$$$$ بوي ياس$$$$


این عکس ها فتوشاپی نیستند

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عکس هاي جالب از حيوانات

 

 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 سنگ قبرهایی که شاید ندیده باشید +عکس

مشتریان بازار تهران شاید هرگز ندانند مسیری که بارها آن را طی کرده اند و امامزاده ای که از کنارش گذشتنه اند، پیکر کسی را در خود جای داده که روزگاری «شمشیرزن ترین جنگجوی شرق» بود.
 
 این مزارها را شاید کمتر کسی بشناسد. مزار سردارانی که نام و رشادت هایشان در تاریخ ایران ثبت شده است. اما سنگ قبرهایشان در گمنامی خاک می خورد.

انگلیس ها هنوز از نام او می ترسند. نامی که روزی بر اندام استعمارگران و متجاوزان انگلیس، لرزه می انداخت. «رئیسعلی دلواری» نماد مقاومت مردم جنوب ایران است. رهبربزرگ نهضت مقاومت مردم جنوب ایران دربرابر استعمارگران و سرداری که نام «دلیران تنگستان» را برای همیشه جاودانه کرد و خاک جنوب ایران ، رشادتهای او و همرزمانش را خوب به یاد دارد. کسی که 12 شهریور ماه سالروز شهادتش به نام « روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس» نام گذاری شد. اما شاید کمترکسی بداند که مزار این سردار بزرگ و نامی ایران، جایی به غیر از بوشهر و دلوار و حتی خاک ایران است.

رئیسعلی دلواری اما تنها کسی نیست که مزارش، ناآشنا و غریب است. شاید سالروز شهادت این سردار بزرگ ایرانی بهترین بهانه باشد برای پرداختن به سرداران بزرگی که مزارشان بی نشان و غریب افتاده است.

دلاور دلوار ، غریب عراق

«خانه ما كوه است و انهدام و تخریب آن ها خارج از حیطه قدرت و امكان امپراطوری بریتانیای كبیر است.» این، پاسخ رئیسعلی به نامه تهدیدآمیز بریتانیایی ها بود. انها رئیسعلی و یارانش را تهدید کرده بودند که :«چنانچه بر ضد دولت انگلستان قیام و اقدام كنید، مبادرت به جنگ می نماییم، در این صورت خانه هایتان ویران و نخل هایتان را قطع خواهیم كرد.»

رئیسعلی دلواری فرزند رئیس محمد، كدخدای ده دلواربود كه در سال 1299 هجری قمری متولد شد. او درعصر مشروطیت جوانی بیست و چهارساله، بلند همت، شجاع، در صدق و وفا بی مانند بود. اگرچه سواد كامل و معلومات كافی نداشت، اما پاكی سرشت و صفات حمیده او طوری بود كه زبانزد خاص و عام بود. رئیس علی بعد از این كه قوای اشغالگر انگلستان بوشهر را به تصرف خود درآوردند با شجاعتی وصف ناپذیر به مقابله پرداخت و شكست سنگینی بر قوای انگلستان وارد كرد و در حین مبارزه با دشمنان اسلام و ایران، از پشت مورد هدف گلوله یکی از سربازان خائن خود قرار گرفت و در منطقه تنگك صفر، در بیست و سوم شوال1333 هجری قمری به شهادت رسید.

پیکر او را ابتدا در نزدیکی امامزاده ای در روستای «کله بند» به خاک سپردند. اما از انجا که رئیسعلی وصیت کرده بود، او را در نزدیکی بارگاه مولایش حضرت علی(ع) دفن کنندف پیکر او به قبرستان وادی السلام شهر نجف در عراق منتقل و انجا به خاک سپرده شد . جایی که شاید حتی کمتر کسی از زائران ایرانی عتبات عالیات هم از آن باخبر باشند.

