$$$$ بوي ياس$$$$


گیاهی علیه دیابت

گیاهی علیه دیابت
آیا می دانید چه گیاهانی علیه دیابت هستند؟

گزنه ضد دیابت است
 استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گزنه گیاهی دیوروتیک (ادرارآور) بوده که برای ناراحتی‌های پروستات و دیابت مفید است.

فراز مجاب  اظهار داشت: امروزه گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: به عنوان مثال گیاه کاسنی صحرایی، گیاهی است که از اندام‌های هوایی آن استفاده می‌شود و از خواص آن می‌توان به ادرارآور، ضد درد و تب‌بر اشاره کرد همچنین در برخی از مقالات اشاره شده است که ریشه گیاه کاسنی برای درمان دیابت مفید است.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: اندام‌های هوایی گیاه کاسنی صفراآور و صفرابر بوده و مقوی کبد است همچنین برای تقویت اعمال کبدی بسیار مفید است.

مجاب در خصوص خواص گیاه گزنه نیز اظهار داشت: گیاه گزنه گیاه دیوروتیک (ادرارآور) است که برای ناراحتی‌های پروستات مفید است البته تحقیقات نشان می‌دهد که در درمان دیابت نیز می‌تواند مفید باشد و استفاده از اندام‌های هوایی آن برای ریزش مو نیز مفید است.

گیاه گزنه دارای طبیعتی گرم و خشک بوده، ضد بلغم و صفرابر است همچنین این گیاه ضدالتهاب، محرک، مدر، قاعده‌آور، خلط‌آور، صفرابر، معرق، تصفیه کننده خون، ملین، ضدانگل و ضدخونریزی‌های داخلی است.

گزنه برای رفع التهاب و ضعف عضلات و رفع نقرس نیز می‌تواند مفید باشد همچنین برای پاکسازی اخلاط ریوی مفید بوده و ضد سرفه و تنگی نفس است.
منبع : Farsnews.com
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

قانون یکم: به شما جسمی داده می‌شود. چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید، باید بدانید که در طول زندگی در دنیای خاکی با شماست.
 

قانون دوم:
در مدرسه‌ای غیر رسمی و تمام وقت نام‌نویسی کرده‌اید که "زندگی" نام دارد. در این مدرسه هر روز فرصت یادگیری دروس را دارید. چه این درس‌ها را دوست داشته باشید چه از آن بدتان بیاید، پس بهتر است به عنوان بخشی از برنامه آموزشی برایشان طرح‌ریزی کنید.

قانون سوم:
اشتباه وجود ندارد، تنها درس است. رشد فرآیند آزمایش است، یک سلسله دادرسی، خطا و پیروزی‌های گهگاهی، آزمایش‌های ناکام نیز به همان اندازه آزمایش‌های موفق بخشی از فرآیند رشد هستند.
 

قانون چهارم:
درس آنقدر تکرار می‌شود تا آموخته شود. درس‌ها در اشکال مختلف آنقدر تکرار می‌شوند، تا آنها را بیاموزید. وقتی آموختید می‌توانید درس بعدی را شروع کنید، بنابراین بهتر است زودتر درس‌هایتان را بیاموزید.
 

قانون پنجم:
آموختن پایان ندارد. هیچ بخشی از زندگی نیست که در آن درسی نباشد. اگر زنده هستید درس‌هایتان را نیز باید بیاموزید.


قانون ششم:
قضاوت نکنید، غیبت نکنید، ادعا نکنید،سرزنش نکنید،تحقیرو مسخره نکنید، وگرنه سرتون میاد. خداوند شما را در همان شرایط قرار می‌دهد تا ببیند شما چکار می‌کنید.
 

قانون هفتم:
دیگران فقط آینه شما هستند. نمی‌توانید از چیزی در دیگران خوشتان بیاید یا بدتان بیاید، مگر آنکه منعکس کننده چیزی باشد که درباره خودتان می‌پسندید یا از آن بدتان می‌آید.

قانون هشتم:
انتخاب چگونه زندگی کردن با شماست. همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیار دارید، این که با آنها چه می‌کنید، بستگی به خودتان دارد.

قانون نهم:
جواب‌هایتان در وجود خودتان است. تنها کاری که باید بکنید این است که نگاه کنید، گوش بدهید و اعتماد کنید.
 

قانون دهم :
خیرخواه همه باشید تا به شما نیز خیر برسد.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

شما یادتون نمیاد، تو دبستان زنگ تفریح که تموم می شد مامورای آبخوری دیگه نمی ذاشتن… آب بخوریم

 

 

 

شما یادتون نمیاد، قبل از شروع برنامه یه مجری میومد اولش شعر می خوند بعد هم برنامه ها رو پشت سر هم اعلام می کرد…آخرشم می گفت شما رو به دیدن برنامه ی فلان دعوت می کنم..

 

شما یادتون نمیاد، تو نیمکت ها باید سه نفری می نشستیم بعد موقع امتحان نفر وسطی باید میرفت زیر میز.

 

شما یادتون نمیاد، سرمونو می گرفتیم جلوی پنکه می گفتیم: آ آ آ آ آ آآآآآ

 

شما یادتون نمیاد، ولی نوک مداد قرمزای سوسمار نشانُ که زبون میزدی خوش رنگ تر میشد.

 

شما یادتون نمیاد، تو فیلم سازدهنی مرده با دوچرخه توکوچه ها دور میزدو میخوند:دِریااااااا موجه کا کا.. دِریا موجه.

 

شما یادتون نمیاد، کاغذ باطله و نون خشکه میدادیم به نمکی ، نمک بهمون میداد بعدش هم نمک ید دار اومد که پیشرفت کرده بود نمک ید دار میداد، تابستونها هم دمپایی پاره میگرفت جوجه های رنگی میداد.

 

شما یادتون نمیاد، خانواده آقای هاشمی رو که میخواستن از نیشابور برن کازرون، تو کتاب تعلیمات اجتماعی ! شما یادتون نمیاد موقع امتحان باید بین خودمون و نفر بغلی کیف میذاشتیم رو میز که تقلب نکنیم.

 

شما یادتون نمیاد، سریال آیینه ، دو قسمتی بود اول زن و شوهر ها بد بودند و خیلی دعوا میکردند بعد قسمت دوم : زندگی شیرین می شود بود و همه قربون صدقه هم می رفتند. یه قسمتی بود که زن و شوهر ازدواج کرده بودند همه براشون ساعت دیواری اورده بودند. بعد قسمت زندگی شیرین میشود جواد خدایاری و مهین شهابی برای زوج جوان چایی و قند و شکر بردند همه از حسن سلیقه این دو نفر انگشت به دهان موندند و ما باید نتیجه میگرفتیم که چایی بهترین هدیه عروسی می تونه باشه.

 

شما یادتون نمیاد؛ جمعه شبا سریال جنگجویان کوهستان رو، فرداش همه تو مدرسه جوگیر بودیم.

 

شما یادتون نمیاد، پیک نوروزی که شب عید میدادن دستمون حالمونو تا روز آخر عید میگرفتن !

 

شما یادتون نمیاد، اون قایق ها رو که توش نفت میریختیم و با یه تیکه پنبه براش فتیله درست میکردیم و بعد روشنش میکردیم و میگذاشتیمش تو حوض. بعدش هم پت پت صدا میکرد و حرکت میکرد و ما هم کلی خر کیف میشدیم..!!!

 

شما یادتون نمیاد، شیشه های همه خونه ها چسب ضربدری داشت.

 

شما یادتون نمیاد، زنگ آخر که می شد کیف و کوله رو مینداختیم رو دوشمون و منتظر بودیم زنگ بخوره تا اولین نفری باشیم که از کلاس میدوه بیرون .

 

شما یادتون نمیاد، یک مدت از این مداد تراش رو میزی ها مد شده بود هرکی از اونا داشت خیلی با کلاس بود.

 

شما یادتون نمیاد، دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده سواد داری؟

 

شما یادتون نمیاد، ماه رمضون که میشد اگه کسی می گفت من روزه ام بهش میگفتیم: زبونتو در بیار ببینم راست میگی یا نه !

 

شما یادتون نمیاد، که کانال های تلویزیون دو تا بیشتر نبود، کانال یک و کانال دو !

