$$$$ بوي ياس$$$$


از درمان خشكی پوست تا رفع بوی بد دهان با کندر

از درمان خشكی پوست تا رفع بوی بد دهان با کندر
كندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است كه مزه‌ای گس و تلخ دارد...

 كندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است كه مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به 3 صورت خوراكی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به 3 صورت خوراكی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. به باور بسیاری از مردم، مصرف كندر موجب افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد می‌شود. دكتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی توضیحات كامل‌تری را درباره تاثیر كندر بر حافظه و نسخه‌های درمانی این صمغ گیاهی در اختیارتان قرار می‌دهد.
  خانم‌های باردار مراقب باشند

 باوری وجود دارد كه مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و كودك آینده آن‌ها می‌شود. این نكته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند كه مصرف كندر بیش از 3 ماه موجب بیش‌فعالی كودك آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشكلات متعددی روبه‌رو می‌كند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند كه برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یك ماه كندر كفایت می‌كند و این یك ماه باید بعد از 4 ماهگی جنین صورت گیرد.
  یك نسخه برای 3 بیماری

 درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند كه به كمك آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع كرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت. برای تهیه این نسخه كافی است یك نخود كندر را با یك نخود مصطكی و یك فندق سقز تركیب كرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه كرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه‌بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان كنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند تركیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد كه به كمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب كاهش و تسكین دردهای مفصلی نیز می‌شود.
  تاثیر كندر در درمان پوست خشك

 افرادی كه پوست خشك و زبر دارند، می‌توانند از این نسخه برای بهبود خشكی پوست خود بهره‌ ببرند. این افراد كافی است 2 نخود كندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زمانی كه كندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید كه روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن‌تان استفاده كنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشكی پوست‌تان خواهد داشت.
  تسكین اعصاب و تپش قلب با كندر

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با كمك روغن كنجدی كه در آن كندر حل شده باشد برای تسكین اعصاب و آرام‌بخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن كافی است به اندازه سرانگشت كندر را درون روغن كنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا كندر حل شود. پس از خنك شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسكین اعصاب و ریلكسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسكین افرادی كه دچار ریزش قلب شده‌اند می‌شود.
از خواص كندر چه می‌دانید؟

كندر علاوه‌بر خواص درمانی كه در تسكین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش كودكان دارد خواص كم‌نظیر دیگری دارد كه به برخی از كاربردی‌ترین آن‌ها اشاره می‌كنیم.

 خوردن صمغ كندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می‌شود. این صمغ گیاهی با كاهش خلط و ترشحات حلقی خشونت صدا را برطرف می‌كند.

تجویز كندر به‌صورت خوراكی موجب كاهش خونریزی شدید در خانم‌هایی كه خونریزی‌های بسیار شدید درسیكل قاعدگی دارند، می‌شود.

درمانگران طب سنتی بر این باورند كه مصرف كندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادی كه دچار تب و استفراغ هستند بسیار موثر است.

بسیاری از درمانگران بر این باورند، افرادی كه بدزخم هستند و زخم‌های‌شان در مدت زمان بیشتری خوب می‌شود با مكیدن یا جویدن یك نخود كندر به‌صورت روزانه به‌مدت 3 تا 4 روز می‌توانند به درمان سریع‌تر زخم‌ها كمك كنند.
منبع : salamatnews.com
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خواب زیاد نشانه بیماری است!

خواب زیاد نشانه بیماری است!
شما چند ساعت در شبانه روز می خوابید؟
 بسیاری از مردم عادت دارند بیش از 9 یا حتی 10 ساعت بخوابند. با این حال تصور نادرستی در میان عموم مردم مبنی بر اینکه زیاد خوابیدن خود یک بیماری است شکل گرفته، اما حقیقت چیز دیگری است.
مطالعات نشان می‌دهند افرادی که بیش از حد می‌خوابند یعنی بیش از 9 ساعت خواب شبانه دارند نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت و عارضه چاقی قرار دارند.
نکته مهم این است که زیاد خوابیدن نشانه است نه یک بیماری. به عقیده بسیاری از پزشکان، زیاد خوابیدن نشانه افسردگی است. در حقیقت عوارض مختلفی به عنوان علت زیاد خوابیدن در افراد مطرح شده‌اند، اما افسردگی بیش از همه موارد مورد نظر پزشکان قرار دارد. به همین دلیل پزشکان می‌گویند افرادی که از نظر بدنی سالم به نظر می‌رسند و از منظر پزشکی چاق به شمار نمی‌آیند، نمی‌توانند زیاد بخوابند و حتی اگر خود نیز بخواهند نیز نمی‌توانند خواب بیش از حد داشته باشند. به همین علت باید توجه کرد که خواب زیاد بیماری نیست، بلکه نشانه یک بیماری است.
 
منبع : Salamatnews.com
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درگذشت بازیگر جوان سریال «خط قرمز» + عکس

ساناز کیهان
ساناز کیهان یکشنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۱۲ شب پس از تصادفی كه مقابل حسیینیه ارشاد رخ داد، درگذشت.

به گزارش سه نسل، این اتفاق در اثر برخورد خودروی وی با یک درخت رخ داد. زنده‌ياد كيهان موقع تصادف مرگبار همراه دوستانش در اتومبيل بود.
خاکسپاری این بازیگر که در سریال "خط قرمز" ایفای نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست را بر عهده داشت، روز گذشته در قطعه دو ردیف ۱۲ بهشت زهرا انجام شد و مراسم ختم او نیز ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در مسجد الجواد میدان هفت‌تیر برگزار شد.

بازی در فیلم‌های سینمایی "سوگند"، "کلاهی برای باران" و... در کارنامه هنری این بازیگر فقید متولد سال ۱۳۵۹ به چشم می‌خورد.
مراسم ختم ساناز کیهان بازیگر نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست در سریال "خط قرمز" فردا برپا می‌شود.
بازیگر زن جوان ایران در خاک آرام گرفت
ساناز کیهان هنرمند جوان سینمای ایران دیروز در بهشت زهرا به آغوش خاک پناه برد و برای همیشه آرام گرفت.


 
به گزارش سه نسل، کیهان شامگاه یکشنبه گذشته به دنبال یک سانحه رانندگی در دم جان باخته بود.
  
منبع: 3nasl.com

 
 
 
 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این همان دریای عجیبی است که در قرآن آمده است!! + عکس

این همان دریای عجیبی است که در قرآن آمده است!! + عکس
در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید...
در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.
In a tourism filled city of Skagen you can see this incredible natural sight. This city is the most northern point of Danish people…..where the Baltic sea “meets” the North sea. Two different seas can not be combined together thus creating this line

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.
سورة مبارکه الرحمن
مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (19) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (20)  فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (21) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22)
19. دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.20. اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.21. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟ 22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.

