$$$$ بوي ياس$$$$


خواص سبزی ها

خواص سبزی ها
هر سبزی دارای خواص متفاوتی است ، آیا می دانید سبزیهایی مانند چغندر،کلم،فلفل،انواع سبزی ها دارای چه فوایدی هستند؟
 منبع : khorasannews.com
فلفل سبز:
در هر صد گرم فلفل سبز 770 واحد ویتامین A وجود دارد در نوع قرمز آن این رقم خیلی زیاد است. هر چه فلفل قرمزتر و تازه تر باشد ویتامین های آن بیشتر است.
چغندر:
چغندر خواص ضد سرطانی دارد و مقدار زیادی اسید فولیک در آن یافت می شود. چغندر ملین و آرامش دهنده است و برای درمان التهاب مثانه، یبوست بواسیر و بیماری های پوستی مصرف می شود هم چنین چغندر برای رفع کم خونی بسیار مفید است. در یکصد گرم چغندر خام 9/9 گرم مواد مغذی، 335 میلی گرم پتاسیم، 16 میلی گرم کلسیم، 20 واحد ویتامین A و صد میلی گرم ویتامین C وجود دارد. زیاده روی در خوردن چغندر باعث بروز دل پیچه می شود و برای معده مضر است
کلم بروکلی:
کلم بروکلی یکی از سبزیجات پر خاصیت و سرشار از مواد مغذی است و برای ارتقای سلامتی انسان فواید بی شماری دارد.کلم بروکلی، تعداد، اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به طور چشمگیری کاهش می دهد در نتیجه از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه، معده، روده بزرگ، رکتوم و ریه پیشگیری می کند.کلم بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتینوئید، ویتامین K- CA است که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می کند. هم چنین از آلزایمر، بیماری قلبی، آرتریت جلوگیری می کند و فرآیند پیری را به تأخیر می اندازد.
مقادیر بالای فیبر موجود در کلم بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و کلسیم موجود در آن به اندازه کلسیم موجود در شیر است بنابراین مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند بسیار مفید است.
شلغم:
شلغم دارای ویتامین CBA و عناصری مانند فسفر، کلسیم، گوگرد، منیزیوم و ید است.
شلغم حاوی نشاسته پروتئین و سلولز است. مصرف شلغم برای مبتلایان به بیماری دیابت مفید است و خام آن را می توان به عنوان انسولین گیاهی مصرف کرد.
شلغم به دلیل داشتن خاصیت میکروب کشی و ضد ویروسی در پیشگیری و معالجه سرماخوردگی مفید و خلط آور است. در زمستان به طور حتم باید از شلغم استفاده کنید تا با مصرف آن خود را در تمام سال در برابر بیماری ها بیمه کنید.شلغم قدرت بیمار را بالا می برد و در مداوای بیماری های پوستی مؤثر است. در هر صد گرم شلغم حدود 22 کالری انرژی، 268 میلی گرم پتاسیم، 36 میلی گرم ویتامین C و 463 گرم کربوهیدرات وجود دارد.
 
هویج:
هویج به دلیل دارا بودن مواد مغذی متعدد برای سلامت بدن بسیار مفید است و خاصیت ضد فشار خون بالا دارد.
ماده مغذی مفید برای بدن که در این گیاه یافت می شود شامل بتاکاروتن ویتامین BKCE، پتاسیم، منگنز، سدیم، فلوراید، منیزیوم، آهن و ... است.هویج برای سلامت معده و طحال مفید است. شب کوری، سرفه، سرماخوردگی و نفخ طولانی مدت را درمان می کند. مصرف هویج خطر بیماری قلبی و انواع سرطان را کاهش می دهد.هویج انرژی زیادی به بدن می بخشد و هویج خام خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد. بتاکاروتن موجود در هویج برای چشم و تقویت بینایی مفید است. آب تازه هویج، استرس و خستگی مفرط را برطرف می کند. برای پوست، مو و استخوان مفید است.
هویج اسهال را درمان و آب هویج از بروز عفونت های متعدد جلوگیری می کند.
 
 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آشنایی با 7 ماده غذایی مفید برای چشم

آشنایی با 7 ماده غذایی مفید برای چشم
با بالا رفتن سن و ضعیف شدن قدرت بینایی لازم است مواد غذایی مفید به رژیم غذایی اضافه شود...
در این مطلب به نقل از «Prevention»، به ۷ نوع ماده غذایی که خطر بروز بیماری‌های چشمی را کاهش می‌دهد، اشاره شده است که امیدواریم مفید واقع شود.

