

روزنامه آسیا: به گواه تاریخ بناها و عمارت های بسیاری در طول سالیان دراز ساخته شده  اند که هریک در جهت نشان دادن قدرت، هنر و تونایی ملی  کشورشان ساخته می شده اند.

در حال حاضر بسیاری از کشورها و مناطق دنیا شاهد زیبایی های به جا مانده از این دوران هستند. در اینجا شما را با 10 عمارت زیبا از هزاران هزار بنای ساخته شده در دنیا آشنا می کنیم.

کاخ ورسای، پاریس




کاخ ورسای یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری در کشور فرانسه است. در سال 1982 کار ساخت این کاخ به پایان رسید. باغ این کاخ بسیار زیبا و دیدنی است و تالار آینه آن در کنار عظمت کاخ که با هنر مجسمه سازی همراه است، جلوه ای خاص به این بنا داده است. عظمت این کاخ برای اهل فرانسه و تاریخ شناسان، یادآور پادشاهی لویی چهاردهم است که در آن زمان فرانسه از قدرت بالایی برخوردار بوده است.



 

بنای الحمراء، اسپانیا




بسیاری معتقدند بنای الحمراء زیباترین مکان ساخته شده توسط مسلمانان است. الحمراء در شهر گراندا اسپانیا واقع شده و مشهورترین جاذبه گردشگری در اسپانیا به شمار می رود و الحق که زیبایی آن شایسته این استقبال است. کار بسیار سخت و هنرمندانه این بنا بر روی چوب و واقع شدن آن در کنار گذرگاه زیبای آبی، احساسی از آرامش و صلح را بر روح انسان جاری می کند. این نمونه زیبا و آرامش بخش گوشه ای از معماری اسلامی است.

 

 

قلعه الحصن یا قلعه کردان، سوریه
 


یکی از شاعران بنام انگلیسی، تی اس الیوت لارنس، (Ts Eliot Lawrence) از این قلعه به عنوان بهترین بنای مقدس و قابل ستایش یاد می کند. این قلعه در مسیر تنها شاهراه شهر anta Kya تا بیروت و دریای مدیترانه واقع شده است. معماری دفاعی این قلعه که در سال ها پیش ساخته شده، بنایی ستودنی است.
قلعه ویندسور، انگلستان



این مکان، محل اقامت خانواده سلطنتی انگلیس است و بزرگ ترین کاخی محسوب می شود که تا به حال توسط این خانواده ساخته شده است. درواقع بیش از 900 سال پیش این مکان توسط خانواده سلطنتی بنا شد و از آن زمان تا به حال محل زندگی آنان بوده است. تنها بعضی از قسمت های کاخ برای بازدید عموم باز است. بخش اعظمی از این کاخ با چوب ساخته شد و طراحی بسیار زیادی دارد.

 

 

 

شهر ممنوعه، پکن




شهری کامل که با دیوارهای کاخ محصور شده است. بخش اعظمی از بنا با چوب ساخته شده است و پس از قرن ها، جنگ ها و حوادث طبیعی همچنان پابرجاست. در این کاخ اتاق های بسیاری وجود دارد که آثار هنری و وسایل و مبلمان های اصل در آنها به چشم می خورد. البته به دلیل محافظت، این وسایل را تنها می توان از پشت شیشه ها دید.

 



 

قصر پراگ، پراگ پایتخت چک
 




قصر پراگ بزرگ ترین بنایی است که متعلق به قرون وسطی در اروپاست که هم اکنون کاخ ریاست جمهوری کشور چک به شمار می رود. حضور بناهای متعددی از کلسیا و اقامتگاه ها در کنار این بنا نشان از آن دارد که در طی تارخی این بنا به دست بسیاری از مردمان، ازجمله مهاجمان افتاده است؛ به عبارتی دیوارهای این قصر شاهد گذر بخشی از تاریخ این کشور بوده که هم جنگ و خونریزی و هم تکریم و احترام را به خود دیده است.