سوره مبارکه فرقان آیه 53:
« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

 
منبع: jamnews.ir
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

قدرت عجیب و غریب دختر 8 ساله مازندرانی !!

قدرت عجیب و غریب دختر 8 ساله مازندرانی !!
 
فاطمه 8 ساله می تواند یک انسان تا وزن 80 کیلو را روی دوشش سوار کرده و دور اتاق بچرخاند یا اینکه مادر 126 کیلویی اش را با استفاده از یک چارپایه روی دوش خود سوار کرده و چند متر راه ببرد.
دختر 8 ساله ساروی دو برابر دیگر همکلاسی هایش قد و وزن دارد و قدرت وی در بلند کردن اجسام به اندازه یک قهرمان وزنه برداری است. یک دختر 8 ساله ساروی قادر است مادر  126 کیلویی خود را روی دوشش سوار کرده و وی را با خود از اتاقی به اتاق دیگر ببرد. این دختر فاطمه نادری نام دارد و در محله آرامگاه ساری زندگی می کند. فاطمه دانش آموز کلاس سوم ابتدایی دبستان شهید والفجر ساری است و برخلاف جثه بزرگی که نسبت به همسن و سالان خود در مدرسه دارد هرگز دختر پرخوری نیست و تقریباً به اندازه همکلاسی های خود غذا می خورد.
هنوز درباره اینکه راز انرژی بیش از حد در بدن وی ناشی از چیست؟ بررسی صورت نگرفته است اما همه معلمان و همکلاسی هایش بر این باور تاکید دارند که فاطمه قدرتی برابر با یک ورزشکار حرفه ای وزنه برداری دارد و توان اصلی اش در پاهای قدرتمندی است که خدا به وی عطا کرده است.
پی بردن اینکه انرژی غیر عادی در بدن این دختر چگونه تولید می شود نیاز به بررسی های تخصصی دارد اما اکنون در کمال سلامت است و مثل دانش آموزان دیگر درس می خواند و به مدرسه می رود.
معصومه اصانلو، مادر این دختربچه درباره چگونگی کشف این خصوصیت خارق العاده فاطمه می گوید: سال 1380 ازدواج کردم و فاطمه در سال 1382 متولد شد. وزن و اندازه اش به هنگام تولد بزرگتر از بقیه نوزادان بود.
در حالی که دخترم تازه شروع به راه رفتن کرده بود متوجه شدیم به طرز عجیبی علاقه مندی برای بلند کردن اشیای سنگین دارد. به طور مثال در سن دوسالگی گاز پیک نیک را از زمین بلند می کرد.
اوایل از ترس اینکه مبادا با این کار به دخترم آسیبی برسد سعی می کردیم وی را از انجام این گونه کارها منع کنیم اما همواره وی از کوچک ترین فرصت برای بلند کردن اجسام از روی زمین استفاده می کرد.
وی افزود: بر خلاف مقدار غذایی که فاطمه در روز می خورد وزن وی به طور مرتب بالامی رفت و جثه اش از سایر همسن و سالانش بیشتر و بزرگتر می شد تا اینکه وی را در پیش دبستانی ثبت نام کردیم.
یکی از مربیان مدرسه وقتی علاقه مندی پنهان دخترم به بلند کردن اجسام سنگین را دید پس از چند بار تست گرفتن ما را به مدرسه احضار کرده و در این باره پرس و جو کرد و خواست تا این مساله را جدی تر پیگیر باشیم.
از آن روز تاکنون بارها به شیوه های مختلف او را مورد آزمایش قرار دادیم و متوجه شدیم که خداوند در وجود دخترم نیرویی را قرار داده و با آن وی را قادر می سازد اشخاص و اجسامی که حرکت دادنش برای افراد بزرگسال مشکل و گاه محال است را به راحتی جابه جا کند.
مثلاً او می تواند یک انسان تا وزن 80 کیلو را روی دوشش سوار کرده و دور اتاق بچرخاند یا اینکه مرا که 126 کیلوگرم وزن دارم را با استفاده از یک چارپایه روی دوش خود سوار کرده و چند متر راه برود.
 دخترم را برای ثبت نام در کلاس های جودو به باشگاه بردم ولی بعداز چهار ماه چون علاقه ای برای ادامه این ورزش نشان نداد از باشگاه بیرون آمد.
وی می گوید: عاشق وزنه برداری و بلند کردن اجسام است اما به هر جا که تصور می کردیم بتوانند در این باره کمکی به ما کنند سر زدیم ولی جوابی نگرفتیم. چون اینجا می گویند ورزشی به نام وزنه برداری زنان وجود ندارد.
دخترم طوری است که باید هر روز انرژی زیاد خود را با بلند کردن اجسام تخلیه کند و اگر مانع شویم عصبانی شده و به در و دیوار مشت می زند یا پرخاش کرده و به سر ما داد و فریاد می کند.
فاطمه دختر 8 ساله ساروی نیز دراین باره می گوید: عاشق بلند کردن اجسام از روی زمین هستم. وقتی مادرم در خانه نیست همه کارهای خانه را انجام می دهم اما اصلاً خسته نمی شوم.
یک روز در ایام محرم بود و مسئولان مدرسه برای همه بچه های اول تا پنجم آش نذری درست کرده بودند. من داشتم برای خوردن آب می رفتم مدیر و ناظم می خواستند دیگ بزرگ آش را جابه جا کنند اما زورشان نمی رسید. من کنارشان رفتم و یک طرف دیگ را گرفتم. آنها هم طرف دیگر را بلند کردند. همه از اینکه دختری به سن من می تواند اجسام به این سنگینی را بلند کند تعجب کردند.
هر بار که زنگ ورزش داریم چون من از دویدن زود خسته می شوم وسط حیاط می ایستم و دو سه تا از دوستانم دست همدیگر را می گیرند و من آنها را دور خودم می چرخانم. اوایل بچه ها از این کار می ترسیدند اما الآن دیگر صف می ایستند تا من آنها را بچرخانم.
از فاطمه می پرسیم از اینکه اجسام سنگین را روی دوش خود می گذاری بدنت درد نمی کند، پاسخ می دهد: اصلاً دردی را احساس نمی کنم. من فقط وقتی تند می دوم خسته می شوم.
حالافاطمه 73 کیلو وزن دارد، تقریباً دو برابر همسن و سالان خودش، جثه اش هم از همه بچه های کلاسش بزرگتر است. این
 دختر بچه عاشق خوردن تخم مرغ و املت است. هرروز صبحانه را کامل خورده و به مدرسه می رود. درسش تقریباً خوب است اما خودش می گوید از ریاضی خیلی خوشش نمی آید. اصلاً بچه خارق العاده ای از نظر مقاومت بدنی در برابر بیماری نیست و به گفته مادرش تقریباً همانند همه بچه ها سرما می خورد و مریض می شود. اکنون 142 سانتی متر قد دارد و تنها بچه خانواده است.
منبع: روزنامه ایران

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تعریف ماسک

ماسک ها مواد چربی واضافات پوست را برطرف کرده ومی تواند پوست را شاداب وپاکیزه بنماید به عبارتی پوشانیدن تمامی یا قسمتی از صورت بوسیله ماده ای خمیری شکل در اصلاح ماسک می گویند.