 

شما یادتون نمیاد، پاک کن های جوهری که یه طرفش قرمز بود یه طرفش آبی بعد با طرف آبیش می خواستیم که خودکارو پاک کنیم، همیشه آخرش یا کاغذ رو پاره می کرد یا سیاه و کثیف می شد !

 

شما یادتون نمیاد، سر صف پاهامونو ۱۸۰ درجه باز می کردیم تا واسه رفیق فابریکمون جا بگیریم !

 

شما یادتون نمیاد، آن مان نماران، تو تو اسکاچی، آنی مانی کَ. لا. چی !

 

شما یادتون نمیاد، گوشه پایین ورقه های دفتر مشقمون، نقاشی می کشیدیم. بعد تند برگ میزدیم میشد انیمیشن

 

شما یادتون نمیاد، آرزومون این بود که وقتی از دوستمون می پرسیم درستون کجاست اونا یه درس از ما عقب تر باشن !

 

شما یادتون نمیاد، یه زمانی به دوستمون که میرسیدیم دستمون رو دراز میکردیم که مثلا میخوایم دست بدیم، بعد اون واقعا دستش رو دراز میکرد که دست بده بعد ما یهو بصورت ضربتی دستمون رو پس میکشیدیم و میگفتیم: یه بچه ی این قدی ندیدی؟؟ (قد بچه رو با دست نشون میدادیم) و بعد کرکر میخندیدیم که کنفش کردیم !

 

شما یادتون نمیاد، با آب و مایع ظرفشویی کف درست میکردیم، تو لوله خالی خودکار بیک فوت میکردیم تا حباب درست بشه !

 

شما یادتون نمیاد، انگشتر فیروزه، خدا کنه بسوزه !

 

شما یادتون نمیاد، اون موقعها یکی میومد خونه مون و ما خونه نبودیم رو در مینوشتن: آمدیم نبودید!!

 

شما یادتون نمیاد، دبستان که بودیم، هر چی میپرسیدن و میموندیم توش، میگفتیم ما تا سر اینجا خوندیم !

 

شما یادتون نمیاد، گل گل گل اومد کدوم گل؟ همون که رنگارنگاره برای شاپرکها یه خونه قشنگه. کدوم کدوم شاپرک؟؟ همون که روی بالش خالهای سرخ و زرده، با بالهای قشنگش میره و برمیگرده، میره و برمیگرده.. شاپرک خسته میشه… بالهاشو زود میبنده… روی گلها میشینه… شعر میخونه، میخنده !

 

شما یادتون نمیاد، اون مسلسل های پلاستیکی سیاه رو که وقتی ماشه اش رو میکشیدی ترررررررررررررترررررررررر ررر صدا میداد !

 

شما یادتون نمیاد، بچه که بودیم می خواستیم بریم حموم باید یک ساعت قبل بخاری تو حموم روشن میکردیم.

 

شما یادتون نمیاد، آسیاب بشین میشینم، آسیاب پاشو پامیشم، آسیاب بچرخ میچرخم، آسیاب پاشو،پا نمیشم؛ جوون ننه جون، پا نمیشم؛… جوونه قفل چمدون،پامیشم..آسیاب تند ترش کن، تندتر تندترش کن!

 

شما یادتون نمیاد، اونجا که الان برج میلاد ساختن، جمعه ها موتورهای کراس میومدن تمرین و نمایش. عشقمون این بود که بریم اونا رو ببینیم. راستی چی شدن اینا

 

شما یادتون نمیاد، چرخ فلکی که چرخو فلکش رو میاورد ۴ تا جا بیشتر نداشت و با دست میچرخوندش.

 

شما یادتون نمیاد، …تا پلیس میدیدم صدای ضبط ماشین رو کم میکردیم!

 

شما یادتون نمیاد، که چه حالی ازت گرفته می شد وقتی تعطیلات عید داشت تموم می شد و یادت می آمد پیک نوروزیت را با اون همه تکالیفی که معلمت بهت داده رو هنوز انجام ندادی واقعا که هنوزم وقتی یادم می یاد گریم می گیره.

 

شما یادتون نمیاد، انگشتامونو تو هم کلید میکردیم یکیشونو قایم میکردیم اینو میخوندیم: بر پاااا….بر جاااا…. کی غایبه؟ مرجاااان…دروغ نگو من اینجااام…

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:,

׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
در صورت اجرای تصمیم دولت قیمت بنزین باید به بیشتر از 1000 تومان افزایش یابد که به هیچ وجه منطقی نیست.
 
 
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت موظف به اجرای استفساریه اخیر مجلس در مورد اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها است، تصمیم دولت را در این زمینه غیر قانونی خواند و گفت که در صورت اجرای تصمیم دولت قیمت بنزین باید به بیشتر از 1000 تومان افزایش یابد که به هیچ وجه منطقی نیست.

جعفر قادری اظهار داشت: اجازه دولت برای هدفمندی یارانه ها در حد قانون بودجه است و استفساریه اخیر مجلس هم کاملا تکلیف دولت را در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مشخص کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت حداکثر قیمت حامل های انرژی و کالاهای یارانه ای را در طول سال 90 می تواند معادل 20 درصد افزایش دهد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب استفساریه قانون بودجه مبنی بر اینکه مجلس با این مصوبه جلوی افزایش 200 تا 300 درصدی قیمت ها را گرفته است، گفت: دولت می خواست 20 درصد از در آمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را افزایش دهد به عنوان مثال دولت 35000 میلیارد تومان امسال به عنوان یارانه هدفمند کرد، اگر 20 درصد این مبلغ که حدود 8000 میلیارد تومان است را نیز امسال اضافه کند، قیمت بنزین باید بیشتر از 1000 تومان افزایش یابد که به هیچ وجه منطقی نیست.

وی افزود: دولت قیمت آن دسته از حامل های انرژی را که امسال افزایش نداده است، می تواند تا پایان سال 20 درصد نسبت به سال 89 افزایش دهد اما افزایش ارزش حامل های انرژی که قیمت آنها را افزایش داده ممنوع است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته طرح استفساریه‌ای را به تصویب رساندند که به گفته علی لاریجانی رئیس مجلس مانع از افزایش 200 تا 300 درصدی قیمت حامل های انرژی در ماه های پایانی سال 90 شد.

بر اساس این استفساریه دولت نمی تواند تمام یا سهم افزایش قیمت حامل های انرژی ماه های گذشته را در ماه های باقیمانده سال تجمیع نماید و قیمت فروش واحد هر کدام از حامل های انرژی را می تواند حداکثر 20 درصد نسبت به قیمت سال 1389 در همان مورد افزایش دهد.


منبع: مهر
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون



SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مفاد نامه ای که نوشته نشد!

 

حضرت محمد

 

بُخاری که معتبرترین کتاب اهل سنت به نام اوست در کتاب حدیثی خود، احادیثی را از ابن عباس نقل می کند که در آنها یکی از غم انگیزترین صحنه های تاریخ اسلام بازگو شده است؛ ماجرایی که متاسفانه برخی از صحابه آن را به وجود آوردند و با خلق آن، قلب رسول خدا صلی الله علیه وآله را در آخرین روزها و یا ساعات عمر شریفش به درد آوردند.

 

 

«لَمَّا اشْتَدَّ بِالنَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَجَعُهُ قَالَ ائْتُونِی بِكِتَابٍ أَكْتُبْ لَكُمْ كِتَابًا لَا تَضِلُّوا بَعْدَهُ»؛ زمانی که بیماری رسول خدا صلی الله علیه وآله شدت گرفت؛ فرمود: برگه ای برای من بیاورید تا برای شما چیزی بنویسم که بعد از آن گمراه نشوید.

«قَالَ عُمَرُ إِنَّ النَّبِیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ غَلَبَهُ الْوَجَعُ وَعِنْدَنَا كِتَابُ اللَّهِ حَسْبُنَا»؛ بلا فاصله عُمَر گفت: بی تردید درد و بیماری بر پیامبر چیره شده و کتاب خدا نزد ما هست و همان ما را کفایت می کند.