پرتقال

میوه‌های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، هلو، توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای قرمزی از سرخرگ‌های موجود در چشم حمایت می‌کنند و خطر بروز بیماری آب‌مروارید را کاهش می‌دهند.

بادام زمینی

منبع عالی ویتامین E است که از چشم در برابر آسیب رادیکال آزاد محافظت می کند. ویتامین E از پیشرفت آب‌مروارید و دژنراسیون ماکولار تباهی لکه زرد پیش گیری می کند.

بادام، دانه آفتابگردان، فندق همه منبع عالی ویتامین E است.

لوبیا قرمز

منبع عالی روی است که برای سلامت چشم ضروری است و به بدن کمک می کند تا ویتامین A را از کبد بگیرد و به شبکیه چشم انتقال دهد تا ملانین که برای محافظت چشم مهم است، تولیدشود. مصرف روی از شب کوری و بروز آب مروارید پیشگیری می‌کند. گوشت گاو، غذاهای دریایی، گوشت طیور و دانه کدو حلوایی منبع عالی روی است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون حاوی 2نوع اسید چرب امگا 3 است که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های چشم دارد. کمبود امگا3 سبب سندروم خشکی چشم می‌شود. منبع عالی دیگر آن ماهی تن، ساردین، گردو و دانه کتان است.

غلات سبوس‌دار

نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، رژیم غذایی با شاخص پایین گلیسمی احتمال بروز دژنراسیون ماکولار(تباهی لکه زرد) را ۸۰ درصد کاهش می‌دهد. برای کاهش سریع شاخص گلیسمی غذا، غلات سبوس‌دار را جایگزین نشاسته‌های تصفیه شده کنید. برنج سبوس‌دار، جو دو سر، نان سبوس‌دار و پاستای سبوس‌دار مصرف کنید.

زردآلو

اگر به شب کوری مبتلا هستید، زردآلو مصرف کنید.

زردآلو، سرشار از بتاکاروتن، نوعی کاروتینوئیدز است . بتاکاروتن علاوه بر مقابله با شب کوری از بروز آب مروارید نیز پیشگیری می‌کند. هویج، طالبی و کدو منبع عالی بتاکاروتن است.

کلم بروکلی

کلم پیچ پخته شده، اسفناج، برگ‌های شلغم، کلم بروکلی و تخم‌مرغ، سرشار از ۲ نوع آنتی‌اکسیدان قوی به نام‌های لوتین و زیزانتین است که از چشم در برابر آسیب‌های شبکیه، آب مروارید و تباهی لکه زرد محافظت می‌کند.

مواد غذایی مفید را ترکیب کنید

نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، مصرف ترکیبی از مواد مغذی مفید برای چشم به طور موثر پیشرفت بیماری تباهی لکه زرد را کند می‌کند.

بنابراین به جای تمرکز کردن روی یک ماده مغذی، از میوه و سبزی‌های متنوع، چربی‌های سالم، کربوهیدرات سرشار از فیبر استفاده کنید و مصرف گوشت قرمز، شکر و آردهای تصفیه شده را کم کنید.

منبع: Hamshahrionline.ir
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فواید گیاه والک

فواید گیاه والک
یکی از فواید گیاه والک گیاه ناراحتی های دستگاه هاضمه را رفع می كند و ...

 

 متخصص داروسازی گیاهی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: تحقیقات نشان داده است كه گیاه والك ناراحتی های دستگاه هاضمه و گوارش را رفع می كند.
 
آسیه شجاعی  افزود: والك ، گیاهی از خانواده لیلیاسه و شبیه  سیر است اما بوی آن ملایم تر و طعم آن شیرین تر از سیر است.
این عضو هیات علمی موسسه طب اسلامی و مكمل دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه كرد: والك، نوعی سبزی صحرایی و دارای برگ های بلند و نوك تیز و دم برگ بلندی است كه برای تصفیه خون، مفید است.
شجاعی گفت: این سبزی همچنین موجب كاهش كلسترول خون و كاهش خفیف سطح قند خون می شود.
وی، خواص آنتی اكسیدانی، ضد میكروبی و مهار تجمع پلاكت را از دیگر خواص والك برشمرد و افزود: گیاه والك می تواند برای مشكلات قلبی و عروقی مفید باشد.