 

قصر شون بروین، وین اتریش

 




 


بسیاری معتقدند که این قصر یکی از زیباترین قصرها در قاره اروپا است. این بنا در سال 1659 خانه یکی از نجیب زادگان آن زمان بود. امروزه مردم به عنوان یک اثر هنری از آن الگوبرداری می کنند و از دیدن زیبایی های آن لذت می برند.

 




 

قلعه سن فیلیپ، کاتاجنا در کلمبیا

 


این کاخ در سال 1533 ساخته شده و گویی طبیعت جهان را در خود جمع کرده است. مهندسی این قلعه که برای مقابله با مهاجمان ساخته شده به علت قابلیت های بالای دفاعی بی نظیر است. وسعت آن انسان را به تحیر وا می دارد و تونل های زیرزمینی بسیاری دارد که بخش های مختلف قلعه را به هم متصل می کنند.
برج لندن، لندن

دیوارهای این قصر گذر طولانی ای از تاریخ را شاهد بوده اند. تنها چند دقیقه قدم زدن در محوطه و تالارهای آن روحی از تاریخ گذشته این کشور را به شما القاء خواهد کرد. هم اکنون این بنا محلی برای نگهداری جواهرات سلطنتی گذشته و دست نوشته های سپری شده در تاریخ است.
آلکازار، اسپانیا





این قلعه روی تپه ای ساخته شده است که از اطراف به رودخانه های کلامورس و ارسما دید بسیاری زیبایی دارد و منظره زیبا و لذت بخشی را می توان از آن شاهد بود. هم اکنون این مکان، موزه و محل جمع آوری مطالب و سرگذشت ارتش اسپانیا است. باستان شناسان بر این باورند که این قصر در قرن 12 ساخته شده و باتوجه به موقعیت آن به نظر می رسد که با هدف تسلط به محیط اطراف و امکان دفاع از موقعیت خود بنا شده است.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
روغن کنجد یکی از روغن های گیاهی است که متخصصان تغذیه، مصرف آن را به تمام گروه های سنی توصیه می کنند. برخی می گویند این روغن را هم می توان برای سرخ کردن به کار برد و هم برای طبخ غذا و البته نوع بودارش طعم دهنده سالاد است. برای روشن شدن موضوع، بهتر است با ما همراه شوید.
 
 
 
برترین ها به نقل از سلامت : روغن کنجد یکی از روغن های گیاهی است که متخصصان تغذیه، مصرف آن را به تمام گروه های سنی توصیه می کنند. برخی می گویند این روغن را هم می توان برای سرخ کردن به کار برد و هم برای طبخ غذا و البته نوع بودارش طعم دهنده سالاد است. برای روشن شدن موضوع، بهتر است با ما همراه شوید.


 

مصرف کنندگان اولیه

اولین بار مردم ناحیه جنوبی هند از این روغن برای طبخ غذاهایشان استفاده کردند اما این روغن در میان ژاپنی ها، کره ای ها و چینی ها نیز طرفداران فراوانی ارد به همین دلیل می توان آن را جزیی از آشپزی آسیای جنوب شرقی دانست.

مزیت کاهش چربی و فشار خون

روغن کنجد منبع ویتامین E است به همین دلیل مصرف آن کلسترول خون را کاهش می دهد. اسیدهای چرب غیراشباعی که در این روغن وجود دارد، آن را به یک عامل کنترل کننده چربی خون تبدیل کرده و کسانی که چربی خون و فشار خون بالا دارند، بهتر است که این روغن برای تهیه غذاهای روزانه شان استفاده کنند.

سایر خواص

روغن کنجد ضداضطراب و ضدیبوست است و افراد مبتلا به اسهال نباید از آن استفاده کنند اما می توان یک قاشق مرباخوری از آن را در غذای فردی که به یبوست دچار است، ریخت تا خشکی مزاجش برطرف شود.

برای آشپزی


 

این روغن به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، هم می تواند برای پخت و پز به کار رود و هم برای سرخ کردن. البته دو نوع بودار و بدون بوی آن در دسترس است که می توان نوع بودارش را برای تهیه کیک و شیرینی و سالاد به کار برد و نوع بدون بو را برای طبخ غذا.