ماسک های زیبای برای تقویت پوست ویاک کردن پوست استفاده می شود وسبب می شوند پوست شاداب وباطراوت بماند.

برای ماسک کردن همواره باید نوع پوست در نطر گرفته شودو ماسک مناسب ان به کار برده شود .

  1. پوست های خشک: پوست های خشک پوست های هستند که همواره در مقابل سرما خشک شده وکمتر تمایل به جوش زدن دارندوقدری نیز با لمس کردن دست احساس زبری می نمایدوگاهی نیز شوره میزند.این گونه پوست هازودترچین وچورک بر میدارند. برای پوستهای خشک بهتر است از ماسک های که داری ترکیبات عسل .روغن زیتون. روغن بادام تلخ وشیرین. وروغن زرده تخم مرغ استفاده کرددر صورتیکه ماسک به صورت پودر باشد باید پودر ماسک را با شیر یا ماست ویا اب میوه مخلوط نمود .
  2. پوست های چرب:پوستهای چرب دیر تر چروک برمیدارند وشاداب تر میمانند امایکی ازمشکلات ان جوش زدن وخصوصا جوش های چرکی میباشد.برای ماسک درست کردن برای این نوع پوست از سرکه یا ماست ترش ویا اب لیمو بدلیل محیط اسیدی انها می توان برای پوستهای چرب استفاده نمود.
  3. پوست های معمولی: پوستهای معمولی پوستهای هستند که چربی وخشکی انها به حد معمول است .این گونه پوستها قدری تیره میباشد وتمایلبه لک شدن دارند. برای    این نوع پوست هاهنگام ماسک کردن از اب میوه وسبزیجات ویا استفاده از عسل همراه با پودر ماسک ها استفاده نمود.

اماده کردن پوست برای ماسک 

 برای اماده کردن پوست ابتدا پوست را با صابون مخصوص پوست (برای مثال صابون بابونه برای پوست های چرب. صابون گل ختمی برای پوست های خشک وحساس. صابون بادام برای پوست های معمولی)شسته یک ساعت بعد صورت را بخور  داده. با بخوردادن. پوست تمیز واماده شده ومواد ماسک بهتر جذب میشود برای بخور دادن می توان از گیاهان زیر استفاده کرد..

گل بابونه . گیاه شاتره. گیاه مورد . گل ختمی. تخم گشنیز. گل بومادران. وگل شقایق. استفاده نمود.

 اینها گیاهانی هستند که میتوانید از انها بصورت ترکیب یا جداگانه استفاده نماید.

 برای مصرف یک قاشق غذاخوری از گیاه را در یک لیوان اب به مدت ۱۰ دقیقهبروی حرارت جوشانده وصورت را روی بخار ان بگیرید .بهتر است بروی سر حوله ای بیندازید تا بخار ان بهتر جذب شود .

در صورت داشتن دستگاه بخور میتوانید پودر گیاهان یا دم کرده انها را در دستگاه بریزید .پاز بخور دادن صورت را با اب سرد بشویید سپس مخلوط را از روی حرارت برداشته قدری از اب ان را بصورت بمالید وصورت را با پنبه واب ولرم پاک نمایدونیم ساعت بعد از ماسک مطابق پوستتان استفاده نماید.

 اگر بهر علتی نمی توانید از بخور برای صورتتان استفاده کنید میتوانید از عرق های گیاهی که خون را به جانب پوست میکشانند وپوست را تمیز وشاداب میکنند استفاده کنید . برای این منظور میتوانید از عرق  بهار نانج. عرق پونه. عرق نسترن. گلاب .وعرق کاسنی ویا شاتره وعرق گلبهار . به صورت ترکیبی ویا از هر کدام که در دسترس باشد .به صورت ماساژ داده .

  چندین دستو برای ماسک ها وپاک کننده ها

 

نام مواد

خواص

مخمر ابجو.اب هویج.وخامه تمیز کننده وتقویت کننده پوست
خیاروسفیده تخم مرغ برای پوستهای چرب
موز .عسل برای پوستهای لکه دار
موز. هویج. روغن زرده تخم مرغ تقویت کننده پوست
اب هندوانه.عسل .سفیده تخم مرغ برای پوستهای چرب
تخم مرغ هم زرده وهم سفیده والکل سفید برای پوستهای چرب
جعفری وماست برای پوستهای چرب
عسل وتمشک برای خشکی پوست واگزمای پوستی
سس مایونز.خامه .روغن زیتون تقویت کننده برای پوستهای خشک
گوجه فرنگی. اب گریپ فروت تقویت کننده برای پوستهای خشک
سفیده تخم مرغ برای پوستهای چرب
پودر زیره اب لیمو ترش تقویت کننده پوست
پودر بادام شیرین وشیر برای پوستهای خشک وحساس
پودر بادام. سس مایونز وموز برای پوستهای خیلی خشک
خیس کرده زردالوی خشک ومخمر ابجو تمیز کننده پوست
شیر. الکل سفید. ابلیمو ترش. برای پوستهای چرب
عرق رازیانه وماست وخاک چینی

تمیز کننده پوست

کاسنی وشیروعسل برای پوستهای لک دار
شاتره.کاسنی.شیر وعسل برای چروک صورت
پودر جوانه گندم وخامه تقویت کننده پوست
دوغ .سفیده تخم مرغ واب لیمو برای پوستهای چرب ورنگ پریده
هندوانه طالبی.موز وکره برای پوستهای خشک وخشن
ارد جو  وهلو رنده شده پاک کننده وتقویت کننده پوست
اب هندوانه. ماست وخاک چینی تمیز کننده وشاداب کننده پوست
عرق بادرنجبویه.سیب رنده شده وارد جو شاداب کننده وتمیز کننده پوست
هلو رنده شده وعسل وسس مایونز تقویت کننده ونرم کننده پوست
روغن زرد الو . وروغن زیتون تقویت کننده پوست
گلسیرین وروغن زیتون وروغن نارگیل وکرچک برای  دست های خشک وشوره دار

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

۱ - استفاده از مایعات :

خوردن ۶ تا ۸ لیوان آب و یا مایعات در روز باعث سلامتی بدن و جلوگیری از غلظت خون می شود

۲ - استفاده از خاکشیر و انجیر و زیتون :

استفاده از این مواد باعث می شود دستگاه گوارش انسان به خوبی کار کند که باعث شادابی و نشاط انسان می شود .خاکشیر باعث می شود روده انسان پاک و فعال گردد .انجیر به دلیل داشتن قند باعث تولید انرژی در بدن می گردد همچنین با جذب آب روده توسط دانه های انجیر باعث تمیز شدن روده و حرکات منظم دودی روده می شود و زیتون به دلیل داشتن اسید لینولنیک و لینولئیک (امگا ۳ و امگا ۶ ) اولا جداره عروق خونی را تمیز می کند ثانیا باعث جلوگیری از سکته قلبی می شود به دلیل اینکه از رسوب چربی های خطرناک مانند ال دی ال جلوگیری می کند. ثالثا ددیواره روده را پاکسازی می کند .