متخصص داروسازی گیاهی اظهار داشت: هرچند تماس با گیاه والك می تواند برخی حساسیت های پوستی را ایجاد كند اما درعین حال پمادهای ساخته شده از عصاره این گیاه در درمان برخی از بثورات -دانه های- پوستی و كورك -نوعی جوش بزرگ پوستی- تاثیرگذار است.

شجاعی خاطرنشان كرد: والك كه در خارج از كشور به آن سیر خرسی می گویند ، پیاز زیرزمینی شبیه سیر دارد و در مناطق كوهستانی مانند رشته كوه های البرز و در مناطق فشم، همدان و كرمانشاه می روید.
وی یادآور شد: این سبزی صحرایی را فقط در فصل بهار می توان جمع آوری كرد اما می توان از سبزی خشك این گیاه نیز استفاده كرد اما در این حالت توصیه می شود از روش سایه خشك یا فریز برای نگهداری آن استفاده شود.

متخصص داروسازی گیاهی گفت: بهترین حالت استفاده از والك ، بصورت تازه است كه در مناطق گوناگون كشور به عنوان سبزی خوردن و گاهی در طبخ غذاها مانند كوكو بكار گرفته می شود.
شجاعی افزود: اسانس والك دارای تركیبات گوگردی است.

 
منبع : Irna.ir
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

5 توصیه غذایی برای تصفیه خون

5 توصیه غذایی برای تصفیه خون
محیط زندگی آلوده و افزودنی‌های مضر از دغدغه‌های همگانی است. به همین دلیل برنامه‌های سم‌زدایی روبه گسترش است زیرا با پیروی از این برنامه‌ها با روشی طبیعی از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌شود...

تصفیه خون یکی از موارد پراهمیت است زیرا جریان خون موادغذایی حیاتی و اکسیژن را به اندام‌های بدن می رساند. هنگامی که سموم در جریان خون باشند، اندام‌ها آسیب می‌بینند و در معرض خطر قرار می‌گیرند و در این زمان سردرد، مشکل تنفس، خستگی، آلرژی و... ظاهر می‌شوند.

برای پیروی از این برنامه باید موارد زیر را مورد توجه قرار داد:

مصرف غذاهایی که جریان خون را تصفیه می‌کنند باید در دستورالعمل غذایی قرار گیرند. این موادغذایی شامل اسفناج، مارچوبه، موسیر، تره‌فرنگی، کرفس و هویج است. از این رو توصیه می‌شود اسفناج، کرفس و هویج به سالاد افزوده شود، موسیر و تره‌فرنگی را نیز باید خرد کرد و همراه با سوپ مصرف کرد. مارچوبه بخارپز شده نیز به املت اضافه شود.

مصرف غذاهای مفید برای کبد، از آنجایی که کبد یکی از مهم‌ترین اندام‌هایی است که سموم بدن را جدا می‌کند، خوردن غذاهای مفید برای کبد، برای تصفیه خون نیز مفید خواهد بود. این موادغذایی شامل سبزی‌جات تلخ دارای برگ سبز، خردل سبز، کلم پیچ، شاهی آبی و... است که باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شوند.

مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند پودر تخم کتان، جوی دوسر و پاپایا، آناناس، آلو و... برای روده‌ها مفید است و سلامت را افزایش می‌دهد. تنظیم حرکات روده‌ای برای تصفیه خون ضروری است زیرا یبوست باعث می‌شود سموم دوباره جذب و وارد جریان خون شوند.

مصرف چای سبز به دلیل برخورداری از خواص آنتی‌باکتریال از زمان‌های قدیم در چین رواج داشته است. این چای همچنین برای سلامت عمومی و طول عمر نیز مفید است. کاتچئین‌های موجود در چای سبز خون را رقیق می‌کنند و از این رو از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌شود.

این چای همچنین در کاهش قند خون و سطح کلسترول مفید است لذا توصیه می‌شود روزانه حداقل سه فنجان چای سبز نوشیده شود.

کاهش میزان مصرف غذاهای فرآوری شده. توصیه می‌شود به جای مصرف غذاهای فرآوری شده از مواد غذایی خانگی استفاده شود زیرا افزودنی‌ها و نگهدارنده‌های مصنوعی مضر و سوخت و ساز آنها برای بدن دشوار است.