ضروری ترین اسیدهای چرب

روغن کنجد از روغن های غیراشباع است. ارزش غذایی این روغن بسیاری بالاست زیرا بیشترین اسیدهای چرب آن «لینولییک اسید» (امگا 6) و «لینولنیک اسید» (امگا 3) هستند که هر دوی آنها از اسیدهای چرب ضروری اند و دریافت روزانه شان به علت اینکه بدن قادر به تولید آنها نیست و باید از طریق رژیم غذایی به بدن برسند، توصیه می شود.


 

کنجد و هزار خاصیت

این دانه روغنی خواص بسیاری دارد و روغن آن نیز از این دانه ها به دست می آید. کنجد سرشار از کلسیم است و آهن فراوانی دارد به طوری که با خوردن 100 گرم از آن، بدن 670 میلی گرم کلسیم و 10 میلی گرم آهن دریافت می کند. به همین دلیل مصرف این دانه به کسانی که گوشت و لبنیات کمی استفاده می کنند، توصیه می شود. می توان نتیجه گرفت که این روغن در مقایسه با سایر روغن ها املاح بیشتری دارد.

یک نکته، یک یادآوری

فراموش نکنید که هر گرم از این روغن 9 کیلو کالری انرژی دارد و هر قاشق مرباخوری اش یک واحد روغن محسوب می شود و دارای 45 کیلو کالری انرژی است بنابراین نباید با وجود مغذی بودن آن، در مصرفش زیاده روی کرد.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عكس هاي ديدني و ناز يك دختر امريكايي شبيه باربي

Kotakoti دختر 16 ساله آمریکایی با چهره زیبا و جذاب و اندام ظریف و باریک شباهت زیادی به عروسک باربی دارد و می توان گفت این دختر نسخه زنده عروسک باربی می باشد.


نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
مجله بین المللی "National Geographic" مشهورترین و از فعالترین نشریه های دنیاست که از 125 سال پیش تاکنون مطالبی درباره مسائل مرتبط با جغرافیا و علوم طبیعی جهان منشر کرده است.
 
 
 
وبلاگ جهان عجایب : مجله بین المللی "National Geographic" مشهورترین و از فعالترین نشریه های دنیاست که از 125 سال پیش تاکنون مطالبی درباره مسائل مرتبط با جغرافیا و علوم طبیعی جهان منشر کرده است. این مجله به تازگی فهرستی از 12 شهر باستانی و شگفت انگیز جهان منتشر کرده که شهر پرسپولیس یا تخت جمشید به عنوان یک از شهرهای حیرت انگیز دنیای باستان انتخاب شده است.
 
یکی از نکات قابل توجه این نشریه استفاده از دانشمندان علم جغرافیا برای تهیه گزارش ها و استفاده از عکاس های حرفه ای آرشیوی ویژه خود است. با هم نگاهی بر شهرهای شگفت انگیز دنیای باستان می اندازیم.

1- پترا - اردن
 

 

با دقت به عکس و مقایسه فردی که در دهانه معبد پترا ایستاده می توان به عظمت و وسعت این شهر باستانی پی برد. این شهر سالیان سال زیر شن های صحرا مدفون شده بود. تاریخ ساخت آن به قرن دوم میلادی و به دست مردمان "انباط" ساخته شده است. این مکان امروزه یکی از اماکن گردشگری اردن است.
2- ماچو پیچو - پرو
 

 

از زمان کشف شهر "ماچو پیچو" یکصد سال می گذرد اما تاکنون باستان شناسان نتواسته اند کشف کنند که کاربرد این شهر باستانی متعلق به سلسله "اینکاها" چه بوده است. اینکاها دارای سیستم خاصی از نگارش بوده اند اما هیچ متنی از آنها به جای نمانده است. این شهر در ارتفاع دو هزار و 500 متری از سطح دریا ساخته شده و اغلب اوقات از آن به‌ عنوان «شهر گمشده اینکاها» یاد می‌شود. ماچو پیچو احتمالا شناخته شده‌ترین نماد امپراتوری اینکاها است. این شهر در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته‌ شده و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌ است.
3- پالنک - مکزیک
 

 