۳ - عدم استفاده از مایعات هنگام خوردن غذا :

استفاده از مایعات هنگام غذا باعث می شود غلظت شیره گوارشی کم شده و غذا خوب هضم نشود علاوه بر آن نوشیدن مایعات باعث می شود غذا به خوبی جویده نشود و آنزیم پتیالین که در بزاق وجود دارد که باعث هضم نشاسته می گردد که که این آنزیم باعث تشکیل موسین میگردد . که وظیفه موسین لعابدار کردن جداره معده و حفاظت از اسید معده می گردد  به طبع این مشکل باعث بروز زخم معده و اثنی عشر می شود. و افرادی که غذا را خوب نجوند به یبوست مبتلا میشوند که باعث عصبی  شدن این افراد می شود . پس چرا زندگی را به کام خود تلخ کنیم .از دیگر مشکلات نوشیدن آب وسط غذا کولیت یا قولنج روده - فیستول یا شقاق مقعد - انگل - بوی بد دهان - زود رنجی . حساس شدن - پیله کردن به دیگران - ریزش مو - مو خوره - ضعف بینایی - لکه های قهوه ای روی بدن - ترش کردن معده . در نهایت سرطان دریچه پیلور

راه حل آن : نوشیدن نیم ساعت مایعات قبل از غذا و ۵/۲ ساعت بعد از غذا بین این ساعات به هیج عنوان مایعات ننوشید .

۴ - استفاده از ظرف چینی - سفالی - لعابی - سنگ سیاه :

این ظروف باعث می  شود طعم غذا عوض نشود و خاصیت آن نیز عوض نشود .

۵ - عدم استفاده از توالت فرنگی :

این کار که به طور بسیار اشتباه از کشور های غربی به کشور ما وارد شده باعث می شود مدفوع به طور کامل خارج نگردد که باعث بیماری کولیت روده می شود جالب است بدانید ۴۰ درصد از مردم کشور های غربی از بیماری کولیت روده رنج می برند  و نیز مردانی که به صورت ایستاده ادرار می کنند به دلیل اینکه ادرار به صورت کامل خارج نمی گردد باعث بروز بیماری های مثانه می گردد.

 ۶ - عدم استفاده از غذاهای فریز شده :

به دلیل اینکه ای غذاها در دمای زیر  ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد نگهداری می شوند باعث از بین رفتن خاصیت آنها می شود.

۷ -هفته ای یک روز روزه گرفتن :

به دلیل اینکه سموم بدن انسان را روزه خارج می کند باعث نشاط انسان می شود .افرادی که نمی توانند روزه بگیرند کم خوری و ساده خوری را پیشه کنند .

۸ - کم تر استفاده کردن از گوشت :

استفاده زیاد کردن از گوشت باعث می شود اولا خصلت انسان شبیه حیوان شود ثانیا باعث بیماری هایی مثل نقرس - درد مفاصل و بیماری های قلبی عروقی شویم

 ۹ - استفاده کردن از چهار مغز :

این چهار مغز عبارتند از : مغز بادام - فندق - گردو - پسته

بدن انسان به ۲۰ نوع پروتئین نیاز دارد که ۱۰ نوع آنرا خود بدن میسازد و ۱۰ نوع دیگر را از طریق خوراک بدست می آورد .جالب است بدانید در این ۴چهار مغز هر ۲۰ پروتئین نیز موجود است و همچنین ۴ برابر گوشت کالری دارد و نیز مضرات گوشت را هم ندارد . آیا به این فکر کرده اید چرا چیپس و پفک به جای مقدار کمی از این چهار مغز ؟؟؟؟؟؟

۱۰ - استفاره از میوه جات و سبزی ها

میوه جات و سبزی ها علاوه بر اینکه به دلیل دارا بودن فیبر باعث سلامتی دستگاه گوارش می شوند به علاوه منبع غنی از املاح و ویتامین ها و پروتئین ها نیز هستند

۱۱ - استفاده از لباس زیر نخی :

لباسهایی با الیاف های مصنوعی به خوبی عرق را به خود جذب نمی کنند در نتیجه باعث حساسیت های پوستی در دراز مدت می گردند .

۱۲ - عدم استفاره از ظروف پلاستیکی و ملامین :

قبلا توضیح داده شده

۱۳ - پیاده روی با پای پیاده :

برای اینکه اعصابی راحت داشته باشیم هفته ای یک بار در دامان طبیعت کمی با پای پیاده راه برویم تا الکتریسیته بدنمان تخلیه شود و دچار شوک عصبی نشویم .

۱۴ - عدم استفاده از چراغ خواب :

بدن انسان از سلولهای مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آنها یک خواب بیولوژیکی دارند پس همه آنها احتیاج به خوابی آرام دارند که با ترشح هورمون ملاتونین این امر انجام می گیرد که نور چراغ خواب ترشح این هورمون را تا حدودی مختل می کند و خواب را آشفته می سازد .

۱۵ - شناخت طبع خود و استفاده از غذاهای مناسب :

قبلا توضیح داده شد

۱۶ - عدم استفاده از غذاهای فست فود و رستوران :

به دلیل اینکه در غذاهای رستوران برای سفید تر شدن برنج به آن زاج ویا جوهر لیمو اضافه می شود که باعث شکنندگی عروق میگردد و همچنین در غذاهای فست فود اولا مواد نگهدارنده می ریزند که باعث سرطان می گردد ثانیا چربی آنها از نوع اشباع نشده است که باعث سکته قلبی خواهد شد

۱۷ -  عدم استفاده از تصاویر مستحجن :

انسان موجودی خلاق با قدرت فکری بسیار پیچیده است استفاده از این عکس ها در ااق خواب اولا ذهن را منحرف و عواقب جبران ناپذبری روی حافظه انسان گذاشته ثانیا اگر هنگام مجامعت به این عکس ها نگاه شود به دلایل نامعلوم  به طور شگفت آوری این صفات به فرزند منتقل می شود آیا این ظلم در حق یک کودک و انسان نیست ؟؟؟؟؟

 ۱۸ - عدم استفاده از مواد مخدر و دخانیات

۱۹ - پرهیز از بد اخلاقی در منزل

۲۰ - اجابت مزاج قبل از خواب :

به چند دلیل این کار لازم است اولا خالی کردن روده از کسافات که باعث یبوست نگردد چون به دلیل یبوست مقداری از گازها به عنوان مثال اندل و اسکاتل و فنل وارد جریان خون می شود که باعث اولا بوی بد دهان و ثانیا بیماری های عصبی می گردد .و در موارد حاد بدن دچار مصمومیت می گردد .