با توجه به قبل و متن این سخن؛ منظور عُمَر این می شود: با وجود کتاب خدا در دست ما دیگر نیازی نیست رسول خدا چیزی بنویسد و ما را از گمراهی حفظ کند، خصوصا که او الآن در فشار درد و مریضی است و (معاذالله) اعتباری به سخنان او نیست.

پس از این سخنی که عُمَر در کنار رسول خدا صلی الله علیه وآله و با اشاره به ایشان بر زبان راند، بین حاضران اختلاف افتاد؛ برخی با او همنوا شدند و با آوردن برگ نوشته و قلم مخالفت کردند و برخی هم برای اطاعت از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با نظر عُمَر مخالفت کردند و خلاصه در بین جمع حاضر اختلاف بالا گرفت و سر و صدا زیاد شد.

«فَاخْتَلَفُوا وَ كَثُرَ اللَّغَطُ»

چون وضعیت بدین شکل اسفناک تبدیل شد، رسول خدا [با ناراحتی] فرمود: «قُومُوا عَنِّی وَ لَا یَنْبَغِی عِنْدِی التَّنَازُعُ»؛ بلند شوید و بروید و پیش من بگو مگو نکنید.(1)

کسانی که معتقدند محتوای آن نامه هیچگاه به مردم ابلاغ نشد؛ بدانند که نقص بزرگی را خواسته یا ناخواسته متوجه رسول خدا صلی الله علیه وآله می کنند؛ زیرا معنای چنین اعتقاد باطلی این است که مردم، نیازمند برنامه مهمی برای هدایت بودند ولی پیامبر صلی الله علیه وآله هیچگاه به آنها ابلاغ نکرد. پر واضح است که چنین سخنی از ساحت رسالت به دور است

ابن سعد (متوفی 230) بدون اشاره به نام کسی که در برابر امر رسول خدا صلی الله علیه وآله مخالفت کرد؛ جریان را اینگونه از ابن عباس نقل می کند:

پیامبر روز پنجشنبه سخت دردمند شد. سعید که راوی این روایت از ابن عباس است می گوید: [بعد از این جمله] ابن عبّاس به گریه افتاد و گفت: روز پنجشنبه و چه روز پنجشنبه‏ یى! درد پیامبر و بیماریش سخت شد و فرمود: دوات و قلم و ورقى بیاورید تا از براى شما نامه ‏یى نوشته شود كه پس از آن هرگز گمراه نشوید. سخن رسول خدا که تمام شد؛

«فقال بعض من كان عنده إن نبی الله لیهجر!»

یكى از كسانى كه آن جا بود گفت: پیامبر هذیان مى‏گوید.

«فقیل له: أ لانأتیك بما طلبت؟ قال: أ و بعد ما ذا؟ »

سپس كسى به حضرت عرض کرد: آنچه مى‏خواستید بیاوریم؟ فرمود: حالا و پس از این حرف؟

ابن عباس سخن خود را اینگونه به پایان می برد: «فلم یدع به» و دیگر ورق و قلم نخواست.(2)

طبری (متوفی 310) نیز همین احادیث را با تفاوت های جزئی به نقل از سعید بن جبیر از ابن عباس نقل كرده است.(3)

همین حدیث را شیخ مفید در ارشاد(4) ، طبرسی در اعلام الوری(5) و بسیاری دیگر از بزرگان و علما در كتاب های خویش با اختلافات جزئی در مطالب ذكر كرده اند.

اما چند نکته درباره این ماجرای تأسف برانگیز:

حضرت محمد

 

نکته اول

 پیامبر خدا صلی الله علیه وآله قصد نوشتن چه مطلب مهمی را داشت؟

پاسخ این سوال مهم را می توان با دقت در سخن رسول خدا صلی الله علیه وآله و قرار دادن آن در کنار دیگر سخنان آن حضرت به خوبی به دست آورد.

در کلام رسول خدا صلی الله علیه وآله این عبارت به چشم می خورد « لَا تَضِلُّوا بَعْدَهُ » یعنی بعد از آن گمراه نشوید. معلوم می شود که اگر حضرت این توصیه را نکند و آن نامه را ننویسد بعد از او مردم، دچار گمراهی خواهند شد. با قرار دادن این عبارت در کنار عبارت « لَنْ تَضِلُّوا أَبَداً » در حدیث ثقلین که با عبارتهای نزدیک به هم بارها از رسول خدا شنیده شد(6) به خوبی این نتیجه به دست می آید که حضرت برای تاکید بیشتر به خصوص در مقابل آن عده که دور بسترش جمع شده بودند قصد مکتوب کردن آن حدیث را داشت.

و اما کسانی که معتقدند محتوای آن نامه هیچگاه به مردم ابلاغ نشد؛ بدانند که نقص بزرگی را خواسته یا ناخواسته متوجه رسول خدا صلی الله علیه وآله می کنند؛ زیرا معنای چنین اعتقاد باطلی این است که مردم، نیازمند برنامه مهمی برای هدایت بودند ولی پیامبر صلی الله علیه وآله هیچگاه به آنها ابلاغ نکرد. پر واضح است که چنین سخنی از ساحت رسالت به دور است.

جمله ای که عُمَر در جلسه بر زبان راند و بر ذهن حاضرین القاء کرد؛ فضا را برای پذیرش آن نامه خراب کرد؛ این را می توان از سخن رسول خدا صلی الله علیه وآله فهمید، زمانی که به آن شخصی که قصد آوردن برگه و قلم را داشت فرمود: حالا؟! بعد از این حرف؟!

نکته دوم

چرا حضرت آن نامه را در فرصت دیگر ننوشتند؟

سوال این است که چرا رسول خدا صلی الله علیه وآله بعد از بیرون کردن آن عده دوباره برگه و قلم طلب نکردند و آنچه را می خواستند بنویسند؛ ننوشتند؟

پاسخ به این سوال را در چند بند بیان می کنیم:

1. طبق آنچه گذشت، رسول خدا صلی الله علیه وآله قصد بیان مطلب جدیدی را نداشتند و فقط می خواستند در آخرین ساعات عمر شریفشان مفاد حدیث ثقلین را تاکید بیشتری کنند.

2. با حوادثی که بعد از رحلت آن حضرت رخ داد به نظر می رسد مخاطب ویژه حضرت همان افراد و کسانی بودند که در آن مجلس حضور داشتند بنابراین بعد از امتناع آنها از پذیرش و نیز پراکنده شدن آنها دیگر دلیلی برای نوشتن وجود نداشت.

3. جمله ای که عُمَر در جلسه بر زبان راند و بر ذهن حاضرین القاء کرد؛ فضا را برای پذیرش آن نامه خراب کرد؛ این را می توان از سخن رسول خدا صلی الله علیه وآله فهمید، زمانی که به آن شخصی که قصد آوردن برگه و قلم را داشت فرمود: حالا؟! بعد از این حرف؟!

نکته سوم

مگر می شود کسی که فرستاده خداست – معاذالله-  هذیان بگوید؟

به راستی مگر می شود پیامبری که در مقام هدایت؛ جز به تعلیم وحی سخن نمی گوید «مَا یَنطِقُ عَنِ الهَْوَى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ یُوحَى» (نجم/3 و 4)؛ در مقام هدایت و نوشتن نامه ای برای جلوگیری از انحراف امت؛ - معاذالله- هذیان بگوید؟! این نمی شود جز آنکه گوینده آن سخن، «وحی» را هذیان بداند!!