سنگ قبرهایی که شاید ندیده باشید +عکس

سرداری که مزارش انباری شد

مشتریان بازار تهران شاید هرگز ندانند مسیری که بارها آن را طی کرده اند و امامزاده ای که از کنارش گذشتنه اند، پیکر کسی را در خود جای داده که روزگاری  «شمشیرزن ترین جنگجوی شرق» بود. «لطفعلی خان زند» جوان شجاع و دلاور ایرانی که آخرین پادشاه سلسله زندیه در ایران بود، تبحر خاصی در شمشیر زنی داشت. لطفعلی خان از مدود پادشاهان عادل و محبوب ایران بود که  در زمان صدارتش، خدمات بزرگی برای توسعه و پیشرفت ایران انجام داد.لطفعلی خان زند مردی  راستگو، جوانمرد ،صریح اللهجه و دارای اراده قوی بود. اصفاتی که او را بیشتر از همه، شبیه به کریم خان زند می کند. او همانند كریم خان زند خوش خلق و دادگستر و نیك فطرت و با ترحم و نوع پرور بود و می گفت:«نمی توانم چهره ای اندوهگین را ببینم و نمی توانم تحمل كنم كه من سیر باشم وهم نوع من گرسنه.». گفته می شود او در مشرق زمین اولین كسی بود كه به فكر تاسیس نوعی بیمه اجتماعی افتاد كه البته عمرش كفاف عملیاتی كردن این فكر را نداد.

لطفعلی خان زند، سرانجام با خیانت «حاج ابراهیم خان کلانتر» حاکم شیراز و در حالی که پس از ساعت ها جنگ تن به تن و دلاورانه، غرق در خون بود، به اسارت آغامحمدخان قاجار افتاد و به فجیع ترین شکل ممکن به قتل رسید. پیکر او رادر امامزاده زید تهران دفن کردند. جایی که حالا بخشی از بارار بزرگ تهران است و کمتر کسی از آن اطلاعی دارد. چندوقت پیش گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد اتاقی که مزار لطفعلی خان زند در آن قرار دارد، تبدیل به انباری شده است.

برای یافتن آدرسی از آرامگاه و آستان مقدس در ورودیهای مختلف بازار هیچ تابلو و علامتی وجود ندارد و تنها منابع آدرس یابی مغازه داران و ساکنین آن منطقه هستند که باید به آدرسهای آنها اعتماد کرد.پس از گذر از چندین پیچ و راسته در بازار تهران تابلویی در جوار محل مورد نظر نصب شده که نشان می دهد که امامزاده زید(ع) در کجا قرار گرفته و به غیر از این تابلو که در جوار آستان نصب شده دیگر هیچ تابلوی دیگری از امامزاده یا حتی آرامگاه لطفعلی خان زند در طول بازار یا نصب نشده یا در انبوهی از جمعیت قابل مشاهده نیست.

آرامگاه لطفعلی خان زند نیز در گوشه ای از محوطه امامزاده واقع شده اما گردشگران اجازه ورود به آرامگاه لطفعلی خان زند را ندارند چراکه در آرامگاه قفل شده و ورود به آن نیز با اجازه کتبی از میراث فرهنگی امکان پذیر است.

سنگ قبرهایی که شاید ندیده باشید +عکس

 
سنگ قبرهایی که شاید ندیده باشید +عکس
 
سردار ملی، جایی غیر از تبریز

شاید اگر الان از شما بپرسند مزار «ستارخان» درکجا قرار دارد، بی واسطه و بلافاصله ذهن تان به سمت تبریز برود. شهری که زادگاه «سردار ملی» بود و شروع نهضت مشروطیت از آنجا شکل گرفت. اما جالب است بدانید مزار ستارخان، جایی غیر از تبریز قرار دارد.

زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری ، جایی است که پذیرای پیکر یکی از رهبران قیام مشروطه در ایران بوده است. سردار رشید و شجاع اهل تبریز که خاطره مبارزاتش در تاریخ ایران ثبت شده و حالا در گوشه ای از صحن حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آرمیده است.