 ودر اخر گیاهان که اجابت مزاج را راحت میکنند برایتان مینویسم

 گیاه سنای مکی  مخلوط با گل محمدی به مقدار ۱۰ گرم از هرکدام باهم مخلوط کرده وشب قبل از خواب دم کرده بنوشید

گیاه شنبلیله . گیاه ریوند چینی .تخم کتان .سبوس گندم .سبوس جو .انجیر وشیره انجیر . گیاه سوسنبر . ترنجبین .وروغن زیتون وروغن بادام شیرین از هرکدام که مقدور بود میتوان استفاده کرد تا دچار یبوست مزاج نشوید

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فطرت خشم

براساس تعریف دکتر چارلز اسپیلبرگر روانشناسی که متخصص مطالعه خشم است: «خشم حالتی عاطفی است که از نظر شدت از تحریک ملایم تا عصبانیت شدید تغییر می کند.» مانند سایر عواطف همراه با تغییرات فیزیولوژیکی و زیست شناختی است. وقتی عصبانی می شوید ضربان قلب و فشار خون شما بالا می رود و نیز سطوح هورمون های مربوط به انرژی مانند آدرنالین و نورآدرنالین افزایش می یابد. علت خشم می تواند هم رخدادهای بیرونی و هم درونی باشد؛ شما می توانید از دست شخص بخصوصی عصبانی باشید (یک همکار یا رئیس) یا یک رویداد (یک گره ترافیکی، یک پرواز لغو شده) یا خشم شما می تواند به دلیل نگرانی و تشویش در باره مسایل شخصی تان باشد. خاطره رخدادهای دردناک و خشم آور نیز می تواند احساس های عصبانیت را برانگیزد.

بیان خشم

راه غریزی و طبیعی بیان خشم پاسخ دادن تهاجمی است. خشم یک پاسخ تطبیقی به تهدیدهاست و الهام بخش احساس ها و رفتارهای قوی و اغلب تهاجمی است که به ما اجازه می دهد در صورت مورد حمله قرار گرفتن بجنگیم و از خود دفاع کنیم. بنابر این می توان گفت یک مقدار عصبانیت برای زنده ماندن ما لازم است. از سوی دیگر، ما به طور فیزیکی نمی توانیم به هر شخص یا شئ ای که ما را ناراحت می کند حمله کنیم و ضربه بزنیم؛ قوانین، هنجارهای اجتماعی و عقل سلیم برای میدان عمل خشم ما حد و حدودی می گذارد. مردم طیفی از فرآیندهای خودآگاه و ناخودآگاه را برای دست و پنجه نرم کردن با احساس های خشم شان بکار می برند.
سه رویکرد مهم در مواجهه با خشم عبارتند از: بیان کردن، سرکوب کردن و آرام کردن. بیان احساس های خشم شما به صورت تأکیدی- و نه تهاجمی- سالم ترین راه بیان عصبانیت است. برای انجام آن، باید بیاموزید چگونه می توانید روشن کنید نیازهای شما کدام است و چگونه برطرف می شوند، بدون این که به دیگران آسیبی برسد. بیان یک موضوع با تأکید ،به معنای فشار آوردن یا درخواست شدید نیست؛ بلکه به معنای محترم شمردن خود و دیگران است. خشم را می توان سرکوب کرده و سپس آن را تبدیل یا جهت آن را تغییر داد. این زمانی است که به اصطلاح خشم را «توی خود می ریزید»، دیگر به آن فکر نمی کنید و روی چیزی مثبت تمرکز می کنید.
هدف این است که خشم خود را سرکوب کرده یا جلوی آن را بگیرید و آن را به رفتاری سازنده تر تبدیل کنید. خطر چنین پاسخی این است که اگر اجازه بیان خارجی به آن داده نشود، خشم به درون شما متوجه می شود. خشم متوجه شده به درون ممکن است سبب فشار خون بالا، یا افسردگی شود. خشم بیان نشده می تواند مسایل دیگری ایجاد کند.
برای مثال می تواند منجر به بیان بیمارگونه خشم مانند رفتار انفعالی- تهاجمی شود. (این گونه رفتار مانند «تلافی کردن» غیرمستقیم سر کسی است که موضوع به وی مربوط نمی شود و از رویارویی مستقیم دوری می شود). رفتار انفعالی- تهاجمی همچنین می توان به شخصیتی که به نظر می رسد به طور دایم عیب جو و متخاصم است منجر شود. کسانی که دایماً دیگران را تحقیر می کنند، از همه چیز ایراد می گیرند و تفسیرهای عیب جویانه می نمایند، هنوز نیاموخته اند که چطور خشم خود را به طور سازنده بیان کنند. تعجبی نیست که آنان کمتر روابط موفقیت آمیزی با دیگران دارند.
و سرانجام شما می توانید درون خود را آرام سازید. این به معنای آن است که نه فقط رفتار خارجی خود را کنترل می کنید، بلکه حتی واکنش های درونی خود را نیز کنترل می نمایید و گام هایی در جهت پایین آوردن ضربان قلب برمی دارید، خود را آرام می سازید و می گذارید احساس ها فروکش کنند. همان طور که دکتر اسپیلبرگر اشاره می کند: «زمانی که هیچ کدام از این روش ها کارساز نباشند، آن وقت کسی یا چیزی آسیب خواهد دید.»



مدیریت خشم

هدف مدیریت خشم کاهش احساس عصبانیت و برانگیختگی فیزیولوژیکی است که خشم باعث می شود. شما نمی توانید از دست مردم یا چیزهایی که شما را عصبانی می کنند رهایی یافته یا از آنها دوری کنید؛ شما نمی توانید آنها را تغییر دهید، اما می توانید بیاموزید که واکنش های خود را کنترل کنید.

آیا خیلی عصبانی هستید؟

آزمایش های فیزیولوژیکی ای وجود دارد که شدت احساس های خشم را اندازه گیری می کند، اینکه تا چه حد مستعد و آماده خشم هستید و به چه اندازه می توانید آن را کنترل کنید. اگر شما هنگام عصبانیت طوری عمل می کنید که به نظر می رسد خارج از کنترل و ترسناک است، شما احتمالاً نیاز به کمک دارید تا راه های بهتری برای دست و پنجه نرم کردن با این احساس بیابید.

آیا خوب است که به اصطلاح «همه چیز را بیرون بریزیم»؟

روانشناسان می گویند این یک اسطوره خطرناک است. برخی افراد از این نظریه به عنوان مجوزی برای آزار و آسیب دیگران سوءاستفاده می کنند. پژوهشگران دریافته اند از «خشم منفجر شدن» در واقع عصبانیت و تهاجم را بیشتر می کند و هیچ گونه فرصتی به شما یا طرف نمی دهد که مسئله را حل کنید. از همه چیز بهتر این است روشن کنید چه چیزی عصبانیت شما را آغاز می کند و سپس راهبردها و استراتژی هایی را در پیش گیرید که نمی گذارد شما به دره خشم پرتاب شوید.