در جنوب شرقی مکزیک و گواتمالا "مایاها" شروع به ساختن شهری بزرگ از سه هزار سال پیش در دل جنگل های استوایی کردند. حاکمان آنها در این نواحی عبادتگاه های هرمی شکل، قصرها، بازار و میدان های تجارتی زیبایی ساختند. آموزش هنر و تجارت رونق پیدا کرد و نویسندگان با استفاده از عکس‌ها و نقش‌های سمبلیک، یک سیستم نوشتاری ایجاد کردند. ریاضیدانان و ستاره شناسان مایا بسیار متخصص بودند. مشهور است در معابد مایاها انسان ها را برای خدای خورشید قربانی می کردند.
4- تروآ - ترکیه
 

 

درباره هیچ شهری در تاریخ همچون تروا این همه افسانه و داستانهای رازآلود وجود ندارد. هومر، این شهر را در شمال غربی ترکیه کنونی ذکر کرده و کشفیات باستان شناسی در سال 1871 از وجود شهری باستانی در این منطقه پرده برداشت. تروآ مهاجرنشینی یونانی بود که در محل آناتولی واقع بود. در آن سال "هانریش سلیمان" باستان شناس آلمانی شروع به کشفیاتی در منطقه کرد. این شهر حدوداً پنج هزار سال پیش ساخته شده ولی برخی از باستان شناسان شک دارند که کشفیات سلیمان همان شهر باستانی تروآ باشد.
5- موهنجو دارو - پاکستان
 

 

شهر باستانی "موهنجو دارو" مربوط به تمدن ایندوهای باستان است که به کلی تا سال 1921 میلادی ناشناخته باقی مانده بود، اما تحقیقات باستان شناسی در منطقه باعث کشف این شهر و شهر باستانی "هاراپا" شد. این شهر حدود چهار و 500 سال پیش ساخته شد و در آن زمان منطقه ای بسیار حاصل خیر و پر آب بود. با این وجود به علت شرایط ناامن سیاسی در پاکستان هنوز امکان ادامه کشفیات و تحقیقات باستان شناسی برای روشن شدن رموز شهر امکان پذیر نیست.
6- پالمیرا - سوریه
 

 

شهر باستانی "پالمیرا" یا "تادمور" قدمتی حدوداً چهار هزار ساله دارد اما اهمیت آن به سالهای 300 قبل از میلاد بر می گردد که به عنوان قطب تجاری شناخته می شد و مرکزی بود برای انتقال کالاهای بازرگانی ایران باستان و شهرهای بین النهرین. این شهر موقعیت استراتژیک برای رومیان داشت که توانسته بودند در قرن اول میلادی شهر را تصرف کنند. اوج شکوفایی این شهر در زمان سلطنت "زنوبی" بود.
7- تانیس - مصر
 

 

شهر باستانی "تانیس" در زمان خود یکی از بزرگترین و ثروتمندترین شهرهای دنیای باستان بوده است. مرکز سلطنت "توت انخ آمون" پادشاه مصر و پایتخت سیاسی امپراطوری فراعنه محسوب می شده است. این شهر همچنان شهری استراتژیک و اقتصادی بود تا اینکه در قرن ششم میلادی سیلاب دریاچه ای نزدیک آن ساکنین آن را تهدید کرد. پس این شهر خالی از مردمان شد و ساکنانش شهر تنیس را در نزدیکی آن ساختند و در آن مستقر شدند.
8-  گریت اینکلوژر - زیمباوه
 

 

ملکه باستانی سبا بلقیس در این شهر باستانی مستقر بوده و یکی از مهمترین کشفیات باستان شناسی در قاره آفریقا محسوب می شود. هنوز مشخص نیست دقیقاً چه زمانی و برای چه هدفی این شهر ساخته شده اما به نظر می رسد "شونا" بنیانگذار امپراطوری "بانتو" در حوالی سالهای 1250 میلادی آن را ساخته باشد. معنای این شهر "دیوار یا حصار بزرگ" است. این شهر کاربرد آیینی داشته است و شهری مقدس شناخته می شد.
9- نمرود - عراق
 

 