پی نوشت ها:

1. بخاری ج1 ص194 . حدیث دیگر: عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ - رضى الله عنهما - قَالَ لَمَّا حُضِرَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله علیه و سلم – و َفِى الْبَیْتِ رِجَالٌ فیهم عمر بن الخطاب، قَالَ النَّبِىُّ - صلى الله علیه و سلم - « هَلُمَّ أَكْتُبْ لَكُمْ كِتَابًا لاَ تَضِلُّوا بَعْدَهُ » . فَقَالَ عمر إِنَّ النبی - صلى الله علیه و سلم - قَدْ غَلَبَ علیهُ الْوَجَعُ وَ عِنْدَكُمُ الْقُرْآنُ ، حَسْبُنَا كِتَابُ اللَّهِ . فَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْبَیْتِ فَاخْتَصَمُوا ، مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ قَرِّبُوا یَكْتُبُ لَكُمْ النبی صلی الله علیه و سلم كِتَابًا لاَ تَضِلُّوا بَعْدَهُ . وَ مِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ ما قال عمر، فَلَمَّا أَكْثَرُوا اللَّغْوَ وَ الاِخْتِلاَفَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله علیه وسلم- «قُومُوا». قال عبید الله فكان ابن عباس یقول إن الرزیة كل الرزیة ما حال بین رسول الله صلى الله علیه و سلم و بین أن یكتب لهم ذلك الكتاب من اختلافهم و لغطهم بخاری (مصحح: البغا) ج5 ص2146 (نرم افزار الشاملة)

2. الطبقات‏الكبرى، ج‏2، ص187

3. تاریخ الطبری، بیروت، موسسه الاعلمی، ج2، ص437

4. الارشاد، ج1، ص184

5. اعلام الوری، ص136

6. حضرت رسول در آن اجتماع بزرگ غدیر به مسلمانان فرمود: إِنِّی مُخَلِّفٌ فِیكُمْ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِ لَنْ تَضِلُّوا أَبَداً كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی فَإِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْض‏ الارشاد، شیخ مفید(ره)، ج‏1، ص 176

 

 ماجرا از این قرار است:
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خنده‌دارترین قوانین جهان(ورژن جدید)

بازگشایی مدارس و زیاده‌روی در بازی‌های رایانه‌ای

 

 


 

گاهی در سطح جهان با قوانینی برخورد می‌کنیم که بسیار عجیب و در عین حال خنده‌دار هستند. در این مطلب با بعضی از این قوانین عجیب و خنده‌دار آشنا می‌شوید.

 


 

 

ممنوعیت مردن در پارلمان

کشور انگلستان در میان سایر ملل اروپایی به داشتن بیشترین قوانین احمقانه معروف است. اما شاید در میان این قوانین و مقررات احمقانه، این یکی از بقیه معروف‌تر است که مردن در پارلمان انگلستان ممنوع!

این بدین معناست که اگر شما در پارلمان این کشور حالتان بد شود، ابتدا شما را به بیرون پارلمان منتقل کرده و سپس به شما کمک‌های اولیه را می‌رسانند. سالهاست که بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلستان در تلاش هستند تا این قانون را عوض کنند.

 

قانون تک‌فرزندی در چین

این قانون شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین قوانین عجیب در دنیا باشد. در کشور چین و از سال 1987 به این سو، قانونی به تصویب رسید که زوج‌های جوانی که می‌خواهند بیش از یک فرزند داشته باشند، بایستی مالیات سنگینی بپردازند.

این قانون به منظور کنترل جمعیت رو به افزایش کشور چین به تصویب رسید و مسئولان این کشور منظور خود از تصویب این قانون را مقابله با افزایش جمعیت در این کشور اعلام کرده‌اند؛ اما مخالفان این قانون اعلام می‌کنند که این قانون باعث شده است که آمار سقط جنین در چین بالا برود. خانواده‌هایی که فرزند پسر می‌خواهند، در صورتی که متوجه شوند فرزند آنها دختر است، جنین را سقط می‌کنند و بالعکس.

 

ممنوعیت بازی‌های رایانه‌ای در یونان

این قانون اولین بار در سپتامبر سال 2002 در کشور یونان به اجرا درآمد. قانون‌گذاران یونانی در توجیه این قانون اعلام کردند که این قانون فقط مخصوص گیم‌نت‌ها بوده و هدف آن مقابله با قمار و شرط‌بندی است.

اما در دسامبر سال 2003 میلادی این قانون به صورت کلی در کل یونان اعمال شد و دولت اعلام کرد که نمی‌تواند بین بازی‌های مضر که می‌توان با آنها قمار کرد و بازی‌های بی‌ضرر تفکیک کند. در سایر کشورها مثل آمریکا نیز کمپین‌هایی برای ممنوعیت بعضی از بازی‌های رایانه‌ای که خشونت در آنها شدید است، به راه افتاده است.

 

هیچ خوکی را نمی‌توان ناپلئون نام نهاد

ناپلئون بناپارت امپراتور مشهور فرانسوی است که نزدیک به کل اروپا را فتح کرد، اما شانس با وی یار نبود و در نهایت در تبعید جان سپرد. وی همچنان هم در کشور فرانسه برای بسیاری از مردم به عنوان سمبل و نمادی از روزهای اوج اقتدار و عظمت امپراتوری این کشور شناخته می‌شود. در سال‌های گذشته و به منظور احترام به او، قانونی تصویب شد که بر اساس آن هیچ خوکی را نمی‌توان ناپلئون صدا زد. البته بسیاری در فرانسه امروزه این قانون را یک جوک تلقی کرده و بسیاری نیز از وجود آن بی‌اطلاع هستند.

 

بالش، یک سلاح غیر‌فعال

در کشور آلمان قانونی وجود دارد که بر اساس آن اگر شما با بالش به کسی حمله کنید به مانند این است که با چاقو به این شخص حمله كرده‌اید. در هر حال در کشور آلمان بالش به عنوان یک سلاح غیر‌فعال رده‌بندی شده است.

 

حیوانات جفت، نمی‌توانند در انظار ظاهر شوند

بر اساس این قانون عجیب و به نوعی احمقانه، حیوانات جفت نمی‌توانند با هم در شعاع کمتر از 450 متری از مدارس، کلیساها و یا رستوران‌ها ظاهر شوند. واقعا باید پرسید افرادی که این قانون را به تصویب رساندند، چگونه فکر می‌کنند و چه‌طور می‌خواهند این قانون را اعمال کنند.

 

روزهای مشخص برای ماشین‌ها در فیلیپین

در کشور فلیپین قوانین خاصی وجود دارد که بر اساس آن خودروهایی که شماره پلاک آنها به دو عدد 1 و2 ختم می‌شود، دوشنبه‌ها، 3و 4 در سه‌شنبه، 5 و 6 در چهارشنبه، 7 و 8 در پنج‌شنبه و 9 و 0 نیز در روز جمعه اجازه تردد ندارند. واقعا مشخص نیست که پلیس فلیپین چگونه می‌تواند در این مورد به اعمال قانون بپردازد.

 

اجباری بودن واژه "استالین"

بسیاری از مردم دنیا، استالین را به عنوان یکی از بی‌رحم‌ترین دیکتاتورهای قرن بیستم می‌شناسند. وی روسیه را به یک انقلاب صنعتی وادار کرده و چهره این کشور را به کلی دگرگون ساخت. اما در این میان، مسئول کشتار میلیون‌ها انسان بی‌گناه نیز بود.

با این وجود، در بخش‌هایی از این کشور، هنوز وی به عنوان رهبری بزرگ شناخته می‌شود. در بخش‌هایی از روسیه هنوز قانونی وجود دارد که در میان اسم پسران، حتما بایستی واژه استالین به کار رود.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
تصاویری دیدنی از فستیوال مجسمه های شنی در ژاپن
 
 
 

 
منبع: پرشین اســـــتار
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
متخصصان طب سنتی، از روش های درمانی خود چه حجامت باشد و چه درمان با داروهای گیاهی، به عنوان یک علم یاد می کنند چراکه برای تجویز این درمان ها، فرد باید با علم شناخت مزاج ها آشنا باشد؛ در غیر این صورت، درست مثل پزشکی که تبحر کافی در کار خود ندارد، ممکن است درمانی غلط را تجویز کند.
 
 
 
 برترین ها به نقل از تندرستی : متخصصان طب سنتی، از روش های درمانی خود چه حجامت باشد و چه درمان با داروهای گیاهی، به عنوان یک علم یاد می کنند چراکه برای تجویز این درمان ها، فرد باید با علم شناخت مزاج ها آشنا باشد؛ در غیر این صورت، درست مثل پزشکی که تبحر کافی در کار خود ندارد، ممکن است درمانی غلط را تجویز کند.

این علم، همان شناخت سودا، دم، صفرا و بلغم است که روزگاری همه ما در کتاب های درسی مان وقتی به اسم ابن سینا می رسیدیم، اسامی آنها را می خواندیم و سعی می کردیم در خودمان بیابیم که آیا صفرا وی مزاج هستیم یا بلغمی مزاج؟ اما همه این اسامی، امروز فراموش شده اند و معمولا کسی فکر نمی کند با شناخت این اخلاط بتوان بیماری های جدی را درمان کرد.