استراحت کامل

ابزارهای استراحت ساده و مطلق، مانند تنفس عمیق و تصاویر آرامش دهنده، می توانند احساس های خشم را آرام سازند. کتاب هایی وجود دارند که می توانند به شما روش های استراحت کامل را بیاموزند، وقتی شما این روش ها را آموختید، در هر وضعیتی می توانید از آنها استفاده کنید. اگر شما همسری دارید که مانند شما عصبانی است، احتمالاً فکر خوبی است که هر دوی شما این روش ها را بیاموزید.

گام های ساده ای که می توانید بردارید:
  • نفس عمیقی بکشید، به طوری که تصور کنید نفس شما از «ته دل» برمی آید.

  • به طور آهسته عبارتی آرام بخش مانند «استراحت»، یا «سخت نگیر» در حالی که نفس عمیق می کشید پیش خود تکرار کنید.

  • از تصاویر استفاده کنید؛ پیش خود یک تجربه آرام بخش را یا از حافظه یا از تخیل تصور کنید.

  • تمرین های یوگا به شرط این که تنش نداشته باشند می توانند به عضلات شما استراحت داده و شما را آرام تر کنند. این روش ها را روزانه تمرین کنید. بیاموزید که هنگام بروز یک وضعیت پرتنش آنها را به طور خودکار بکار برید.


بازسازی ساختار قوه درک

به طور ساده این عبارت به معنای تغییر مسیر فکر است. افراد عصبانی تمایل دارند ناسزا بگویند، فحش بدهند،یا طوری سخن بگویند که بازتابی از افکار درونی آنهاست. وقتی شما عصبانی هستید، در تفکر شما غلو زیاد می شود و بیش از حد نمایشی می شوید. سعی کنید این افکار را با تفکری منطقی تر جایگزین کنید. برای مثال، به جای این که به خودتان بگویید: «آه، چقدر بد است، وحشتناک است، همه چیز از بین رفت» به خود بگوید:«من از آن ناراحت شده ام، اما دنیا که به آخر نرسیده، عصبانی شدن به هر حال نمی تواند آن را درست کند.»
مراقب واژه هایی مانند «هرگز» یا «همیشه» هنگام صحبت درباره خودتان یا دیگران باشید. «این ماشین هیچ وقت کار نمی کند»، یا «شما همیشه چیزهایی را فراموش می کنید» نه تنها غیردقیق نیستند، آنها به شما این احساس را می دهند که خشم تان توجیه دارد و هیچ راهی برای حل مسئله نیست. آنها در ضمن مردم را نسبت به شما بیگانه و تحقیر می کنند، مردمی که در غیر این صورت مایل هستند با شما روی حل مسئله کار کنند. به یاد آورید که عصبانی شدن چیزی را درست نمی کند و اجازه نمی دهد شما احساس بهتری داشته باشید، بلکه برعکس ممکن است احساس شما را بدتر کند.
منطق، خشم را شکست می دهد، زیرا خشم، حتی وقتی توجیه داشته باشد، می تواند به
سرعت غیرمنطقی شود. بنابر این از منطق سرد و سخت در مورد خود بهره بگیرید. به خود تلقین کنید که دنیا «نمی خواهد خدمت شما برسد»! و شما با یک ناهمواری زندگی روزانه روبه رو هستید. هر زمان که خشم به اصطلاح «روز شما را سیاه می کند»، این تلقین را به خود بنمایید. این به شما کمک خواهد کرد تا دیدگاه متعادل تری به زندگی پیدا کنید. افراد عصبانی تمایل دارند چیزهایی را بخواهند: انصاف، درک و فهم طرف، توافق و تمایل به انجام کارها به روشی که می پسندند.
هرکسی این چیزها را می خواهد و همه ما ناراحت و ناامید می شویم اگر آنها را به دست نیاوریم، اما آدم های عصبانی «بدجوری» آنها را می طلبند، و وقتی خواهش آنها رد شود، نومیدی آنان تبدیل به خشم می شود. به عنوان بخشی از بازسازی ساختار قوه درک، افراد عصبانی نیاز دارند که از
طبیعت «مطالبه کن» خود آگاه شوند و انتظارات خود را به آرزوها ترجمه کنند. به عبارت دیگر، گفتن چیزی را «دوست دارم» سالم تر از گفتن چیزی را «مطالبه می کنم» یا «باید داشته باشم» است. وقتی شما قادر نیستید چیزی را که می خواهید به دست آورید، واکنش های عادی را تجربه خواهید کرد- عاجز شدن، نومیدی، ناراحتی- اما نه عصبانیت. برخی افراد عصبانی از خشم خود به عنوان راهی برای دوری جستن از احساس ناراحتی استفاده می کنند، اما این بدان معنا نیست که ناراحتی شان از بین می رود.

مسئله حل کردن

گاهی اوقات، خشم و عجز ما به سبب مسایل خیلی واقعی و اجتناب ناپذیر زندگی است. تمام عصبانیت ها بی خودی نیست، و اغلب واکنشی سالم و طبیعی به این مشکلات هستند. یک باور فرهنگی وجود دارد که هر مسئله ای راه حلی دارد، وقتی دریابیم که همیشه این طور نیست به عجز ما افزوده می شود. بهترین طرز فکر و گرایش این است که حتماً روی پیدا کردن راه حل تأکید نکنیم، بلکه تمرکز ما روی چگونه دست و پنجه نرم کردن و رویارویی با مسئله باشد. برنامه ای بریزید و پیشرفت خود را در آن ارزیابی کنید. تصمیم بگیرید بالاترین سعی خود را بکنید، اما در ضمن اگر جواب فوراً در نیامد خود را مجازات نکنید. اگر رویکرد شما به مسئله با بهترین احساس ها و کوشش ها بوده ،بطور جدی سعی کنید که سربه سر با مشکل برخورد کنید، احتمالاً شما صبر و شکیبایی خود را از دست نمی دهید و به دره تفکر «همه یا هیچ» سقوط نمی کنید، حتی اگر مسئله فوراً حل نشود.