از این رو باید از موادطبیعی، غلات کامل، میوه‌ها و سبزی‌جات فصلی و منابع پروتئینی مانند گوشت بوقلمون بیشتر استفاده شود.
 
منبع : Hamshahrionline.ir
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تاج محل این زیبای حزن‌انگیز/ گزارش تصویری

تاج محل
این بنا تماما با دیوارهای احاطه شده که از سنگ قرمز ساخته شده اند. در ورودی سه صف وجود دارد: برای آقایان، خانم ها و جایگاه ویژه. تاج محل واقعی همیشه بهتر از عکس ها و فیلم ها است. ساختمان عظیمی که از سنگ مرمر سفید ساخته شده و با چهار مناره احاطه شده است. روی یکی از ستون‌ها آیات قرآن به زیبایی با سنگ مرمر سیاه نوشته شده است. مناره ها کمی به سمت بیرون خم شده اند. این کار برای این انجام شده که در صورت وقوع زلزله روی بنا نیفتند.
تاج محل
وصف کردن زیبایی تاج محل کار سختی است، هرچه آن را بنامیم مقبره، ارامگاه یا هرچیز دیگری باید بدانیم آنها به یادبود یک فرد متوفی ساخته شده اند. تاج محل یکی از این مکان هاست. اینجا به یاد همسر شاه جهان امپراطور مغول که موقع به دنیا آوردن چهاردهمین فرزندش از دنیا رفت ساخته شد. شاه جهان طی این واقعه بسیار اندوهناک بود و تصمیم گرفت آرامگاهی بسازد که بهترین در جهان باشد که خورشید و ماه برایش بگیرند.
20 هزار کارگر هندی 22 سال برای ساخت آرامگاه کار کردند. این تعداد شامل مجسمه سازان بخارا، خوش نویسان سوریه و ایران، موزائیک کاران جنوب هند و استادان دیگر ترکیه، ایران و افغانستان نمی‌شود...
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/tajmahal002-13.jpg

 
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/tajmahal002-14.jpg
تمام بنا باشکوه و جلال است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/tajmahal002-15.jpg
قسمت بالایی
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/tajmahal002-16.jpg
نقش برجسته های روی سنگ‌ها
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/tajmahal002-17.jpg
روی ساختمان معرق سنگ هم به چشم می‌خورد. برای این کار باید قسمت طرح خالی شده و بعد سنگ بریده شده رنگی داخل آن قرار گیرد. برای این کار هزاران ساعت وقت صرف شده است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/tajmahal002-18.jpg

 
متن های عمودی. سوره های قرآن با سنگ مشکی داخل مرمر کار شده اند.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/tajmahal002-20.jpg
هرچه نزدیک‌تر بشوید جزئیات بیشتری می بینید.
 
تاج محل
سمت چپ یک مسجد قرار دارد و در سمت راست یک ساختمان به همان شکل واقع شده است.
تاج محل
بیشتر توریست‌ها  در تاج محل چنین عکسی را می اندازند.
 

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با مصرف خرما سلامتی خود را تضمین کنید

با مصرف خرما سلامتی خود را تضمین کنید
خرما یکی از میوه‌هایی است که مصرف آن به دلیل داشتن مواد مغذی و ضروری برای بدن، توصیه می‌شود.

 به گزارش ایسنا، خرما حاوی چندین ویتامین و ماده معدنی است. این محصول طبیعی شامل کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، منگنز و منیزیم است که برای داشتن بدنی سالم خوردن آن مفید است.

پزشکان به افراد توصیه می‌کنند مصرف یک عدد خرما برای داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل ضروری است.

به اعتقاد پزشکان مصرف خرمای تازه که حاوی قند ساده است می‌تواند انرژی تضعیف شده در فرد را افزایش دهد.

این میوه هم چنین منبع خوبی از ویتامین A است که حاوی آنتی اکسیدان و برای افزایش دید چشم موثر است هم چنین می‌تواند در سلامتی پوست مفید باشد.

 پزشکان استفاده از این ماده خوراکی را هنگام خوردن صبحانه توصیه کرده‌اند.
 