به گزارش برترین ها پزشکان طب سنتی معتقدند بدن انسان مانند جهان هستی از چهار عنصر اصلی یعنی سودا از خاک، بلغم از آب، دم از هوا و صفرا از آتش، خلق شده که البته عناصر دیگری هم بر روی این چهار عنصر تاثیر می گذارند اما در این بحث گفته می شود که برای وجود سلامت در بدن انسان، باید به میزان مشخصی از هرکدام از این اخلاط در بدن وجود داشته باشد تا در حالت تعادل به سر برد.

کاهش یا افزایش آنها در بدن موجب ایجاد عدم تعادل و درنهایت باعث بروز بیماری می شود که این بیماری می تواند جسمی باشد یا روانی.


 

حال با معاینات بالینی و بررسی های لازم، وقتی میزان کم و زیادشدن اخلاط در بدن یک بیمار مشخص شد، معمولا برای او روش های درمانی طبیعی مثل اصلاح تغذیه و ورزش و در بعضی موارد استفاده از داروهای گیاهی یا حتی شیمیایی  تجویز می شود اما پیش از آن، برای آنکه اول بدن به حالت تعادل برگردد، حجامت توصیه می شود چون این عمل، ترکیبات خون را تنظیم و بدن را متعادل می کند.

این حجامت می تواند به فراخور بیماری در یک یا چند نوبت و در نقاط مختلف بدن انجام شود. بعد از آن اصلاح تغذیه و روش های درمانی پزشک خیلی راحت تر و سریع تر جواب می دهد.

درمان با طعم حجامت

نکته جالب اینجاست که حجامت قوانین خاص خود را دارد و برای همه و در هر شرایطی به کار برده نمی شود. به گزارش برترین ها دکتر مرتضی عموعابدی، عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران که 12 سال است به شکل تخصصی، به درمان سنتی بیماران می پردازد، می گوید: تشخیص کم و زیاد بودن اخلاط در بدن بیمار و تجویز روش درمانی صحیح، بسیار مهم است.

او از پسر جوانی یاد می کند که بعد از حجامت در مرکز دیگری، دچار بیماری توهم شده بود. بعد از معاینات دکتر عابدی مشخص شد که میزان بلغم در سر این فرد زیاد است و معمولا برای افراد بلغمی حجامت توصیه نمی شود بلکه مورد بادکش درمانی قرار می گیرند. در نتیجه با چند جلسه درمان صحیح، این جوان بهبود پیدا کرده بود.

وی توضیح می دهد که حجامت، کاربردهای درمانی عام و تخصصی دارد. در حجامت عام، هدف، تقویت سیستم ایمنی بدن، پایین آوردن چربی، اسیداوریک، قند خون، غلظت خون، رفع مشکلات تنفسی و گرفتگی عروق قلب و... است اما حجامت تخصصی در درمان بیماری هایی مثل سردردهای عصبی و میگرن، کاهش چربی و قند و اوره، سنگ های کلیوی، کیسه صفرا، آرتروز، بیماری های پوستی و بیماری های اعصاب موثر است.

حجامت عام که ممکن است خیلی ها آن را تجربه کرده باشند، بیندو کتف انجام می شود اما حجات تخصصی در نقاط مختلف بدن، متناسب با نوع بیماری صورت می گیرد.

مثلا حجامت سر که نوع حساسی هم است و فقط افراد متخصص در این زمینه آن را انجام می دهند، برای تقویت چشم، تقویت و رشد موی سر، پیشگیری و درمان سکته های مغزی، سردردهای میگرنی و مشکلات عصبی به کار گرفته می شود.

حجامت پیشانی برای سینوزیت و حجامت گیجگاهی به افرادی توصیه می شود که دچار خونریزی انتهای چشم بر اثر بیماری دیابت یا اختلالات هورمونی حاصل از تومور هیپوفیز شده اند. علاوه بر آن، حجامت زیر چانه برای درمان جوش های صورت و پیوره لثه و حجامت کبد در درمان تنبیلی کبد و بد چرب کاربرد دارد.

حجامت تیروئید هم برای درمان کم کاری و پرکاری تیروئید توصیه می شود که البته قبلش به بادکش درمانی نیاز است. حجامت کمر برای درمان دیسک کمر و تقویت قوه پا، حجامت زانو برای درمان آرتروز زانو و حجامت ساق پا برای کاهش فشار خون، اگزما و برطرف کردن دمل های چرکی هم انواع دیگری از حجامت هستند اما جالب اینجاست که حجامت حتی در درمان برخی موارد که معمولا به درمان آنها فکر نمی کنیم و جزو مسائل عادی زندگی ما شده اند هم کاربرد دارد.

 یکی از این موارد، کوتاهی قد است که ظاهرا اگر در سنین رشد، طی نه ماه از شروع بهار تا پایان پاییز، طبق برنامه ای منظم در نقاط کتف، سر زانو و گودی کمر (که به آن حجامت ساکرال گفته می شود) صورت پذیرد، نتایج مطلوبی در این زمینه حاصل می شود. البته این روش درمانی، در کنار داروهای گیاهی موثر خواهد بود.



طب نوین را رد نمی کنیم

شاید این سوال در ذهن پیش بیاید که آیا حجامت به تنهایی تمام این بیماری ها را درمان می کند یا برای گرفتن نتیجه مطلوب، روش های دیگری هم در کنار آن قرار می گیرند؟ برای درمان بیمارانی که مراجعه می کنند، معمولا از چند روش درمانی که شامل تجویز داروهای گیاهی، فصد، حجامت، بادکش درمانی و اصلاح تغذیه است، استفاده می شود که این روش ها به صورت جداگانه یا در اکثر موارد، به شکل ترکیبی از چند مورد به کار گرفته می شوند.

اما نکته قابل توجه آن است که به کارگیری این روش ها به هیچ عنوان به معنای رد کردن و کنار گذاشتن طب نوین نیست و این پزشک عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران، به گفته خودش در صورت نیاز، ترکیبی از هر دو نوع درمان را به کار می برد. با این حال هرچقدر که پزشکان سنتی روش های درمانی خود را در کنار طب نوین قرار می دهند و ترکیب این دو را لازم می دانند و هرچند که در دهه های اخیر، در مجامع علمی و فرهنگی کشورهای غربی و کشور خودمان، روشی مانند حجامت متداول شده اما بازهم معمولا این روش ترکیبی از طرف پزشکان طب نوین مورد بی مهری قرار می گیرد.

وی در این رابطه به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره می کند که: «الحجامت دواء لکل داء» و باتوجه به این سخن، می گوید که حجامت، تمام بیماری ها را درمان می کند اما اینکه چرا نتوانسته ایم از ویژگی های این درمان به طور کامل استفاده کنیم، مساله ای است که درمورد آن باید گفت صرفا شیوه های ابداع و شناخته شده درمان در 150 سال اخیر، باعث شده نه تنها در درمان هایی که قدمتی هزاران ساله دارند، پیشرفتی نداشته باشیم بلکه داشته های خود را هم رفته رفته به دست فراموشی بسپاریم. از طرفی نمی توان این شیوه درمانی را که قادر است در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون عوارض سوء و هزینه گران و وقت گیر، درمان بسیاری از بیماری ها را به عهده بگیرد، نادیده گرفت.



حجامت به چه قیمت؟

اینکه آیا از نظر اقتصادی هم حجامت، روشی باصرفه تر از بسیاری روش های دیگر است، سوالی است که دکتر عمو عابدی در پاسخ آن می گوید: بسیاری از بیمارانی که برای تشخیص بیماری باید سراغ کارهای هزینه بری مثل ام.آر.آی می رفتند، با هزینه ای بسیار کمتر، توسط حجامت و فصد درمان شده اند اما اینکه چرا چنین روش های باصرفه ای، عمومی تر نمی شوند، باید پای همان قصه قدیمی کم لطفی ها و کمبود امکانات و نبود بودجه های موردنیاز تحقیقاتی و عملیاتی را به میان آورد.