این شهر به عنوان پایتخت امپراطوری آشوریان در شمال عراق قرار داشت و نام آن با بی رحمی و قساوت عجین شده بود. آشوریان این شهر را در قرن 14 قبل از میلاد ساختند و برای هزاران سال یکی از شهرهای مهم خاورمیانه باستان شناخته می شد. اهمیت این شهر در سال 612 قبل از میلاد زمانی که دیگر شهر مهم آشوری ها به نام "نینوا" بدست بابلیان افتاد بسیار کم شد.
10- تخت جمشید - ایران
 

شهر باستانی تخت جمشید یکی از چهار پایتخت امپراطوری سرزمینی بود که بعدها به نام "ایران" نامیده شد. کار ساخت آن از حوالی سال های 520 قبل از میلاد آغاز و به نمادی از ثروت و جلال و بزرگی امپراطوری ایران باستان تبدیل شد. معماری فوق العاده این شهر باستانی زبانزد مورخین دنیاست و در ساخت آن از نقره و طلا نیز استفاده شده بود و در گوشه و کنار تخت جمشید حجاری های پیکره های انسانی به چشم می خورد. ساخت تخت جمشید در دوران شکوفایی امپراطوری هخامنشی و به فرمان داریوش بزرگ آغاز شد. این امپراطوری از 550 تا 330 پیش از میلاد حکمروایی کرد تا اینکه با حمله اسکندر مقدونی از هم فرو پاشید و تخت جمشید در آتش سوخت.


11- استون هنج - انگلیس
 

 

قرن هاست که چرایی ساخت این شهر در جنوب انگلیس و کاربرد دقیق آن یکی از جوابهای بی پاسخ باستان شناسان باقی مانده است. سازندگان استون هنج، از سال ۳۱۰۰ پیش از میلاد، سنگهای این بنا را به شکل چند دایره تو در تو، در مکان فعلی آن کار گذاشتند. احتمالاً از این دایره‌های سنگی برای مشاهده حرکات خورشید، ماه و ستارگان که در آن زمان طی مراسم مذهبی مورد پرستش قرار می‌گرفتند، استفاده می‌شده‌ است. سنگهایی شبیه به آنچه که در این بنا به کار رفته، در مناطق دیگر مانند کارناک فرانسه و نیوگرنج ایرلند، یافت شده‌ است.
12- مِزا وِردِ - آمریکا
 

 

شهر باستانی مزا ورد در ایالت کلرادوی آمریکا قرار دارد. این شهر یکی از معدود باقی مانده های ساکنین بومی سرخ پوست قاره آمریکاست. این شهر توسط مردم کشاورز "پیئوبلوین" در بین سال های 550 تا 1300 میلادی ساخته شده است.
 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اين دختران به خاطر يك بيماري خاص به نام سندرم موي گرگ دچار يك زندگي وحشتناك شده اند و همیشه در رویایی ازدواج بوده اند.
ساويتا 23 ساله ، منوشا 18 ساله و ساويتري 16 ساله درست مثل بقيه زنان هستند با اين تفاوت كه بدن آنها از سر تا پا پوشيده از موي ضخيم است.

از هر 1 ميليارد نفر يك نفر به اين سندرم دچار ميشود و در اين اتفاق  نادر و دردناك سه دختر از يك خانواده به صورت ژنتيكي اين سندرم را دارند.
در اين بيماري خاص سلولهاي هر نقطه از بدن مستعد رشد مو ميشوند به صورتيكه حتي روي پيشاني و پلكها هم مو رشد ميكند.

اين دختران اهل منطقه اي در جنوب هندوستان هستند و مجبورند هر روز از كرم موبر استفاده كننند.
اين خانواده داراي 6 دختر است كه تنها سه تاي آنها به اين بيماري مبتلا هستند و پدر خانواده نيز اين بيماري را داشته است.

قرار است آنها تحت عمل ليزري قرار گيرند و براي هميشه از شر اين موها خلاص شوند. اين عمل براي هر دختر حدود 4500 پوند هزينه در بردارد كه خانواده آنها قادر به پرداخت اين مبلغ نيست و قرار است با كمكهاي دولتي اين مشكل حل شود.
 

 

 

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 129 130 131 132 133 ... 149 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com