منبع: Hamshahrionline.ir 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


 

قانون های ذهنی می گن خوشبختی یعنی رضایت.مهم نیست ...چی داشته باشی یا چقدر، مهم اینه که از همونی که داری راضی هستی یا نه؟!چون یه وقتهایی آدم خیلی چیزها داره اما باز هم احساس خوشبختی نداره! و بر عکسش...پس یه قانون وجود داره، که می گه:

میزان خوشبختی = میزان رضایت
حالا این سوال مهم پیش می یاد که چه طوری میشه در کل زندگی احساس رضایت کرد؟


زندگی مجموعه ای از لحظه هاست! چون پشت این لحظه، لحظه ی بعدیه و پشت اون لحظه ی بعدی و بعدی و ...پس، اگه می خوای در کلیت بزرگ زندگی راضی باشی اول باید تمرین کنی تا در لحظه راضی باشی.استاد می گفت:


"اگه کسی تصمیم بگیره فقط توی لحظه ی اکنون راضی باشه، بعد ، به لحظه ی بعدی ، که رسید، باز در لحظه ی اکنون راضی باشه و بعد به لحظه ی بعدی که رسید باز ..... می‌دونی چی می شه؟

اون فقط برای راضی و شاد بودن در یک لحظه تلاش کرده، اما یک دفعه می‌بینه پنج ساله که راضی و خشنوده! اگه کسی از لحظه ی اکنونش نا راضی باشه، بعد، از لحظه ی بعد هم نا راضی باشه ، بعد... یکهو به خودش می یاد و می بینه پنجاه سالشه و همه ی این پنجاه سال رو نا راضی بوده! "

به همین دلیل دانشمندان ذهنی به لحظه ی اکنون می گن: لحظه ی ابدی اکنون.

شرط رضایت اینه که در لحظه ی ابدی اکنون راضی و شاد باشی

اصلا" مهم نیست داری در لحظه ی اکنون چی کار می‌کنی، فقط تصمیم بگیر مراقبه کنی که از هر کاری که داری در لحظه انجام میدی احساس رضایت و شادی کنی.  به این کار می‌گن مراقبه ی لحظه ی ابدی اکنون. این کار، اتفاقا" بر خلاف تصور، کار خیلی راحتی نیست. دانشمندان ذهنی معتقدند در هر عمل و کاری که انجام میشه یه مقداری انرژی نهفته است و ما فقط در صورتی که روی اون کار مراقبه داشته باشیم میتونیم اون انرژی رو دریافت کنیم.

ببینین، مثلا" من از صبح شروع می کنم. از خواب بیدار می شیم، می‌ریم مسواک می زنیم و در همون حال به صد تا چیز فکر می‌کنیم غیر از مسواک زدن. بعد می‌ریم صبحونه می‌خوریم در حالی که فکرمون هزار جای دیگه است غیر از صبحانه خوردن. بعد... در واقع هر کاری که داریم انجام می دیم به همه چیز فکر می کنیم غیر از همون کار. این باعث می شه انرژی پنهان کارها رو دریافت که نمی کنیم، هیچ! کلی هم انرژی ذخیره شده مان را الکی خرج می کنیم!

شاید از مراسم چای در چین یا ژاپن شنیده باشین . اون در واقع یه جور مراقبه در لحظه ی ابدی اکنونه.

تمرین هایی برای درک و لذت بردن در لحظه ی ابدی اکنون:

تمرین 1 : برای خودتون یه استکان چای بریزین.با دقت سعی کنید فقط به کاری که دارین می کنین، فکر کنین. بعد در یه جای آروم بنشینید و با آرامش چای رو میل کنید. به این فکر کنید که با هر جرعه ی چای، همه ی انرژی موجود در آن را دریافت می‌کنید و لذت می‌برید. به لحظه لحظه ی خوردن چای دقت کنید. (اگه فکر دیگه‌ای اومد توی ذهنتون، خودتون رو شماتت نکنید. فقط آروم سعی کنید دوباره به خوردن چای برگردید.) بعد از اتمام، حتما" در دفتر مراقبه از خودتون تشکر کنید.

تمرین 2: مراقبه کنید در زمان مسواک زدن فقط به مسواک زدنتون فکر کنین. سعی کنید از این کار لذت ببرید.
 
تمرین 3: مراقبه کنید زمان خوردن غذا فقط به خوردن غذا فکر کنید. مجسم کنید با هر لقمه، انرژی موجود در غذا به همه ی سلول های بدنتون میرسه.از هر لقمه ی اون لذت ببرید.