سنگ قبرهایی که شاید ندیده باشید +عکس

هرچند طی سالهای اخیر، نوادگان ستارخان تلاش کرده اند تا پیکر او را با کسب مجوزهای شرعی، از شهرری به تبریز منتقل کنند، اما تا به حال چنین اقدامی انجام نشده است و مزار سردار ملی و دلاور تبریزی، همچنان مهمان مردم شهرری و تهران است.
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

طراحی های مبتکرانه برای وسایل مختلف

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درمانـهاي طبيـعي بـراي اضـطراب

فرقي نمي کند اينکه هميشه اضطراب زياد داشته باشيد يا به طور موقت دچار اين درد باشيد، احتمالا تمايلي به مصرف دارو نداريد. شايد واقعا هم نياز نباشد. درمان هاي غيردارويي زيادي براي برطرف کردن اضطراب و تشويش وجود دارد. از جمله مي توان به تکنيک هاي کنترل ذهن براي آرام شدن اشاره کرد. البته برخي از اين تکنيک ها در لحظه پاسخگو هستند در حاليکه برخي ديگر در طول زمان خاصيت درمان گر دارند. در اينجا 18 درمان طبيعي براي اضطراب را يادآور شده ايم:

1. بابونه
اگر دچار دلشوره و اضطراب هستيد، دمنوش بابونه مي تواند باعث آرام شدن شما بشود. برخي از مواد تشکيل دهنده بابونه دقيقا همان کاري را با مغز مي کنند که داروهاي آرام بخش همچون واليوم انجام مي دهند. تحقيقات نشان داده است، افراد مضطربي که 8 هفته پشت سر هم چاي بانونه مصرف مي کردند، بسيار بيشتر از بيماراني که دارو مي خوردند، اضطرابشان کاهش پيدا کرده است.

2. چاي سبز (اِل- تيانين)
گفته مي شود راهب هاي بودايي ژاپني مي توانند براي ساعت ها بسيار ريلکس و آرام مراقبه کنند. يکي از دلايل آرامش آنها اسيدآمينه موجود در چاي سبز آنها به نام اِل- تيانين است. محققان ثابت کرده اند اِل- تيانين موجب کنترل تپش قلب و فشار خون و در نتيجه کاهش اضطراب مي شود. بيشترين ميزان اِل- تيانين را مي توانيد در چاي سبز پيدا کنيد –البته براي تاثير اين ماده بايد فنجان هاي زيادي چاي سبز بنوشيد.

3. سنبل الطيب
برخي از گياه هاي دارويي باعث آرامش بدون خواب آلودگي مي شوند (همچون اِل- تيانين) و برخي ديگر خاصيت آرام بخش و مسکن دارند. سنبل الطيب (والرين) در دسته دوم جاي مي گيرد. اين گياه باعث خواب راحت به خصوص براي آن دسته از افرادي مي شود که دچار کم خوابي و بي خوابي هستند. اين گياه خواب آور حاوي مواد آرامش بخش است و دولت آلمان آن را به عنوان دارويي براي بي خوابي تاييد کرده است.
سنبل الطيب بوي بدي دارد و بيشتر مردم کپسول يا قرص آن را به چاي آن ترجيح مي دهند. ترجيحا اين گياه را بعدازظهر مصرف کنيد. سنبل الطيب را اصولا همراه با ديگر گياهان آرام بخش همچون رازک، بابونه و بادرنجبويه دم مي کنند.

4. بادرنجبويه
اين گياه دارويي نيز در کاهش استرس و داشتن خواب راحت موثر است. افرادي که حدود 600 ميلي گرم از اين گياه را روزانه مصرف مي کنند، آرام تر از افرادي هستند که قرص هاي آرام بخش مصرف مي کنند. با اينکه اين گياه خاصيت آرامش بخش دارد اما تحقيقاتي نشان داده است مصرف بيش از حد آن باعث افزيش اضطراب مي شود. بنابراين، بر اساس دستور مصرف آن را به ميزان کم مصرف کنيد. اين گياه را مي توانيد از عطاري ها به صورت دم نوش، کپسول يا قرص تهيه کنيد. اين دارو نيز با ديگر گياهان آرام بخش همچون رازک، بابونه و سنبل الطيب ترکيب مي شود.