ارتباطات بهتر

افراد خشمگین تمایل به نتیجه گیری عجولانه دارند، یا بر آن اساس عمل می کنند، اما برخی از آن نتیجه گیری های بسیار غلط از آب در می آید. نخستین کاری که باید کرد اگر در یک بحث داغ هستید این است که آهسته تر بروید و روی واکنش های خود بیشتر فکر کنید. نخستین چیزی را که به فکرتان می رسد نگویید، بلکه آهسته تر پیش بروید و به دقت درباره چیزی که می خواهید بگویید فکر کنید. درعین حال، به دقت آنچه را که طرف مقابل می گوید گوش بدهید و پیش از جواب دادن به خود فرصت بدهید.
در ضمن، گوش بسپارید به چیزی که در پشت خشم پنهان شده است. برای مثال، شما یک مقدار آزادی عمل و
فضای شخصی می خواهید و طرف شما تماس و نزدیکی بیشتر را طالب است. اگر او شروع به انتقاد از فعالیت های شما می کند، آن طور پاسخ ندهید که طرف تان را یک زندانبان و مأمور نشان دهد.
طبیعی است اگر از شما انتقاد شد، حالت دفاعی به خود بگیرید، اما حمله نکنید و تهاجمی نباشید. گوش بسپارید به آنچه در ورای واژه هاست: به این پیام توجه کنید که ممکن است به این شخص توجه نشده و بدون عشق مانده است. احتمالاً می طلبد که شما با صبر فراوان سئوالات زیادی بکنید، و فضایی برای نفس کشیدن فراهم کنید، اما نگذارید خشم شما - یا خشم طرف شما - بحث را از کنترل خارج کند. خونسردی شما، می تواند ازاینکه وضعیت فاجعه بار شود، جلوگیری کند.

تغییر محیط شما

گاهی اوقات محیط اطراف ماست که دلیل تحریک و خشم ما می شود. مسائل و مسئولیت ها می تواند روی شما سنگینی کرده و احساس خشم نسبت به «دامی» که به نظر می آید در آن گرفتار آمده اید، بدهد و ممکن است به نظر برسد که تمام افراد و چیزهای اطراف شما این دام را تشکیل می دهند. به خودتان فرجه بدهید و خستگی در کنید. اطمینان یابید طی روز، به ویژه زمانی که خیلی تنش زاست، «وقتی خصوصی» به خود اختصاص دهید.یک مثال خوب، مادری است که کار می کند و قانون وی این است که وقتی به خانه می رسد برای ۱۵ دقیقه «هیچکس نباید با وی حرف بزند مگر اینکه خانه آتش گرفته باشد»، پس از این مدت کوتاه ساکت، وی بیشتر آماده است که تقاضاهای بچه ها را بدون منفجر شدن سرآنها برآورده کند.
برخی راهنمایی های دیگر برای آرامش

اعصاب شما

  • زمان بندی: اگر شما و همسرتان تمایل دارید هر شب که راجع به موضوعات خانوادگی صحبت می کنید، کار را به جرو بحث بکشانید - شاید خسته هستید، یا توجه تان به جای دیگر جلب شده، شاید هم عادت است - سعی کنید زمان صحبت کردن درباره موضوعات مهم را تغییر دهید تا کار به جروبحث نکشد.

  • دوری جستن: اگر اتاق به هم ریخته فرزندتان شما را خشمگین می کند هر بار که از جلویش رد می شوید، در را ببندید. خودتان را مجبور به نگریستن به چیزی که خشمگین تان می کند، ننمایید. نگویید: «خب، بچه من باید اتاقش را تمیز کند طوری که من عصبانی نشوم!» نکته این نیست، بلکه این است که خود را آرام نگه دارید.

  • یافتن گزینه های دیگر: اگر مسیر سرکار رفتن روزانه شما را عصبانی می کند برای خود طرحی دیگر بدهید - یاد بگیرید از مسیر دیگری بروید، مسیری که کمتر شلوغ و بیشتر دارای مناظری باشد - یا اگر ممکن است با اتوبوس یا وسائل دیگر بروید.
فراموش نکنید شما نمی توانید خشم را حذف کنید، واگر هم می توانستید کار خوبی نبود. به رغم همه سعی شما، رخدادهایی خواهد بود که شما را عصبانی خواهد کرد؛ و برخی اوقات خشم توجیه پذیر است. زندگی پر از عجز، درد، از دست دادن کسی یا چیزی، و اعمال پیش بینی ناپذیر دیگران است. شما نمی توانید آن را تغییر دهید، اما می توانید چگونگی تأثیر این رخدادها بر خود را تغییر دهید. کنترل پاسخ های عصبی می تواند در دراز مدت برای شما بهتر باشد.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خواص : زیتون Olive

نام علمی Olea europaea 

نحوه استفاده : به عنوان سالاد و جانشین غذا استفاده میگردد و خواص بسیار زیادی دارد که در زیر به آن اشاره خواهد شد :

http://fa.parsiteb.com/images/normall/461319291_af43e67160_m.jpg

زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا سه متر ولی هنگامیكه در شرایط مساعد پرورش می یابد ارتفاع آن حدود 12متر و قطر تنه اش به 3 متر میرسد .

چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم است . رنگ آن زرد است كه خطوطی قهوه ای رنگ در آن وجود دارد . از چوب زیتون برای تهیه اشیاء چوبی ظریف استفاده می شود . برگهای آن سبز رنگ ، بیضوی و دراز و بوضع متقابل یكدیگر بر روی ساقه قرار گرفته اند .

 

خواص داروئی:

زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و قابض است و میوه نارس زیتون سرد و خشك است و روغن زیتون گرم و خشك است . برگ درخت زیتون نیز گرم و خشك می باشد .

1)دم كرده برگ زیتون داروی خوبی برای پائین آوردن فشار خون می باشد . بدین منظور باید 20 عدد برگ زیتون را داخل 300 گرم آب ریخته و آنرا بمدت 15 دقیقه بجوشانید . سپس كمی قند بآن اضافه كرده و بمقدر یك فنجان دوبار در روز از آن بنوشید . بعد از دو هفته باید بمدت 8 روز نوشیدن این دم كرده را قطع كنید و سپس ادامه دهید .

2)روغن زیتون نرم كننده و صفرا بر است .

3)روغن زیتون دفع كننده سنگ كیسه صفرا است برای این منظور باید آنرا با آبلیمو مصرف كرد .

4)روغن زیتون كرم كش است .

5)روغن زیتون برای رفع سرفه های خشك مفید است .

6)برای رفع خارش گزیدگی حشرات ، روغن زیتون را به محل گزیدگی بمالید .

7)بدن بچه هایی را كه مبتلا به نرمی استخوان و كم خونی هستند با روغن زیتون ماساژ دهید اثر مفیدی دارد

8)برای رفع خشکی لثه ، روغن زیتون را بر روی لثه بمالید .

9)برای برطرف كردن خراش و ترك پوست ، گلیسیرین و روغن زیتون را بمقدر مساوی با هم مخلوط كرده و روی پوست بمالید .

10)دم كرده برگ درخت زیتون تب بر است .

11)جوشانده برگ درخت زیتون برطرف كننده نقرس و روماتیسم است .

12)برای سرباز كردن جوشها و كورك ها زیتون را له كرده و روی جوش یا كورك بمالید .