نکته: غذایی که با مراقبه خورده میشه هرگز باعث چاقی های موضعی نمیشه. (در واقع وقتی ما غذا می خوریم در حالی که به صد چیز غیر از خوردن غذا فکر می کنیم، باعث انباشته شدن اون در جاهای نامناسب می شیم. بر عکسش هم صادقه. یعنی کسانی که هر چیزی که می خورن، چاق نمی شن، اگه روی غذا خوردن آگاهانه، مراقبه کنن، همه ی انرژی موجود در غذا رو دریافت می کنن. حتی می‌تونین مجسم کنین که دوست دارین غذا در چه قسمتی از بدن شما باعث چاقی بشه! وقتی دارین غذا می خورین توی دلتون با لقمه هاتون حرف بزنید! از لقمه ی نون و پنیر صبحتون بخواهید که همه ی نیروش رو به شما انتقال بده. (نخندین! جدی می گم! این یکی از مراقبه های هندوهاست!)

تمرین 4: این تمرین برای سیگاری هاست. اگه روی کشیدن هر سیگار مراقبه کنید، خیلی زودتر ارضا می شید و به تدریج تعداد سیگارهاتون کم و کمتر می شه.

به تدریج خودتون رو عادت بدید که هر کاری که دارین انجام می دین، فقط به اون فکر کنید و تصور کنید با این کار همه ی انرژی نهفته در اون کار رو دارین دریافت می کنین. خیلی سخته، اما شدنیه! شاید باورتون نشه اما به تدریج حتی از کارهایی که دوست نداشتید، به شدت لذت می برید. این قانون رو به یاد بسپرین: بر هر چیز که تمرکز کنیم، انرژی اون رو دریافت می کنیم. (در بعضی از مکاتب هندی حتی بر گریه کردن و اندوه هم مراقبه می کنند و معتقدند از اون هم میشه  انرژی دریافت کرد اما چون این بحث دیگه ایه و باید فرق بین ایجاد ماند با دریافت انرژی از اندوه رو بدونیم خواهش می کنم فعلا" در این مورد اقدامی نکنید!)
 
یک حکایت:
خوب می خوام یه حکایت از یه گورو ی ( استاد بزرگ) هندی بگم که توی یه کتاب خوندم. اون با مریدانش دسته جمعی با هم، در جایی بیرون شهر، زندگی می کردند. همه ی مرید های اون موظف بودند سالها پیش اون زندگی کنند و آموزش ببینند. یک روز یه نفر به اون استاد مراجعه می کنه و می گه شما چه طوری به این قدرت رسیدین که می تونین با نگاه دیگران رو شفا بدین؟ وقتی من مرید شما بشم، در طی این همه سال که باید پیش شما بمونم، چه تمرین هایی انجام میدیم؟ در طول روز چه  کار می کنیم؟

استاد می گه: ما صبح ورزش می کنیم. بعد صبحانه می خوریم. بعدکار می کنیم تا ناهار. بعد ناهار می خوریم. کمی استراحت می کنیم ، باز کار می کنیم و شب می خوابیم!

اون شاگرد عصبانی میشه و میگه امکان نداره! ما همه ی این کارها رو انجام می‌دیم اما قدرت شما رو نداریم. استاد می گه: هرگز شما مثل ما این کارها رو انجام نمیدید. شما صبحانه می خورید، کار می کنید، تفریح می کنید، در حالی که به چیز دیگه ای دارین فکر می کنین، اما ما وقتی صبحانه می خوریم فقط به خوردن اون فکر می کنیم! وقتی کار می‌کنیم فقط به اون کار فکر می کنیم. وقتی.....
بنابراین شما هیچ انرژی ای دریافت نمی کنید! اما ما همه ی انرژی های موجود در طبیعت رو دریافت می کنیم و با بخشیدن فقط مقداری از اون به بیمارها، باعث شفای اون ها میشیم!
خوب و حالا تمرین آخر:
 
یک بار دیگه این پست رو بخون و تصمیم بگیر همه ی انرژی موجود در کلمات اون رو دریافت کنی. لبخند بر لب داشته باش. حالا آماده باش تا در لحظه ی ابدی اکنون، شاد و راضی باشی. از همین حالا شروع کن! چون امروز اولین روز از روز های باقیمانده ی عمر توست!

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  

 

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  

در این ایمیل مي خواهيم شما را با راه هاي بدبخت شدن در ازدواج آشنا کنيم!

1– احساسي!

کاملااحساسي تصميم بگيريد. در همان نگاه اول يک دل نه صد دل عاشق شويد. هرچه زودتر و شديدتر شيفته طرف مقابلتان شويد، احتمال بدبختي شما بيشتر خواهد شد.