انجام تحقیقات و به کارگیری روش های سنتی و معاینات مقایسه ای، نیاز به بودجه ای دارد که معمولا در اختیار طب سنتی قرار نمی گیرد. اینها همان موانعی هستند که این روش را در همین حالت متوقف می کنند و به آن امکان پیشرفت نمی دهند. شاید اگر بسیاری از این موانع برطرف شود، با مطالعات مقایسه ای، برای خیلی از سوالات موجود، جواب هایی بیابند که در نهایت این کشمکش دیرینه پزشکی کهن و مدرن را کاهش دهد و شاید روزی با در کنار هم قراردادن صحیح و کامل این دو، بتوانند بسیاری از بیماری های صعب العلاج را با بهترین روش های ممکن درمان کنند.



گفت و گو با رئیس موسسه تحقیقات حجامت ایران

حجامت آداب دارد

متخصصان طب سنتی بر این باورند حجامت کردن علاوه بر اینکه از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند، نقش مهمی هم در درمان آنها دارد؛ البته به شرطی که تحت نظر یک فرد باتجربه و آشنا به مباحث حجامت درمانی انجام شود. در مقابل افراد زیادی هم هستند که با حجامت مخالفند و انجام آن را توصیه نمی کنند. به این بهانه سراغ حسین خیراندیش، رئیس موسسه تحقیقات حجامت ایران رفتیم تا درباره حجامت، فواید و خطرات آن بیشتر بدانیم.

*حجامت چه تعریفی دارد و اصلا چند نوع حجامت داریم؟

به طور کلی دفع فضولات از خون حجامت نامیده می شود و پنج نوع حجامت داریم. حجامت تر، حجامت گرم یا خشک (بادکش)، حجامت سوزنی، حجامت با آب و حجامت آتشی که به براساس مزاج گرم و سرد افراد کاربردهای متفاوتی دارند؛ مثلا در حجامت تر خون گیری انجام می شود که حرارت بدن را کاهش می دهد و برای افراد گرم مزاج مفید است. در مقابل، حجامت  خشک یا بادکش، حرارت بدن را بالا می رود و برای افراد سردمزاج توصیه می شود. بنابراین حجامت روشی به ظاهر ساده و درواقع فوق العاده پیچیده است که مزاج فرد، موضع حجامت، تعداد خراش، میزان خراش، میزان بادشک، زمان حجامت و تمهیدات آن نقش مهمی در درمان و پیشگیری از بیماری دارند.

*بهترین زمان انجام حجامت چه مواقعی است؟

بهترین فصل ها برای انجام حجامت پیشگیرانه (یک تا دوبار در سال) بهار و پاییز است اما برای درمان بیماری ها (دو تا سه مرحله) به تناسب نوع بیماری، زمان حجامت هم متفاوت خواهد بود.

*گروهی معتقدند که استفاده از طب سنتی (حجامت) ممکن است مشکلاتی از قبیل ابتلا به بیماری هایی مانند هپاتیت و ایدز و... را به همراه داشته باشد. نظر شما به عنوان پزشک متخصص چیست؟

باید عنوان شود که اگر حجامت توسط پزشک حاذق و متخصص در امر حجامت انجام شود، به هیچ وجه امکان ابتلا به بیماری های دیگر وجود ندارد. چون تمام لوازم مورد استفاده حجامت استریل هستند، یعنی هم لیوان های مورد مصرفی از سازمان انرژی اتمی فراهم می شود و هم تیغ های مصرافی استریل شده هستند. درواقع برای هر بیمار یک لیوان و یک تیغ مستقل استفاده می شود و چون تمام وسایل حالت یکبار مصرف دارند، اصلا امکان ندارد کسی از این روش به این گونه بیماری ها مبتلا شود.

اگر بعد از حجامت افراد مبتلا به ایدز و هپاتیت می شدند، باید آمار این بیماری ها به صورت انفجاری در کشور افزایش پیدا می کرد و تمام این مطالب عنوان شده توسط گروهی ناآشنا با این روش درمان، صحبت هایی بی منطق و غیرعلمی است و کسانی که این مطالب را عنوان می کنند از حجامت شناخت کامل و صحیح ندارند. در عین حال، اگر حجامت توسط پزشک حاذق و متخصص در امر حجامت انجام شود، به هیچ وجه امکان ابتلا به بیماری های دیگر وجود ندارد.

*باوجود پیشرفت های پزشکی در سال های اخیر آیا حجامت درمانی می تواند نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری ها داشته باشد؟

هر روش درمانی که سابقه بیشتری داشته باشد، از نظر علمی معتبرتر به حساب می آید زیرا تجربیات درمانی مثبت یا منفی به معنای حیات انسان ها یا اتلاف جان آنهاست. وقتی گفته می شود یک روش درمانی هزار ساله یا 7 هزار ساله، یعنی میلیاردها انسان در طول سال های متمادی، این روش درمانی را تجربه کرده اند و از آن بهره گرفته اند. بنابراین ما حق نداریم تجربیاتی را که به قیمت جان انسان ها تمام شده است، به راحتی زیر پا یا کنار بگذاریم. اینکه برخی می گویند روش درمانی قدیمی به جرم قدیمی بودن منسوخ است، استدلالی غیرعلمی است زیرا اگر بخواهیم هر روشی را جایگزین کنیم، باید دوباره جان انسان ها را ملاک تجربه قرار دهیم تا بعد از سال ها بفهمیم این روش درمانی مفید است یا خیر.

*پس چرا بسیاری از پزشکان با حجامت درمانی مخالفند؟

به نظر ما مخالفان هم حق دارند چون از علم خودشان دفاع می کنند. هیچ پزشکی از ابتدا تا انتهای دوران تحصیل در دانشگاه، چه در دوره عمومی و چه در دوره تخصصی، حتی یک واحد درسی هم درباره حجامت نگذرانده است. پس علت اساسی مخالفت ها می تواند عدم آگاهی به موضوع باشد همچنان که بسیاری از پزشکانی که اکنون حجامت می کنند، قبلا از مخالفان این کار بودند.

در حال حاضر 4 هزار پزشک عمومی و متخصص آموزش دیده با پروانه حجامت که توسط انجمن تحقیقات حجامت تایید شده است، در سراسر کشور فعالیت می کنند؛ جالب اینکه بسیاری از بیماران و مراجعه کنندگان قبل از حجامت، در بالاترین سطوح تخصصی ویزیت شده اند و سپس به حجامت روی آورده اند. در عین حال، ما معتقدیم گاهی حجامت به تنهایی درمانگر نیست و فرد نیاز به طب مکمل و مصرف دارو دارد.

*حجامت درمانی در کشورهای دیگر چه جایگاهی دارد؟

پس از اینکه جرقه کارهای علمی حجامت در ایران در سال 1364 زده شد، اولین کشوری که به شکل علمی این موضوع را دنبال کرد، کشور آمریکا بود و پزشکان زیادی در این خصوص به فعالیت پرداختند که ثمره آن تالیفات ارزشمندی درباره حجامت است. دکتر ایلکی چرالی در آمریکا یک جلد و دکتر یوهان آبله در آلمان دو جلد (حجامت گرم و خشک و حجامت تر) کتاب وزینی در این باره نوشته اند. در عین حال، در بیمارستان های چین یک بخش، درمان با طب سوزنی، یک بخش درمان از طریق حجامت، یک بخش داروهای گیاهی و یک بخش طب کلاسیک است.

*اهدای خون چه تفاوتی با حجامت دارد؟

با حجامت کردن می توانیم ترکیبات نامناسب مثل اوره، قند، چربی و... را از خون پاک کنیم اما اهدای خون باعث کاهش غلظت خون می شود ولی تاثیر مهمی در تغییر ترکیب خون ندارد. ضمن اینکه بالاترین حجم خون در حجامت 30 تا 540 سی سی است؛ درحالی که در اهدای خون، حجم خونگیری تا 500 سی سی است.