5. ورزش
ورزش براي ذهن و جسم بسيار مفيد است. با انجام تمرينات ورزشي مي توانيد اضطراب خود را در لحظه از بين ببريد. اگر بر اساس يک برنامه مشخص و منظم ورزش کنيد، اعتماد به نفستان افزايش مي يابد و احساس سلامت بيشتري مي کنيد. از جمله دلايل اضطراب، بيماري و چاقي است که در اثر ورزش کردن هر دو آنها از بين مي روند.

6. درمان 21 دقيقه اي
21 دقيقه: اين زمان نشان مي دهد چقدر ورزش کمک مي کند تا اضطراب خود را کاهش دهيد. هنگامي که واقعا مضطرب هستيد روي تردميل بدويد تا پس از ورزش آرامش خود را به دست بياوريد. بهتر است روزانه 20 تا 30 دقيقه ورزش هايي انجام دهيد که تپش قلب شما را افزايش مي دهند – همچون تردميل، دويدن، بالا رفتن از پله ها يا ... . اگر اهل ورزش نيستيد حداقل روزانه مسافتي را با سرعت بالا پياده روي کنيد.

7. تمرين تنفس و سوال پرسيدن
براي هوشياري کامل هنگام تنفس، از خود سوال هاي ساده اي بپرسيد. در يک جاي آرام بنشينيد، چشمان خود را ببنديد و به نحوه تنفس خود و دم و بازدم هايتان توجه کنيد. همزمان از خود سوال هاي ساده اي بپرسيد و روي تنفس خود تمرکز کنيد. مثلا، دماي هوايي که وارد بيني شما مي شوند چند است؟ وقتي نفستان خارج مي شود چه تغييري در بدن شما ايجاد مي کند؟ وقتي هوا وارد ريه هاي شما مي شود چه حسي دارد؟

تمرين تنفس و سوال پرسيدن براي هوشياري کامل هنگام تنفس، از خود سوال هاي ساده اي بپرسيد. در يک جاي آرام بنشينيد، چشمان خود را ببنديد و به نحوه تنفس خود و دم و بازدم هايتان توجه کنيد. همزمان از خود سوال هاي ساده اي بپرسيد و روي تنفس خود تمرکز کنيد. مثلا، دماي هوايي که وارد بيني شما مي شوند چند است؟ وقتي نفستان خارج مي شود چه تغييري در بدن شما ايجاد مي کند؟ وقتي هوا وارد ريه هاي شما مي شود چه حسي دارد؟

8. اسطوقدوس
ويژگي مست کننده (نه همچون مشروبات الکلي) اسطوقدوس از نظر رواني باعث آرامش مي شود. يک تحقيق يوناني ثابت کرده است بيماراني که در مطب در انتظار نوبت خود هستند با استشمام رايحه اسطوقدوس راحت تر اين زمان را تحمل مي کنند. برخي از دانشجويان نيز اعلام کرده اند اين رايحه در طول امتحان به آنها آرامش مي دهد. در يک تحقق آلماني، قرص هاي اسطوقدوس (شايد در ايران نباشد) باعث کاهش نشانه هاي اضطراب مي شود و بسيار موثرتر از لورازپام و ديگر واليوم ها است.

9. حبس نفس
نفس خود را بگيريد و رها کنيد. البته لازم نيست اين کار را تا حدي که کبود شويد ادامه دهيد. فقط کافيست همچون تمرينات يوگا با تنفس هاي عميق روح خود را آرام کنيد. يکي از بهترين تنفس هاي عميق روش 4-7-8يوگا است. براي اين منظور به طور کامل از طريق دهان هوا را بيرون بدهيد، سپس از طريق بيني هوا را به داخل بکشيد و تا 4 بشماريد. نفس خود را تا 7 بشماريد و نگه داريد و سپس اجازه دهيد از دهان شما با شمارش تا عدد 8 خارج شود. اين کار را دست کم دوبار در روز انجام دهيد.