13)دم كرده و جوشانده پوست درخت زیتون تب بر و درمان كننده مالاریا است .

14)پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی مفید است

15)جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم های دهان مفید است

16)برای رفع سستی فلج و لقوه و تقویت نیروی جنسی باید 80 گرم روغن زیتون را با 14 گرم كندر و 16 گرم سیاه دانه مخلوط كرده و بمدت سه روز از آن بخورید

17)مصرف روغن زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می كند .

18)و بالاخره روغن زیتون بهترین روغن برای پخت و پز می باشد زیرا در اثر حرارات خراب نمی شود.

توضیحات : روغن زیتون برای هیچ كس مضر نیست و همه افراد می توانند از آن استفاده كنند فقط میوه تازه و یاقوتی آن معده راسست می كند و ممكن است تولید استفراغ نماید

zeytoon4

 

zeytoon3

منشاء درخت زیتون احتمالا منطقه مدیترانه بوده و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است .
زیتون معمولا در اوائل تابستان شروع به گل دادن می كند و میوه آن كم كم ظاهر می شود . در اواخر تابستان میوه آن به ثمر می رسد . در این هنگام زیتون سبز است و بتدریج تبدیل به بنفش و قهوه ای و سپس سیاه می شود بطوریكه در اواخر پائیز كه موقع برداشت میوه است رنگ آن بكلی تیره است

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مختصر و مفید برای شما



 ایا مي دانيد يك بار قهقهه زدن برابر با نيم ساعت ورزش مداوم مفید است. خنديدن باعث مي شود كه فعاليت رگ هاي خوني بهتر صورت بگيرد و قلب به طور كامل كارش را انجام بدهد. كساني كه زياد مي خندند كمتر در معرض سكته هاي قلبي قرار مي گيرند.لذا ديدن فيلم هاي كمدي براي خنديدن بسيار توصيه مي شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

افرادي كه تمايل دارند اشتهايشان زياد شود مي‌توانند با خوردن زيتون به اشتهاي خود بيفزايند، اما كساني كه قصد دارند لاغر شوند حتما از زيتون شور در رژيم غذايي خود استفاده كنند. برگ زيتون فشارخون را كاهش داده و جوشانده برگ آن، مي‌تواند درد دندان را تسكين دهد. مصرف روغن زيتون از سكته قلبي و ابتلا به انواع سرطان جلوگيري مي‌كند. اين روغن نقش بسيار مؤثري در پيشگيري از پيدايش بيماريهاي‌ قلبي ـ عروقي دارد و مصرف روزانه 20 تا 30 گرم روغن زيتون مي‌تواند از ابتلاي افراد به سكته قلبي جلوگيري كند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگر كودك پس از واكسينه شدن در برابر بيماريهايي مانند سرخك و فلج اطفال دچار مشكلاتي از قبيل درد يا حساسيت مي‌شوند قرار دادن پارچه خنك و مرطوب در نزديكي محل مايه‌كوبي مي‌تواند باعث كاهش قرمزي، خارش و تورم شود. براي كاهش درد و تب پزشك ممكن است استامينوفن يا داروي مشابه تجويز كند و يا به استحمام با آب ولرم و اسفنج توصيه نمايد. كودك بايد مقادير زيادي مايعات بنوشد و اگر تا 24 ساعت پي از واكسينه شدن كمتر غذا بخورد يك امر طبيعي است و نباد موجب نگراني والدين شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

براي جلوگيري از چاقي , به جاي آنكه فرد با رژيم‌هاي غذايي طولاني مدت خود را اذيت كند و به خود فشار آورد، رژيم‌هاي آسان خنده مي‌تواند مفيد واقع شود. در حالي كه بسياري از متخصصان مي‌گويند تنها با تحرك فراوان مي‌توان عضلات بدن را به حركت درآورد و به واسطه آن لاغر شد؛ بررسي‌ها نشان مي‌دهد خنديدن هم مي‌تواند اين عضلات را تكان دهد و در نهايت افراد را لاغر كند. به هر حال، كساني كه تصميم دارند با شادماني و بشاش بودن وزن خود را كم كنند بايد روزي 10 بار از ته دل بخندند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مصرف مداوم غذاهاي آهن‌دار، كم خوني را درمان مي‌كند .گوشت قرمز و ماهي‌هاي چرب مشروط بر اينكه با مركبات مصرف شوند جذب آهن را چندين برابر مي‌كند.زرده تخم‌مرغ و جگر كباب شده نيز از منابع سرشار آهن است؛ همچنين مصرف مداوم منابع گياهي حاوي آهن از جمله اسفناج، كلم بروكلي، هويج و ميوه‌هايي نظير انجير، آلو، انبه، كنجد و عدس به زنان جهت جلوگيري از بروز كم خوني توصيه مي‌شود

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

موادي همچون پياز، كاكائو و مركبات به ترتيب بيشترين اثر تشديد كنندگي سردردهاي ميگرني را دارند. گرسنگي همچنين يكي از عوامل مهم در تشديد دردهاي ميگرني هستند. رژيم غذايي بر تعداد و طول مدت زمان حملات سردردهاي ميگرني مؤثرست. مواد غذايي بر الگوي سردرد ميگرني مؤثرند ولي بيش از آن كه بر تعداد حملات موثر ‌باشد بر طول مدت زمان يك حمله تاثير مي‌گذارند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مصرف‎ فلفل‎‎ قرمز و گل كلـم‎ سبـب‎ كند شدن‎ رشد تومورهاي‎ سرطاني‎‎ مي شود و با آن‎ مبارزه‎ مي‎ كند. فلفل‎‎ قرمز و گل كلـم‎ در مبـارزه‎ و درمـان‎ سرطانهـايـي‎ از قـبيـل‎ سرطان‎ پانـكـراس‎ ( لوزالمعـده‎ ) يـا سـرطان‎‎ تخمدان موثر است‎ . محققان‎‎ به‎‎‎ اين نتيجه رسيدند كـه گـل‎ كلم‎ به‎ طور جـدي‎‎ روي رشـد و نمو سلول‎ هاي‎ سرطاني‎ تخمدان‎ تاثير دارد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگريپ فروت حاوي مواد مغذي زيادي مانند آنتي‌اكسيدان ليكوپن است ولي مصرف آن به همراه برخي داروها مفيد نيست. آب گريپ فروت بر آنزيم‌هاي خاصي كه داروهاي بخصوصي را در روده و كبد تجزيه مي‌كنند تاثير مي‌گذارد يعني به اين ترتيب ممكن است منجر به بروز عوارض جدي دارويي شود. داروهاي شناخته شده‌اي كه امكان تداخل مهم با مصرف فرآورده‌هاي گريپ فروت را دارند شامل داروهاي ضد تشنج، داروهاي ضد افسردگي، داروهايي كه براي بي نظمي ضربان قلب تجويز مي‌شوند، است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 138 139 140 141 142 ... 149 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com