*سازمان انتقال خون از کسانی که حجامت می کنند یک سال خون گیری نمی کند و علت آن را احتمال عفونت می داند. در این خصوص چه توضیحی دارید؟

زخم حجامت بین 12 تا 24 ساعت ترمیم می شود و بین هزاران نفر که در سال های اخیر زیرنظر افراد باتجربه مورد حجامت تر قرار گرفته اند هنوز یک مورد عفونت گزارش نشده است. از طرفی براساس آیین نامه سازمان بهداشت جهانی هر خراشی که در بدن ایجاد می شود خون را تا شش ماه ناایمن می کند اما سازمان انتقال خون، فقط اهداکننده ای را که حجامت کرده باشد تا یک سال نمی پذیرد؛ درحالی که خراش ناشی از حجامت هرگز ناایمن نیست زیرا با ابزار بهداشتی و در شرایط کاملا استریل انجام می شود. از طرفی ممکن است در طول روز یک خراشیدگی کوچک روی پوست همه ما ایجاد شود و همان روز هم بخواهیم اهدا کنیم. بنابراین چنین عملکردی از طرف سازمان انتقال خون هیچ توجیه علمی ای ندارد.

*افراد برای انجام حجامت باید به کجا مراجعه کنند؟

افراد برای حجامت باید به پزشکی مراجعه کنند که حجامت درمانی را آموخته باشد و مزاج شناسی بداند. همچنین لیست پزشکان باتجربه و متبحر نیز در سایت موسسه تحقیاقت حجامت در دسترس عموم قرار دارد؛ به عنوان مثال اف راد سردمزاج نباید حجامت تر انجام دهند و درصورت انجام این کار باید خوردنی های گرم مزاج مانند شربت عسل و گلاب در اختیار داشته باشند تا فشار خونشان افت نکند؛ در غیر این صورت سلامت فرد به خطر می افتد.

لبنیات، ماهی، تخم مرغ و نمک جزو خوراکی هایی هستند که 24 تا 48 ساعت پس از حجامت نباید مصرف شوند زیرا موجب افزایش غلظت خون می شوند. افرادی هم که دچار سوزش زیاد زخم پس از حجامت می شوند، برای التیام درد باید ژل آلوئه ورا یا عسل را روی محل حجامت بمالند. علاوه بر آن، خانم ها هنگام بارداری یا قاعدگی نباید حجامت کنند. حتی حجامت درمانی این بیماری های مختلف فرق دارد (مثلا حجامت بیمار مبتلا به سردرد میگرنی با بیمار دیابتی متفاوت است). این اطلاعات درصورتی در اختیار قرار می گیرد که پزشک حجامت کننده علم حجامت درمانی را داشته باشد.

از تاریخچه حجامت چه می دانید؟

به گزارش برترین ها تحقیقات مستند نشان می دهد حجامت سابقه 5 هزار ساله دارد و وسایل این علم حدود 3300 سال قبل از میلاد در مقدونیه کشف شده است. در عین حال برخی از مورخان ذکر کرده اند که اصول طب سوزنی و حجامت از آنجا گرفته شد که سربازان جنگی اتفاقی متوجه شدند که وقتی فردی در میدان جنگ مورد اصابت سنگ، چاقو یا شمشیر قرار می گیرد و زخمی برمی دارد، به علت همین زخم، بسیاری از بیماری های قبلی او بهبود می یابد.

این کشف بزرگ به آنها آموخت که با فروبردن سوزن و تیغ زدن می توان برخی از بیماری ها را درمان کرد و به همین علت 2600 سال قبل از میلاد مسیح، سوزن های فلزی در چین و شاخ های حجامت در ایران وارد اصول درمان شدند و طب سوزنی و حجامت رواج پیدا کردند. چینی ها در بدن 600 نقطه اسرارآمیز پیدا کرده بودند و اطبای سنتی ایران نیز نقاط متعددی از بدن را برای حجامت پیدا کرده و هر ناحیه را برای معالجه یک مرض به خصوص حجامت می کردند.

اوراق پاپیروس که از عصر باستان به دست آمده نیز نشان می دهد که حدود 2200 سال قبل از میلاد مسیح، حجامت امری رایج بوده است. همچنین در کتاب آیورودا (طب سنتی هند) که مربوط به 1500 سال قبل از میلاد مسیح است، درمورد حجامت و اثرات درمانی آن بحث شده است. بقراط نیز که حدود 400 سال قبل از میلاد مسیح زندگی می کرده است، با روش های مختلف حجامت کاملا آشنا بوده و در آثار خود به موارد استفاده و منبع استفاده آن اشاره کرده است. همچنین جالینوس 120 سال بعد از میلاد مسیح مطالب متنوعی درمورد حجامت در آثار خود بیان کرده است.

به گزارش برترین ها حجامت در ایران نیز جایگاهی ویژه در فرهنگ مردم داشته و به عنوان سنتی موکد، جزو اعتقادات مردم بوده است؛ به طوری که بزرگسالان خود حجامت کرده و در بهار، کودکان خود را ملزم به انجام حجامت می کرده اند. ابوعلی سینا در کتاب قانون، حجامت را از ارکان درمان محسوب کرده و تقریبا برای درمان تمام بیماری ها حجامت و بادکش (CUPPING) را تجویز کرده است اما حادثه مهم درمورد حجامت در ایران، مربوط به سال 1344 هجری شمسی است؛ در این سال و همزمان با وضع قانون نظارت بر درمان، به شکل گسترده ای با حجامت مبارزه شد و ژاندارم ها، حجام را در سراسر کشور دستگیر می کردند و بدین ترتیب این سنت درمانی پرسابقه بدون هیچ بررسی و تحقیق علمی ای، از روند رفتارهای سنتی جامعه خارج شد و تنها در مناطقی از کشرو که تحت تسلط کامل دولت نبود، اجرا می شد و بالاخره به تناسب فراگیرشدن طب شیمیایی در سراسر جهان و نفوذ فرهنگ استعماری در جوامع مختلف که همراه با زدودن باورهای دینی و فرهنیگ جوامع بود، حجامت منسوخ و روش های درمان دینی و سنتی از رفتارهای اجتماعی حذف شد و نسل های جدید نیز به تدریج آن را فراموش کردند.

بالاخره در سال 1364 سنت درمانی حجامت در جمعی که به انگیزه کشف یک روش درمانی ساده، ارزان و فراگیر تشکیل شده بود، پیشنهاد و موردتوجه قرار گرفت و پس از طی مراحل مقدماتی پژوهشی در سال 1369 در قالب موسسه تحقیقات حجامت ایران به ثبت رسید و به تدریج پزشکان عضو این موسسه شده و با مبانی و آثار درمانی حجامت آشنا شدند و این روند همچنان ادامه دارد.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 
 
خرید از بساط های پهن شده روی زمین و فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد شاید برای بسیاری از افراد به خصوص خانم ها هیجان آور باشد، یکی از بهترین گزینه ها برای این افراد جمعه بازار پارکینگ پروانه است که تمام این خصوصیات را دارد. جمعه بازار فضایی است برای گم شدن در تاریخ...
 
 
 
برترین ها به نقل از هفت صبح : خرید از بساط های پهن شده روی زمین و فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد شاید برای بسیاری از افراد به خصوص خانم ها هیجان آور باشد، یکی از بهترین گزینه ها برای این افراد جمعه بازار پارکینگ پروانه است که تمام این خصوصیات را دارد.

بعضی ها برای تفریح به اینجا می آیند و بعضی دیگر خریداران ثابت این بازار هستند. کوچک و بزرگ هم ندارد. جمعه بازار فضایی است برای گم شدن در تاریخ، از لوازم قدیمی گرفته تا صنایع دستی و لباس های کارشده را می توانید در این بازرا پیدا کنید، بازاری که تنها یک روز در هفته آن هم برای چند ساعتی برپا می شود. جمعه بازار مثل مراکز خرید تمیز و مدرن نیست. برای خرید از اینجا باید اجناس را از روی زیراندازهای پهن شده روی زمین انتخاب کنید. آن هم زمینی که جای چرخ ماشین ها بر رویش پیداست.


 

اگر می خواهید برای بار اول سری به جمعه بازار پارکینگ پروانه بزنید کافی است تا چهار راه مخبرالدوله بیایید. از آنجا به بعد تنها لازم است جمعیت بسیاری زیاد را که اکثر  آنها لباس های خاص با فرم و رنگ های خاص به تن دارند را دنبال کنید، اما این بهترین نقطه ماجرا است. زمانی که وارد محوطه پارکینگ می شوید ممکن است یاد لانه زنبور بیفتید چون آنقدر تعداد افرادی که در آن فضای بسته می بینید و همگی هم در رفت و آمد هستند زیاد است که شاید برایتان باورنکردنی باشد.