10. سريعا غذا بخوريد
برخي از مواقع مردم در نتيجه گرسنگي مضطرب و عصبي مي شوند. بنابراين، هنگامي که دچار اضطراب شديد يعني قند خون شما کاهش پيدا کرده است و بهترين کار خوردن يک ميان وعده سبک همچون گردو يا يک تکه شکلات تلخ به همراه يک ليون آب يا چاي گرم است. رژيم غذايي مناسب در طولاني مدت موجب کاهش استرس مي شود. سعي کنيد از گياهان همچون کلم، غذاهاي دريايي و گوشت در وعده هاي غذايي خود استفاده کنيد. اين نوع مواد اسيد فوليک و فيتونوترين دارند که به کاهش اضطراب کمک شاياني مي کنند.

11. صرف صبحانه
از اينکه به خودتان گرسنگي بدهيد دست برداريد. بيشتر افرادي که دچار تشويش و استرس فراوان هستند، صبحانه نمي خورند. توصيه ما اين است که حتما چيزي همچون تخم مرغ که سرشار از پروتئين و کولين است، ميل کنند. کمبود کولين باعث افزايش اضطراب بيهوده در انسان مي شود.

12. مصرف امگا3
شما مي دانيد که روغن ماهي براي قلب مفيد است و از افسردگي نيز جلوگيري مي کند. امگا 3 موجب کاهش اضطراب نيز مي شود. در تحقيقاتي ثابت شده است، دانش آموزاني که 2.5 ميلي گرم در روز از ترکيب اسيدهاي چرب امگا سه به مدت 12 هفته استفاده مي کنند اضطراب کمتري از دانش آموزاني دارند که قرص آرام بخش مي خورند. کارشناسان توصيه مي کنند تا حد امکان در وعده هاي غذايي خود از امگا سه استفاده کنيد. ماهي هاي چربِ آب هاي سرد همچون سالمون منبع غني اسيدهاي چرب هستند.

13. دست برداشتن از تفکرات منفي
وقتي دچار اضطراب هستيد، بسيار آسان است که هميشه افکار منفي داشته باشيد و به دنبال انتهاي بد يا فاجعه باشيد. ذهن شما درگير مسايل غير قابل تحمل مي شود و هميشه هراس اين را دارد اگر اين اتفاق ها واقعا رخ دهند چه مي شود؟ اين مساله واقعا زندگي انسان را خراب مي کنند و روح را از بين مي برند. به جاي اين افکار بيهوده، نفس عميق بکشيد، پياده روي کنيد و روي مسايل واقعي تمرکز کنيد.

14. حمام آب گرم
هرچقدر هم احساس اضطراب داشته باشيد، پس از استراحت در سوناي خشک يا بخار، احساس آرامش خواهيد داشت. با گرم کردن بدن خود، گرفتگي عضلات و استرس خود را کاهش مي دهيد. احساس گرما به عصب ها دستور کنترل حالت مي دهد که روي سروتونين فرارسان هاي عصبي تاثير مي گذارد. گرم کردن بدن را مي توان نوعي ورزش نيز دانست. تمرين تنفس و سوال پرسيدن براي هوشياري کامل هنگام تنفس، از خود سوال هاي ساده اي بپرسيد. در يک جاي آرام بنشينيد، چشمان خود را ببنديد و به نحوه تنفس خود و دم و بازدم هايتان توجه کنيد. همزمان از خود سوال هاي ساده اي بپرسيد و روي تنفس خود تمرکز کنيد. مثلا، دماي هوايي که وارد بيني شما مي شوند چند است؟ وقتي نفستان خارج مي شود چه تغييري در بدن شما ايجاد مي کند؟ وقتي هوا وارد ريه هاي شما مي شود چه حسي دارد؟

15. حمام جنگل
ژاپني ها به حمام جنگل، «شيرين-يوکو» مي گويند. حمام جنگل در واقع راه رفتن در ميان درختان است. محققان ژاپني واکنش هاي بدن افرادي که به مدت 20 دقيقه در ميان جنگل و بوي خوب چوب و چمن و صداي جريان آب، پياده روي کرده بودند را مورد بررسي قرار دادند. مشخص شد اين افراد استرس کمتري دارند و آرام تر هستند.