حتما شنيده ايد که عشق آدم را کور مي کند، خب اين همان عشق کور است. وقتي اين طور شيفته مي شويد ديگر عقلتان از کار مي افتد و بقيه ماجرا را هم خودتان بهتر مي دانيد!

2 – جرو بحث کنيد

تغيير کنيد. به محض شروع رابطه (يا حتي قبل از شروع آن!) شروع کنيد به تغيير کردن. اين تغيير بايد در راستاي علايق طرف مقابلتان باشد. بلافاصله دريابيد که او چه جور آدمي است و فوري مثل او شويد. بعد هم هرچه او گفت بگوييد: «من هم همين طور، عزيزم!» دقيقا همان چيزي شويد که او مي خواهد. شايد فکر کنيد اين مکانيسم چندان موثر نيست، اما به شما اطمينان مي دهم که هست: با اين کار هم هويت خودتان را از دست مي دهيد، هم طرف مقابلتان را گول مي زنيد و هم بعد از مدتي ديگر نمي توانيد تغييرات تان را حفظ کنيد و خودتان مي شويد و تازه اينجا شروع جرو بحث ها و اختلافات است! البته تاثيرات گسترده ديگري هم دارد که وقتي به اين توصيه عمل کنيد خودتان مي فهميد.

3 – معيارهايي منطقي؟!

در معيارهايتان تجديدنظر کنيد. فهرستي از معيارهايتان را براي انتخاب همسر تهيه کنيد. اگر مواردي مثل تفاهم داشتن، تناسب فرهنگي و خانوادگي، شخصيت مناسب و از اين قبيل در آن بود بلافاصله آن را خط بزنيد. کجاي دنيا ديده ايد که کسي با معيارهايي چنين منطقي و درست بدبخت شده باشد؟ معيارهاي مهم تري مثل ماشين و خانه شيک، پدر پولدار، خوش تيپي و از همه مهم تر خوشگلي و جذابيت را جايگزين آنها کنيد.

4 – حسادت کنيد

چشم و هم چشمي کنيد. ببينيد دخترخاله لوس و پرافتاده تان با چه کسي نامزد کرده، بعد معيارهايي انتخاب کنيد که پوز او را بزنيد. مثلا اگر نامزد او پرادو دارد، مال شما بايد بي ام و آخرين مدل داشته باشد. اگر پسرعمو با يک دکتر ازدواج کرده، فوري دست به کار شويد و به هر قيمتي که شده يک پروفسور براي خودتان دست و پا کنيد.

5 – ساده لوح باشيد

ساده باشيد. اصلا منظورم از ساده بودن، ساده زيستي نيست، بلکه ساده لوحي است. به راحتي گول بخوريد. همه حرف هاي طرف مقابل را – حتي اگر تابلو است که دارد خالي مي بندد – با يک لبخند مليح بپذيريد و تاکيد کنيد که او صادق ترين فردي است که در عمرتان ديده ايد! به همه حرف هايش گوش کنيد و هرچه از شما خواست انجام دهيد. به طور کلي سهل الوصول باشيد.

6 – دروغ بگوييد

تا مي توانيد دروغ ببافيد. خودتان نباشيد. اين بهترين فرصت است که مي توانيد همه آرزوها و آرمان هاي بربادرفته خود را زنده کنيد! کافي است کمي در درياي وهم و خيال غوطه ور شويد و بعد هرچه به زبانتان مي آيد بگوييد. از مسافرت هاي خارجي گرفته تا صداقت و نجابت و... درمورد خودتان، خانواده تان، دوستانتان، شغل و درآمدتان، محيط کاريتان و خلاصه هرچه به دست تان مي رسد دروغ بگوييد.

7 – وعده سر خرمن!

وعده هاي بي اساس بدهيد. مي توانيد براساس دروغ هايتان وعده و وعيدهاي واهي هم بدهيد. اصلا نيازي نيست به ميزان توانايي خودتان و امکان پذيربودن وعده ها حتي فکر هم بکنيد. وقتي در کنار دروغ ها چهارتا وعده پوچ هم سوار شود، معرکه مي شود!

اگر يکي، دوتا از اين اصول را به کار ببنديد، بدبخت شدنتان تضمين مي شود.

منبع:مجله موفقيت   

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 134 135 136 137 138 ... 149 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com