چطور به جمعه بازار برویم؟

از تقاطع خیابان سعدی و خیابان جمهوری که کمی به سمت غرب بیایید به پارکینگ پروانه می رسید. راحت ترین راه برای رفتن به جمعه بازار استفاده از مترو است. از ایستگاه سعدی تا ورودی پارکینگ پروانه راه کوتاهی است که می توانید در حداکثر 10 دقیقه طی کنید اما راه های دیگری هم هست می توانید خیابان سعدی را به سمت جنوب بیایید. یا از اتوبوس های خیابان جمهوری استفاده کنید.

اگر می خواهید با ماشین شخصی خودتان به جمعه بازار بیایید باید کمی زودتر خودتان را به چهارراه مخبرالدوله برسانید تا بتوانید از جای پارک های خیابان سعدی البته با پرداخت هزینه پارک استفاده کنید.


 

 اما اگر جای پارک مناسبی هم پیدا نکردید، می توانید از پارکینگ سعدی که کمی پایین تر از خیابان جمهوری قرار دارد استفاده کنید. ورودی این پارکینگ دو هزار تومان است و هزینه کلی آن بیشتر از هزینه پارکبان می شود. جمعه بازار از 10 صبح تا سه بعدازظهر برپا است و پیشنهاد ما برای بهترین خرید ساعات اولیه آن است که شما تنوع و انتخاب های زیادی خواهید داشت.

فضای جمعه بازار چگونه است؟

جمعه بازار در یک پارکینگ پنج طبقه نسبتا تاریک برپا می شود و پیدا کردن راه و راهرویی که می خواهید از آن به طبقات بالاتر بروید با وجود خریداران زیاد کار دشواری است. از شیب تند ورودی که بالا بیایید با ردیف هایی از اجناس و فروشندگان مواجه می مشوید که مرتب در کنار هم قرار گرفته اند. هرچند گاهی ردشدن از میان این ردیف ها به خاطر تعداد افرد زیاد غیرممکن می شود. نداشتن سیستم تهویه هوا باعث می شود فضای درونی جمعه بازار در تابستان ها بسیار گرم و غیرقابل تحمل و زمستان ها بسیار سرد شود. به علاوه اینکه غیر از طبقه اول دیواره های طبقات بالاتر هیچ حفاظی ندارند تنها بانرده های فلزی از فضای بیرون جدا شده اند.


 

اگر حادثه ای در فضای درونی اتفاق بیفتد تقریبا هیچ راه فراری غیر از پله های فرار وجود ندارد که آن هم آنقدر کم عرض است که کفاف جمعیت درون محوطه را ندارد. از این پله های فرار می توانید برای رفتن به طبقات هم استفاده کنید، البته استفاده از این پله ها مستلزم این است که کاملا با م حیط و طبقات آشنایی داشته باشید.

از جمعه بازار چه می توانیم بخریم؟

از صنایع دستی ساده و ارزان قیمت گرفته تا فرش و گلیم های بسیار گران قیمت را می توانید در جمعه بازار پیدا کنید. لباس های مختلف که یا بسیار کار شده و گران قیمت هستند یا بسیار ساده و حتی بدون الگو دوخته شده اند. در دو طبقه اول جمعه بازار همکه مختص فروش عتیقه جات است، می توانید هر آنچه در سالها پیش وجود داشته است را پیدا کنید. گرامافون های میلیونی، صفحات موسیقی قدیمی، ظرف و ظروف عتیقه مثل سماور و سینی،کلکسیون های گران قیمت سکه، لاله و جاشمعی های قدیمی و صندلی های لهستانی را می توانید در این دو طبقه پیدا کنید.

 تعداد زیادی از غرفه ها هم به پارچه ها و لباس های ترکمن اختصاص دارد. لباس های ترکمن که با رنگ های متنوع روی هم چیده شده اند و کار دست هستند و رومیزی های ملیله دوزی شده که از 3 تا 50 هزار تومان می توانید خریداری کنید. گاهی حتی می توانید فرش های دست بافت قدیمی یا جدید را هم در جمعه بازار ببینید. با اینکه عمده خریداران برای صنایع دستی به اینجا می آیند عتیقه فروش ها مشتریان خاص خودشان را دارند.



 
فروشندگان چه کسانی هستند؟

در جمعه بازار تعداد بسیار زیادی از دختران و پسران جوان را می بینید که صنایع دستی خودشان را می فروشند. این صنایع دستی معمولا نسبت به فصل تغییر می کنند. مثلا این روزها  انواع بافت های زمسانی را می توانید، ببینید که بسیار ساده و زیبا هستند و قیمت پایینی هم دارند. فروشندگان ترکمن که تعدادشان کم هم نیست مرد و زن، غرفه های بزرگی دارند. اکثر غرفه های طبقات عتیقه فروشان هم معمولا توسط فروشندگان خیابان منوچهری اجاره می شود.

خانم های میانسالی هم هستند که لباس های دست دوز خودشان را می فروشند. تعداد فروشندگانی که از شهرستان ها برای همان چند ساعت به تهران می آیند و حتی گاهی با لباس های محلی می نشینند هم کم نیست. اکر فروشندگان جمعه بازار بسیار خوش اخلاق و خوش صحبت هستند. شاید جمعه بازار تنها جایی باشد که می توانید مدت طولانی را با فروشندگانش صحبت کنید و از هم صحبتی با آنها لذت هم ببرید، حتی اگر خرید چندانی هم نداشته باشید.


 

خریداران چه کسانی هستند؟

در جمعه بازار هم فروشندگانی که چند سالی است غرفه دارند شناخته شده هستند و هم تعداد زیدی از خریداران، دختران و پسران جوان که ظاهر هنری دارند و چهره های شناخته شده هنری، جزو مشتریان پروپاقرص اینجا هستند. البته تعداد کسانی که خانوادگی برای خرید به جمعه بازار می آ یند هم کم نیست. بیشتر خریداران طبقات عتیقه فروشی آقایان هستند اما اکثر خریداران به تمامی طبقات سر می زنند. تعداد بسیار زیادی از کسانی که به عنوان توریست به ایران می آیند به جمعه بازار سری می زنند. البته توریست ها بیشتر در فصل های اولیه سال برای خرید به جمعه بازار می آیند و اغلب سراغ خرید صنایع دستی، رومیزی های کار شده و عتیقه هایی با قیمت چند برابر بیشتر می روند. بخش دیگری از خریداران فروشندگانی هستند که از جمعه بازار عمده خرید می کند و حتی برای هفته های بعد سفارش های عمده هم می دهند.

دیگر چه از جمعه بازار بدانیم؟

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که زمان خریدن لباس های جمعه بازار دارید این است که اتاق پرو ندارید و از آنجا که امکان تعویض خریدهایتان وجود ندارد مجبورید لباس ها را از روی لباس های خودتان و در میان  تعداد بسیاری زیادی از افراد پرو کنید. با اینکه تعداد غرفه های جمعه بازار بسیار زیاد است اما کل اجناس در چند دسته محدود جای می گیرند و تنوعی بابت مدل و قیمت ها وجود ندارد. شما می توانیدن صنایع دستی کار شده را با قیمتی ارزان تر از فروشگاه ها سطح شهر خریداری کنید اما اگر بخواهید یک جعبه کبریت قدیمی را خریداری کنید باید 500 تومان بپردازید.


 

با اینکه در جمعه بازار امکان استفاده از کارت خوان وجود ندارد و باید به صورت نقدی خرید کنید بهتر است مبلغ زیادی را با خودتان حمل نکنید. بوفه هم با اینکه کیفیت غذای بالایی ندارد اما مواد غذایی محدودی را در اختیارتان قرار می دهد اما اگر می خواهید در جمعه بازار غرفه اجاره کنید باید بابت هر روز اجاره 9 هزار تومان پرداخت کنید البته به شرط آنکه غرفه دارهای ثابت حضور نداشته باشند که بتوانید به جای آنها قرار بگیرید.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 140 141 142 143 144 ... 149 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com