16. مراقبه ذهني
مراقبه ذهني در اصل براي بودايي ها است اما در عصر حاضر از آن به عنوان درماني براي تشويش و اضطراب نيز استفاده مي کنند. تمرينات ذهني براي آگاهي بيشتر به افراد کمک مي کند تا واقعيت جاري را به جاي ترس و واهمه هاي خود از آينده ببينند. براي اين منظور مي توانيد ابتدا از تمرکز روي زمان حال با هشياري کامل و بدون هيچ قضاوتي آغاز کنيد. تمرين تنفس و سوال پرسيدن براي هوشياري کامل هنگام تنفس، از خود سوال هاي ساده اي بپرسيد. در يک جاي آرام بنشينيد، چشمان خود را ببنديد و به نحوه تنفس خود و دم و بازدم هايتان توجه کنيد. همزمان از خود سوال هاي ساده اي بپرسيد و روي تنفس خود تمرکز کنيد. مثلا، دماي هوايي که وارد بيني شما مي شوند چند است؟ وقتي نفستان خارج مي شود چه تغييري در بدن شما ايجاد مي کند؟ وقتي هوا وارد ريه هاي شما مي شود چه حسي دارد؟

17. گل ساعتي
گل ساعتي نوعي مسکن به شمار مي رود و دولت آلمان آن را به عنوان درماني براي بي خوابي هاي عصبي تاييد کرده است. يافته هاي علمي ثابت کرده اند اين گياه نشانه هاي اضطراب را کاهش مي دهد و خاصيتي همچون داروهاي آرامش بخش دارد. اين گياه را بيشتر براي درمان بي خوابي تجويز مي کنند. همچون ديگر مسکن ها، اين گياه نيز باعث خواب آلودگي و گيجي مي شود بنابراين آن را فقط هنگام خواب مصرف کنيد. مراقب باشيد مصرف بيش از يک نوع گياه دارويي در زمان واحد خطرناک است و هرگز گل ساعتي را بيشتر از يک بار در ماه مصرف نکنيد.

18. به خود اعتماد داشته باشيد
آيا افکار مشوش و نگران کنده در سر داريد؟ تبريک مي گوييم. شما کاملا به حالت هاي روحي خود آگاه هستيد و اين نوع آگاهي در واقع نخستين قدم براي کاهش اضطراب است. هميشه به اين دليل که اضطراب هاي خود را مي شناسيد و از تغييرات بدن خود آگاه هستيد، به خود اعتماد به نفس بدهيد. اين مساله وافعا براي برطرف کردن اضطراب الزامي است. قدم بعدي داشتن مکالمه مثبت با خود، تغيير درک و فهم يا استفاده از روش هاي آرامش بخش است.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عکس های جالب

 
 
 
 
 
نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عکس های زیبا

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عکس های زیبا 

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 16 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عکس های زیبا

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 16 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نکات استثـنایی دربـاره عقـاید غـلط در راننـدگی

1. نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازه این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.
2.
 بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آنچندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که میخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود.
3.
 عدم تعویض به موقع روغن گیربکسدر همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان 150 هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس، سلامت گیربکس و... میشود. البته کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.
4. 
تعویض یکبار در میان فیلتر روغنگاها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند. ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصفیه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد.
5. 
درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانیاین کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورد. درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کار کند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.
6. 
پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر در اتوبانچندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن 40 درصد باز است کمتر است.

7. خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیکاین کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و... میشود.
8. 
گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرواین کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.
9. 
با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکسبسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکنند و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری میشوند.
10.
 ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتوراین کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن و جوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریختن آب ته ظرف به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.
11.
 ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شوراین کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود. برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست.
12.
 سنگین کردن بیش از حد خودروپر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست خصوصا در مسافت های طولانی باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود. در حد امکان باید خودرو خود را سبک کنیم.

13. نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریمباربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند به خودی خود باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان 10 درصد میشود.
14.
 نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ داراین کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد. بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند.
15.
 استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستیبنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.
16.
 دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانهمثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال 5000 میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال 5000 sj است و روغن موتور سازگار با پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.
17.
 استفاده از نور بالا در مهدر شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد.
18.
 خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانیاین کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکنند تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در اینگونه مواقع اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست.

19. تکیه پا به کلاچبسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.
20. 
جلو آوردن بیش از حد صندلیخیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلوتر باشد تسلط راننده بیشتر میشود و به اصطلاح دست فرمون خوب میشود. خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد.
21.
 گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرواین کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد. ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید و سپس سوئیچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کارکردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.
22.
 گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوریاین کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد. ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.
23. 
خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوختاین کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛ فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود.
24.
 پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابانزمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.

اطلاع از خلافی خودرو به ساده ترین شکل ممکن ! 


جام جم آنلاین: كشف این راز، كار دفاتر پلیس +‌10 را از سكه می‌اندازد؛ حالا تقریبا كمتر شهروندی است كه نداند برای مطلع شدن از میزان جریمه‌های رانندگی‌شان فقط كافی است كد 17 رقمی ای كه پشت كارت خودرو به صورت عمودی درج شده را به شماره 30005151 پیامك كند تا در كوتاه‌ترین زمان مبلغ و تعداد جریمه برایش ارسال شود.

اما شاید كمتر كسی راز ادامه این قضیه را كشف كرده باشد! ماجرا از این قرار است كه وقتی با ارسال كد 17 رقمی پشت كارت خودرو از مبلغ جریمه رانندگی‌تان مطلع شدید و هیچ اعتراضی هم به آن ندارید و تصمیم گرفته‌اید كه مانند یك شهروند قانونمدار در اولین فرصت جریمه‌تان را پرداخت كنید، خوب است بدانید كه برای گرفتن پرینت خلافی و پرداخت جریمه لازم نیست به دفاتر پلیس + 10 مراجعه كنید.

برای پرداخت هم فقط كافی است همان كاری را كه برای اطلاع از تعداد و مبلغ جریمه رانندگی‌تان انجام دادید دوباره تكرار كنید، ولی این بار یك ستاره (*) هم به آخر كد 17 رقمی پشت كارت خودرو اضافه كنید و آن را به شماره 30005151 پیامك كنید.

تعجب نكنید، حالا شناسه قبض و شناسه پرداخت هم برایتان ارسال می‌شود كه می‌توانید براحتی از طریق دستگاه خودپرداز بانك‌ها یا به صورت اینترنتی جریمه‌تان را پرداخت كنید.

به این ترتیب هم قبض جریمه‌تان را قبل از این‌كه دوبرابر شود پرداخت كرده‌اید، هم وقت‌تان در شلوغی دفاتر پلیس + 10 هدر نرفته است و هم برای پرداخت قبض جریمه مجبور نشده‌اید با انجام یك سفر درون‌شهری اضافی، شما هم سهمی در ترافیك و آلودگی هوا داشته باشید.


هرچند این كار اقدام مثبتی در راستای كاهش سفرهای درون‌شهری، جلوگیری از افزایش ترافیك و آلودگی هوا و از همه مهم‌تر صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان است، خوب است پلیس راهور درباره این‌كه رانندگان می‌توانند با كمك این روش جریمه‌های خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10 پرداخت كنند، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد.

نویسنده: s*****n ׀ تاریخ: شنبه 16 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 91 92 93 94 95 ... 149 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , ssb.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com